"Атака" иска OFFNews да трие статии

Последна промяна на 08 февруари 2013 в 12:58 7992 18

Докладната на Ахмед Емин
Докладната на Ахмед Емин

ПП "Атака" поиска от редакцията на OFFNews  да свали своя статия и заплаши със съд, ако не го направим.

Материалът е публикуван на 3 февруари и е със заглавие "Доган дал 1,6 млн. лв. на “Атака” за предизборна кампания".

В него е публикувана докладна на самоубилия се в сараите в Бояна началник на кабинета на Ахмед Доган Ахмед Емин. В нея Емин пише, че в присъствието на определените от Доган представители на ЦОБ на ДПС Росен Владимиров и Камен Костадинов, е изпълнил поставената от Доган задача да предаде сумата от 1 600 000 лева на Волен Сидеров за подпомагане на предизборната му кампания.

Документът е подписан от Емин, подпечатан с печата на ДПС и е с дата 27 април 2005 г.

Искането на "Атака" за сваляне на материала бе отправено от Миглена Александрова,  подписала се като ПР на ПП "Атака". Тя се обади в редакцията, за да каже, че току-що е изпратила и-мейл и поиска свалянето на вече публикувани материали.
Ние от своя страна върнахме обаждането, защото не можехме да си представим, че е възможно в една демократична страна политическа партия да се опитва да нарежда на медия да трие материали и имахме съмнение дали някой със зла умисъл не се опитва да компрометира "Атака" с това гьобелсово искане. Уви, оказа, се че г-жа Александрова наистина е ПР на "Атака" и продължава да настоява да трием наши статии.

Заедно със скандалното си искане, пиарката на "Атака" е изпратила и право на отговор.

Публикуваме го без редакторска намеса, както правим винаги, когато има позиция на засегната в публикация страна.

Използваме случая да уведомим "Атака", че OFFNews не е медия, на която може да се оказва политически натиск и при никакви обстоятелства няма да изтрием публикуван вече материал. За сметка на това ще сезираме компетентните институции за опита на ПП "Атака" за вмешателство, цензура и заплахи към една независима медия.

Надолу е публикувано правото на отговор на "Атака" във връзка с материала ни от 3 февруари "Доган дал 1,6 млн. лв. на “Атака” за предизборна кампания".

Сидеров осъди Мюмюн за клевета срещу АТАКА

На 24 февруари 2007 г. турчинът излъга в интервю за "168 часа", че ДПС финансирало патриотите с 1,6 млн. лв.

Сезгин Мюмюн Мустеджебов на 07/02/2009 година бе осъден от състав на Софийския районен съд (СРС) на глоба от 7500 лева и обществено порицание заради клеветата срещу АТАКА и нейния лидер Волен Сидеров, която той разпространи на 24 февруари 2007 г. чрез интервю във вестника на ВАЦ "168 часа".

Тогава един от основателите на ДПС тиражира лъжата, че според копие на "докладна", партията на Доган била финансирала АТАКА с 1,6 млн. лева на изборите през 2005 г. Фалшификатът уж бил подписан от мъртвия вече

началник - кабинет на ДПС Ахмед Емин. Заради клеветата Волен Сидеров заведе дело срещу Мюмюн, който след инсинуациите си бе изключен от политбюрото на ГЕРБ, на която партия Мюмюн беше съучредител. Преди две години Мюмюн бе осъден за документна измама, тъй като фалшифицирал подписите на хора от партията на Осман Октай.

На делото Мюмюн не се яви за шести пореден път, което накара председателя на съдебния състав Вл. Драганов да му назначи служебен защитник.

Адвокатът на Волен Сидеров - Емил Василев, доказа пред съда по безспорен начин, че Мюмюн умишлено е дал интервюто пред репортерката на "168 часа" Петя Минкова, въпреки че е съзнавал, че такава "докладна" за мнимото финансиране не съществува.

"Много важно доказателство е преписка на Върховна касационна прокуратура (ВКП), от която става ясно, че твърденията на Мюмюн за незаконно финансиране на АТАКА от страна на ДПС са били обект на специална проверка. След края й в писмо на ВКП лично до Волен Сидеров се казва, че в твърденията на Сезгин Мюмюн няма нищо вярно и че т.нар. докладна всъщност не е документ, а ксерокопие", заяви пред съда адвокат Василев. Той припомни, че на 5 декември 2007 г. покойният вече началник-кабинет на ДПС Ахмед Емин лично опроверга пред съда да е имал каквито и да е контакти с АТАКА и потвърди, че докладната е фалшификат.

"Самият Емин бе категоричен, че нито бланката, нито печатът на докладната са били в обръщение към момента на инсинуацията", посочи още Василев.

Като друго доказателство, че Емин е вложил умисъл в клеветата си, защитникът на Волен Сидеров напомни показанията на репортерката Петя Минкова, дадени на предишно заседание. Според журналистката, инициативата за интервюто е на Сезгин Мюмюн, който сам потърсил седмичника, за да изнесе публично клеветите си.

"Друг пишещ от "168 часа" - Иван Тропанкев пък свидетелства, че публикуваният текст във вестника е напълно идентичен с думите, казани от Мюмюн пред журналистите", уточни защитникът на Волен Сидеров.

Сезгин Мюмюн Мюстеджебов е лежал в затворите в София, Стара Загора, Плевен. В Старозагорския затвор установява контакт с Ахмед Доган. През 1990 г. излиза на свобода и се включва в създаването на ДПС.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.06 2013 в 11:39

OFF NEWS- ИМАТЕ ПЪЛНОТО ПРАВО да СЪДИТЕ тези ЛУМПЕНИ наречени "АТака"- дето са с двата крака в БАТАКА! ДАно да ги осъдите за вмешателство и заплахи и оказване на тормоз и други каквото измислите и има в закона!

09.02 2013 в 13:21

Аз пък стигам до извода, че си тъпанар...

09.02 2013 в 10:01

Г-н Йончев, по други теми коментирате под статиите си, сега мълчите. Защо? В момента мълчанието Ви означава само и единствено скатаване от признаване на грешката, която сте допуснали. В момента се държите точно като българските политици, които никога не поемат отговорност за простотиите, които сътворяват. Жалко! Защото ще стигнем до извода, че и вие сте платена медия в крайна сметка.

09.02 2013 в 00:55

Факти има ли? Има!

08.02 2013 в 19:56

Това, че документите трябва да се проверяват е част от професионалната етика на журналиста, но и това, че партия не може да нарежда какво да се публикува - също не е редно. Това може да се случи, ако медията е политическа и се издържа с парите на партията. Аз питам - offnews политическа медия ли е? Момчета, шоута сега започва...

08.02 2013 в 17:51

nali znaete,4e tova ne6to se pravi za 10 minuti i taka predstaveno ne zna4i ni6to,proverili li ste dali vsi4ko e provereno i istinsko,za6toto ,ako ne e,ne e dobra jurnalisti4eska praktika,izvinete za latinicata,njamam v momenta kirilica

08.02 2013 в 17:40

С OFFnews сме!

08.02 2013 в 17:36

Все пак когато се публикува нещо е добре преди това да се проверява. Най-малкото защото тази публикация се е появила вече във в-к 168 часа и на базата на нея има осъдителна присъда за клевета. Т.е. това е доказана със съдебно решение клевета. На вас оставям да определите как се наричат хората разпространяващи подобни материали. Журналиста не трябва да гони непременно сензацията, а истината. Но има една подробност - за истината никой не плаща!

08.02 2013 в 17:08

Тъкмо онзиден по друг повод и поради съвсем друга статия им писах същото. Естествено отговор няма.
А започнаха добре. Жалко.

08.02 2013 в 15:57

Г-н Йончев, ще се радвам да получа Вашия отговор по всяко време.