Фандъкова: Живеещите в центъра одобряват новата Синя зона

Последна промяна на 28 август 2012 в 11:42 2758 14

Живеещи в центъра на София, които не осъзнават ползата от платеното паркиране. Снимка: БГНЕС
Живеещи в центъра на София, които не осъзнават ползата от платеното паркиране. Снимка: БГНЕС

Въпреки протестите и недоволството на гражданите кметството няма да отстъпи за по-скъпото паркиране в центъра на града от 1 септември.

Това стана ясно от интервю на кмета на София Йорданка Фандъкова за БНТ днес. Това обявиха вчера и общинските съветници от транспортната комисия, които се събраха на извънредно заседание, за да изслушат протестиращите срещу новите правила за платено паркиране.

По думите на Фандъкова не може без платена зона за паркиране в центъра на града, това е европейска практика и няма друга алтернатива.

" В противен случай ще настъпи хаос, ще има коли по тротоарите и навсякъде в града. Преди години колите бяха по тротоарите, пешеходците нямаше къде да минат, а дори живеещите нямаше как да влязат във входовете си, именно от автомобили”, коментира кметът на София.

Според нея повечето хора, живеещи в центъра, осъзнават ползата от платеното паркиране, защото така се създава възможност да се освободят тротоарите от паркирани коли и се осигурява достъп на живеещите в центъра до собствените им гаражи.

Протестите и срещите между гражданите и общинските съветници доведоха само до една отстъпка от страна на общината - абонаментът за живеещите в центъра, за да паркират пред дома си се отлага с месец - до 1 октомври.

Никой в общината не споменава засега за намаляване на цените на стикерите, които са 150 лв. за първа кола в Синята зона и 450 лв. за втора кола и съответно 100 лв. и 300 лв. за новата Зелена зона.

Фандъкова обяви днес, че вече е опростена процедурата по издаване на стикери и от хората се изискват само лична карта, талон на автомобила и документ за собственост на жилището или пък, че гражданинът е наемател. 

От събота - 1 септември, центърът на София ще е разделен на две зони за паркиране - Синя и Зелена. Синята е идеалният център и там ще се плаща 2 лв. за час престой. Зелената е ринг около центъра и паркирането ще струва 1 лв. на час.

Удължава се и работното време на зоните - ще се плаща вече от 8.00 до 19.00 часа, като Синята зона ще действа и в събота между 8.00 и 14.00 ч.

По-скъпо ще е и освобождаването на кола, вдигната от паяк - цената скача от 30 на 60 лв., а за поставена скоба от 10 на 30 лв.

Общинските съветници от ГЕРБ и администрацията на общината упорито твърдят, че целта не е да се събират повече приходи, а само да се освободи центъра от коли.

На протест в понеделник вечерта на пл. "Славейков" граждани поискаха пълна ревизия на "Паркинги и гаражи" и платеното паркиране да се организира в бъдеще от КАТ, а не от Столичната община.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

26.09 2012 в 08:49

Таз е слън4асала :)))))

06.09 2012 в 13:20

Ти си бил много тъп. Това с трошките е работа на тези които дигат колите ! Да ги приберат тях, а не колите на живеещите !

05.09 2012 в 14:36

Крайно време е даскалицата, дето дори не е родена в София, да си ходи. Тя точно няма да ме научи на дясна политика и ред, а аз ще я науча какда слуша какво и говорят гражданите на София. Защото няма такъв вариант някой да решава вместо народа какво е полезно или вредно за него. Гражданите сами решават какво искат да се случи в града им, а ако някой сельо в общината не е съгласен - да си стяга багажа и обратно.

05.09 2012 в 14:30

Дълбоко грешиш, байно. Да ти обадя, аз живея на Дондуков и преди 35 години това беше края на града. След това нямаше нищо. А сега се оказвам в центъра на София. Ами хубаво, аз тогава искам пак да съм си в краен квартал. Предлагам да съборим "Хаджи Димитър", "Левски" В и Г, а Враждебна да си стане пак село. Кажи ми какво съм виновен аз, че тука се домъкна куцо и сакато и заради това града се разрастна като гъба? Ако трябява всичко да е справедливо, тия дето дойдоха трябва да плащат, не аз. А за справка виж населението на големите Европейски градове къде живее. Обикновено центровете са културни забележителности и там НИКОЙ не живее. Дори и турбо гъзарите, които могат да си го позволят.

05.09 2012 в 14:20

Маринчо, няколко въпроса имам само - ти като имаш кола, къде си я държиш, когато не я караш? И как точно паркираната кола прави задръстване? Как ще ограничиш трафика в центъра, као премахнеш ПАРКИРАНИТЕ коли? Според мен за да се намали трафика в центъра, трябва да накараш хората, които отиват там по работа, да не използват коли, а не да тормозиш живеещите там.

29.08 2012 в 01:59

Какво значи трошка? Твоята кола ще се се превърне в същото, за шише мастика на циганите.
Или ще успееш да обясниш на какво точно основание искаш да въведеш имуществен ценз, за правото на някого да живее в наследствения си имот?
Сам нямаш транспортни нужди - карай си колелото, метрото, кънките, или шапката на гол задник. Не разбрах какво ти дава правото да определяш чуждия начин на живот.

28.08 2012 в 21:41

Егоистично мислене. Обясни ми как майка или баща с 2 деца или бебе ще се справи с колелото?? Също живея в центъра и смятам че нямат никакво право да ми искат пари за да си паркирам пред къщи, където си живея. Това си е чист рекет и управляващите тотално ме загубиха за следващите избори. Отделно от къде на къде ще има по висока такса за 2-ри автомобил?? Наказват ли ме?? За какво?? Нещастна история.

28.08 2012 в 21:39

Нещо си се объркала, Данчето!
Вероятно много столичани и гости на столицата в последните дни си задават въпроса кой всъщност регулира движението в София - КАТ, общинско дружество "Център за градска мобилност" ЕООД или зад тях прозират едни неособено чисти намерения? Само за последните няколко седмици софийските улици, които се планира да попаднат в т.нар. "платена зона за паркиране" бяха разчертани с маркиране на местата, на които колите ще могат да паркират срещу заплащане. Парадоксът е в това, че в момента над много от тези места стоят знаци "Забранени са престоят и паркирането" и "Забранено е паркирането". Законът предвижда те да се поставят само в пътен участък, в който спрелите пътни превозни средства затрудняват или пречат на пътното движение, като ограничават видимостта и широчината на платното за движение. При това положение човек си задава едни въпроси, на които отговорите не са особено лицеприятни:
1. Кой и как определи, че от 1 септември паркирането на тези участъци вече не пречи толкова на движението и видимостта или пък тези знаци неправилно са били поставени, били са излишни и не е трябвало да се плащат огромни средства за тях?
2. Кой поставя тези знаци в София и чии интереси обслужваше тази организация на движението?
3. Да не би целта през цялото време да е била да се ограничат умишлено местата за безплатно паркиране?
И ако намерим разумен отговор на тези въпроси как да повярваме, че от 1 септември същата тази общинска администрация изведнъж се е загрижила за реда, безопасността и "европейски вид" на центъра на града? За "европейските" цени за паркиране пък изобщо няма нужда да говорим...

28.08 2012 в 17:54

За някои неща съм съгласен, за други не. Ще пиша само за НЕ-тата.
Въпрос: Гражданята в центъра има ли право на избор ...
Отговор: Има право, аз например карам колело, возя се с метро и трамвай. Колата не я карам в града, животът е твърде кратък за да си губя времето по задръствания.
Въпрос: Защо тогава, след акто гражданята ...
Отговор: Като накараш някой с трошка да плати 150 лв, той ще предпочете да я махне, защото тя не е минала преглед, няма гражданска отговорност, няма здрави гуми, развалена е.
Въпрос: защо жителите на центъра не искат да плащат ...
Отговор: Защото не искат да дават пари. А всъщност тези 150 лв, сравнени с това, което се плаща за нормално ползване на една кола, са нищо.

В една друга тема почерпих идея за цялостно решение на въпроса с трафика в центъра - платен автомобилен достъп до центъра. За възможните ползи писах тук:
http://offnews.bg/index.php/90776/protest-sreshtu-novata-sinya-zona/comment-page-1#comment-9027

28.08 2012 в 15:59

"Драги несолидарни съграждани! Пак ви пиша от центъра!

Образователна емесия "Що е Синя/Зелена зона?"

Синя/Зелена зона е зона за платено паркиране. Каква е нейната цел? Да ограничи трафика на автомобили в централните части на града!

Въпрос: кой допринася за ненормално високия трафик в центъра? Отговор: приходящите автомобили.

Въпрос: защо жителите на центъра имат автомобили? Отговор: защото и на тях им трябват също толкова, колкото и на тези, които не живеят там.

Въпрос: проблемът с високия трафик в центъра заради живеещите там ли е? Отговор: не. Те просто си живеят там. На мръсния въздух, високите данъци и теснотията. Може би трябва да им плащат "вредни".

Въпрос: като плати 150 лв., гражданята в центъра ще намали ли присъствието си в него? Отговор: Не! Няма да го намали, защото те живеят там.

Въпрос: Гражданята в центъра има ли право на избор - дали да дойде до центъра с автомобил или с градския транспорт? Отговор: Тъп въпрос. Разбира се, че няма. С две думи: няма мърдане и ще се дои до дупка(кръв)!

Въпрос: Защо тогава, след акто гражданята в центъра няма къде на друго място да си закара личния автомобил, общината им иска по 150 лв.? Отговор: Защото така! Няма смисъл, но пък защо да не гушнат малко кинти? Нарича се рекет!

Въпрос: Зоните за платено паркиране разрастват ли се? Отговор: Да, разрастват се. Догодина и във вашия квартал.

Въпрос: защо жителите на центъра не искат да плащат? Отговор: защото те не са част от проблема, който общината се опитва да разреши с налагането на тези такси.

С две думи: те си искат пари, ние им ги плащаме, а колите си стоят същия брой. За какво плащаме тогава, след като ние не сме част от проблема, а проблемът е именно високият трафик, за който обаче способстват не жителите не центъра, а другите, които идват в него."