Найденов: Замразяването на цените не вреди на конкуренцията

Последна промяна на 07 август 2012 в 16:05 2109 1

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

Решението на правителството да замрази цените на 10 продукта в големите вериги магазини е за да облекчи социално слабите, а не да окаже натиск върху българския бизнес.

Това заяви министърът на земеделието Мирослав Найденов във Варна, цитиран от БНТ.

Според министъра промоционалните цени на хранителните стоки няма да навредят на конкурентоспособността на хипермаркетите. По думите му дори и в тази тримесечна промоция, наложена от министерството, тези 10 продукта се предлагат на различни цени.

От своя страна в понеделник от съюза "Произведено в България" се възпротивиха на "фиксираните" цени. Според тях те ще причинят вреда на българските производители и ще изкривят взаимоотношенията между доставчици и търговци.

В отговор министър Найденов увери, че замразяването на цените няма да се отрази по никакъв начин на сектора.

Според българските производители уговорката на министър Мирослав Найденов с големите вериги магазини е в разрез с принципите на пазарната икономика, а според икономисти става въпрос за взаимна пиар кампания.

По думите на икономиста Лъчезар Богданов, цитиран от БНР, не е изключено търговците вече да са договорили доставки на "спокойни" цени за следващите месеци, а споразумението с министъра да цели да покаже, че "всички мислят за хората".

От 3 август влезе в сила споразумението между Министерството на земеделието и храните и големите хранителни магазини за замразяване на цените на 10 продукта.

До началото на октомври в хипермаркетите "Кауфланд", "Метро кеш енд кери" и "Билла" хлябът, киселото и прясното мляко, сиренето, маслото, кашкавалът, пилешкото и свинското, яйцата и кренвиршите се купуват на едни и същи цени.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.08 2012 в 17:25

Нагъл до безкрай. Няма такъв малоумник.