Да живееш зле за 60 стотинки

Последна промяна на 13 април 2016 в 19:38 5589 15

В четвъртък СОС ще решава дали билетчето за градския транспорт да поскъпне от 1 лев на 1,60 лв.

По този повод в редакцията на OFFNews възникна спор дали това е добре или не. Този текст изразява позиция в подкрепа на промяната. Противоположната позиция можете да видите тук.

Поскъпването на билета за градския транспорт в София с 60 стотинки засяга около 10 на сто от хората, които изобщо се качват в автобус, тролей или трамвай. Ако сред тях има такива, които пътуват поне два пъти на ден, те могат да си купят карта и возенето да им излиза, както и досега, под 50 стотинки. С новата комбинирана карта за метро и довеждаща линия за 43 лева на месец, едно возене - при средно 22 работни дни, ще излиза пак около 50 стотинки.

64 на сто от пътуващите са с преференциални карти, сред тях учениците, студентите, поне две трети от които работят, и пенсионерите.

Съществува и възможността да се купуват 10 талона, при които с увеличението на цената пътуването ще струва 1,20 лв. 

Срещу това общината предлага да се осъществи инвестиционният план на Центъра за градска мобилност, който предвижда да се довършат двата паркинга пред стадион "Васил Левски" и на Централна гара, както и да се построят два нови. Да стартира процедурата по въвеждането на тикет системата, така че да плащаме според броя на спирките или времето, през което ползваме градски транспорт. Да има камери във всички превозни средства и устройства за закупуване на електронен билет във всеки автобус, тролей или трамвай. И т.н. 

Тоест - промяна в транспорта на София, от който в момента май доволен няма. Всички я искат, но на принципа "пари нема, действайте".

Между другото политическите сили, представени в общината, в голямата си част са и парламентарни. Нито една от тях обаче не предлага депутатите и служителите в МВР да си плащат билетчето, като внесат предложения за промени в народното събрание. 

Е, сиренето е с пари. Промените в средата, в която живеем, също. А ние протестираме, за да живеем така, както не ни харесва. Моментът да си платим за хубавото все не е подходящ, за Терминал 2 обаче, откъдето се открива по-добрия свят, винаги е навременен.

Приоритет на манталитет. 

Преди дни една студентка в Германия написа във фейсбук - в Берлин си плащам за транспорта, но като се върна в София ще се возя гратис.

Въпросът е защо - и към властта, но и към самите нас.                                             

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.04 2016 в 19:42

както казваше тато:
1. "удолетворен" съм, че сте прочели посланието за 25 ст.
2. бързо сте го променили, "благодаръ" за вниманието.

15.04 2016 в 09:55

Фандъковааааааааааааааа, накарайте циганите да си плащат, вместо да грабите толерантните към закона и обществените норми хора! Така бихте събрали много повече, ако изобщо целта са ви парите ...

14.04 2016 в 13:43

харесвам родните олигофрени, в тях има нещо топло, мило и доста ръбесто. та се чудя кой роди тази фраза: "особено ако пътуваш с 3 или повече линии"??? пич това и в токио и ню йорк го няма! в наше село софето, може да се стигне до всяка точка с две линии - хвала на цгм! и не "стъпвай" на 40 ст., че съвсем ще се подхлъзнеш...на нещо кафяво.

14.04 2016 в 13:30

Одобрявам!
Само ще допълня за гражданите, които са изпускали часовете по математика. Картата за една линия струва 23 лв. 2х0.5х30=30, което е леко повече от 23 лв ;)
Демек излиза под 50 стотинки. Ако пътуваш с две линии до работа или три и си вземеш карта за всички линии(50лв) пак ще ти излиза под 50 стотинки, особено ако пътуваш с 3 или повече линии ;)
Да не говорим за новата карта метро+1 за 43 лв. там стъпваме на средно под 40 стотинки на пътуване ;)
Така че, МИСЛЕТЕ преди да пишете и говорите. С вдигането на цената и естествено подобряване на контрола ще се повиши събираемостта, защото повече хора ще предпочетат карта пред това да пътуват полу гратис полу с билетче ;)

14.04 2016 в 13:22

Абе, не ви ли се струва, че това бързане е защото НЯКОЙ Е ГУШНАЛ ЕДНИ ПАРИ?!?

14.04 2016 в 12:47

Това просто не е вярно! Хората, които пътуват с карта за една линия пътуват, ако им се наложи допълнително, и с билет. Няма карта, с която пътуването да е 50 ст. при две пътувания на ден, защото това прави 2х50*30=30 лв., а такава карта няма. И стига вече с това ще съберем пари за да подобрим нещо! Защо не давате пари срещу обещание за хубаво сирене, а разглеждате сиренето в магазина и си купувате това, което е качествено на добра цена? И със сигурност има излишни разходи в ЦМГ. Когато се оптимизират разходите и когато видим тикет, паркингите и т.н. тогава може и да платим.

14.04 2016 в 10:38

Писнало ми е хора, които нито ползват ГТ, нито са запознати ли се интересуват и следят проблемите в ГТ изказват мнения , пишат статии и се правят на интересни. Хем промяната засягала много малък процент от пътуващите, хем това ще доведе до още по-голямо намаляване на този процент, хем видиш ли трябвало да има повече приходи , за да има инвестиции. Смяха в залата. Какви инвестиции ,бе хора! Метро, нови мотриси и т.н. всичко се финансира от европейски програми , че дори от държавния бюджет!!! 1 млрд боюджет има общината , това е огромен бюджет и какво прави с него?!?Нищо, ГТ въобще не е приоритет на СО, а какво друго освен ГТ трябва да приоритет. Въобще не следите професите, иначе само се прехласвате по Фандъкова. Въобще имате ли представа, че откакто е кмет Бойко Борисов и след това Фандъкова обещават всякакви неша от следващата година и като не се случи го прехвърлят като обещание за следващата! Има статии от 2009 с обещания за 2010, които се препечатват и днес с обещания за 2017!!!

14.04 2016 в 09:40

Когато пътувам си плащам на дребно, защото НЕ МИ ТРЯБВА КАРТА!!!!!Искам САМА ДА РЕШАВАМ КОГА ДА СЕ ВОЗЯ!!Не съм ДЛЪЖНА да им давам пари накуп предварително!!!

14.04 2016 в 09:21

Смешни отговори на анкетата!
Не!
-Защото социалното положение в страната не го позволява! Не може статистиката да говори за 50% живеещи на прага на бедност, а ти да им вдигаш ежедневните разходи!
-Защото има действащи синя и зелена зона! Така, до центъра нито с кола да отидеш, нито с градски транспорт!
и още, още!

14.04 2016 в 00:52

Студенката в Берлин си плаща за билет, защото там контрола е много як. А глобата е 60€. Ако не се плати то 7 дни, скача още повече. А там държавата има ли да взема пари, мърдане няма...

Е това е проблема в наща държава!