В 80% от пътищата с гаранционен срок имало дефекти

Последна промяна на 01 октомври 2013 в 15:31 1887 2

Десислава Терзиева, министър на регионалното развитие
Десислава Терзиева, министър на регионалното развитие

При над 80% от инспектираните 61 пътни обекта в страната, които са в гаранционен срок, са констатирани дефекти.

Това показват резултатите от разпоредената от регионалния министър Десислава Терзиева проверка.

Най-честите дефекти са отваряне на фуга между две ленти за движение, пукнатини, изтрита пътна маркировка, стана ясно на на пресконференция по повод първите 100 дни от работата на ръководството на МРР. 

За основна част от констатираните дефекти изпълнителите вече са информирани. До 14 дни Агенция "Пътна инфраструктура" ще представи окончателния доклад от проверката. До края на годината ще бъдат извършени проверки и на проектите финансирани по ОП "Транспорт" – ЛОТ 2, 3 и 4 на АМ "Тракия", ЛОТ 1 на Струма и АМ "Хемус" в участъка СОП-гара Яна, стана ясно днес на пресконференция.

Заради допълнителни договори строителството на магистрала "Тракия" се е оскъпило с 18 млн. лв., а оскъпяването на магистрала "Люлин" е с 35 на сто, каза министър Терзиева. На "Люлин" заради грешно инженерно решение и лошо изпълнение имало проблем и с тунелите. "Само за два от тунелите, при които има дефекти, се очаква пътната агенция да даде за ремонти около 260 000 лева през тази година, каза шефът на АПИ Стефан Чайков.

Прехвалените търговете на най-ниска цена се оказаха доста скъпи, каза бе Терзиева. Евтината магистрала "Тракия" се оскъпи с 18 млн.лв., заради допълнителни договори за укрепване на меките почви и за изместване на инженерни мрежи. Това се дължи и на другата сериозна слабост в инвестиционния процес – некачествената подготовка на инфраструктурните проекти и липсата на кадастър.

През 100-те дни е започнало изграждането на 42 км автомагистрални участъци, включващи ЛОТ 2 на "Струма", на АМ "Хемус" в участъка Шумен – Белокопитово. Стартиран е ремонтът на трите виадукта на Хемус и Тракия. Разработен е и се изпълнява плана за действие за спасяване на проекта за изграждане на ЛОТ 1 и ЛОТ 2 на АМ "Марица".

Реално в момента се работи по обекти с обща дължина над 1 100 км на финансова стойност над 1,5 млрд. лв., обобщи Терзиева.

Продължава работата за подготовка на проектите ЛОТ 3 на АМ "Струма" и доизграждане на АМ "Хемус", както и проектирането на СП Видин-Монтана.

Министърът представи справка за кадровите промени в министерството за периода август 2009 - февруари 2013 г. За три години и половина от министерството са освободени 355 служители и назначени 361. Сменени са четирима председатели на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

02.10 2013 в 00:42

Е точно в тоя линк дето си пуснал супер яко е подиграват твойта любимка с цикламеното костюмче и да цитирам:

Тя отбеляза, че и "г-н Борисов е започнал да строи наготово, след като предишното правителство е проектирало магистралните участъци и е направило повечето отчуждения". В този смисъл Терзиева отбеляза, че изграждането на една магистрала е дълъг процес, който започва при едно правителство, минава през друго и може трето да ги открие.


Разминаване

В същото време министър Терзиева отчете като успех, че за сто дни е успяла да започне строителството на 42 км магистрали – лот 2 на "Струма" от Дупница до Благоевград и на отсечката от Шумен до Белокопитово на "Хемус", както и ремонта на трите виадукта по "Тракия" и "Хемус".

Те всъщност бяха подготвени от кабинета на ГЕРБ, а разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройствата на две от новата тройна коалиция забави старта на строителството им с два месеца. Участъкът на "Хемус" пък се забави заради археологически разкопки.

Иначе аз мога да спомена само пътя до язовир пясъчник. Всеки който е минавал преди и след ремонта може да си направи сметката, какво остави след себе си предишното правителство.

Комунягите знаят че ГЕРБ ги бие в две зони - еврофондове и инфраструктурни проекти, затова и атакуват само и единствено там. По олигархия и всички останали теми, с изключение на популисткото белене м/у БСП и ГЕРБ като политики няма разлика.

01.10 2013 в 20:10

Ех Бойко,Бойко,всичката ти е такава.
http://www.mediapool.bg//prehvalenite-evtini-magistrali-na-borisov-protekli-patishtata-s-defekti-news211782.html