"Виваком": Ще решим проблема на 86-годишната жена

Последна промяна на 26 септември 2013 в 12:20 9566 25

GSM Снимка: Jakub Krechowicz/sxc.hu
GSM Снимка: Jakub Krechowicz/sxc.hu

"Договорът на 86-годишната жена ще бъде прекратен, а тя няма да плаща неустойки заради предсрочното му прекратяване". Това заявиха от "Виваком" за OFFNews в отговор на сигнала, който описахме вчера.

В него се описва как 86-годишната Златка Петрова е била подведена да подпише двугодишен договор с абонаментна месечна такса 9,80 лева. От служителя в офиса на компанията жената не разбрала, че сключва нов договор, а само, че "Виваком" иска да ù подари мобилен телефон. Оттам ù поискали личната карта, за да "регистрират подаръка" и 20 лева над предвидената от нея сума за заплащане на месечната такса за стационарния ù телефон. Жената разбрала какво всъщност се е случило чак у дома. На следващия ден отишла в същия офис - бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" 35, за да поиска прекратяване на новия договор без неустойки в предвидения за това срок. Отказали ù с мотив, че това не е възможно заради подарения ù апарат - ако искала прекратяване, трябвало да плати неустойка, равна на размера на оставащите до изтичането на договора месечни такси.

"Нашето поколение не е свикнало да иска и да иска, особено неща, които не са му нужни или пък да му бъдат в тежест. Със съпруга ми още не сме отделили пари за нова ютия, камо ли за мобилен телефон!", коментира Златка. Вчера тя подаде жалба във "Виваком" с копие до OFFNews.

"Още вчера взехме решение, след като проверихме случая. Факт е, че от наша страна нещата са били точни, но предвид възрастта на жената ще направим жест и ще преустановим процедурата. Договорът ще бъде прекратен, без тя да дължи неустойки, но трябва да върне получения телефон", каза за OFFNews пиарът на компанията Румяна Якимова.

От "Виваком" обясниха още, че са взети подробни обяснения от служителите в магазина на оператора на бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" 35, от които станало ясно, че по-скоро е имало "неразбиране между двете страни".

OFFNews се свърза днес и с близка на възрастната жена, за да провери дали наистина процедурата е задвижена.

"Имах пропуснато повикване от оператор на "Виваком", предполагам, че са се обаждали във връзка с този случай и, ако е така, сигурно скоро ще се свържем, за да задвижим процедурата по прекратяване на договора. Веднага ще върнем и апарата", каза тя.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.12 2013 в 03:03

Аз съм на 70 години.Скоро се отървах след1 год договор за интернет+стационарен тел.Не знам какво ще измислят, защото след предупредителния срок-напълно излишен, но удължаващ абонамента ми с още един месец, трябва да има и една сметка уравняваща-т.е. да ми върнат първата сметка авансово взета при подписване на договора.Лошото ми предчувствие е ,че няма да получа такава но...да видим.
На 13 .12 жръщаики оборудването , направих договор за дете /моя племенник/11 годишен, след обяснение на служителките/2 на брои -едната дори шеф на офиса/за нова промоция специално за деца ограничаваща използването на телефона, като минутите към вива ком са 6оо, смс-ите са 6оо, а към др оперетори-30 мин.Месечната такаса е 10 лв, а началата 15 като се плаща и нетната карта....
Разбира се, бях отрупана от 2-тв служителки с информация, и въпреки че имаше съпротива от моя страна,/детето живее във Варна, договора е на мое име...сметките ще идват при мен, обясниха ми че няма никакъв проблем щели да го уредят този въпрос...
Когато се върнах.. в къщи и прочетох договора....щях да падна...Огромно разминаване, лъжливи данни, и сега чета къде какво има написано за прекратяване на договора.!
Наистина ние хората от третата възраст и от соц.поколенията , когато поне имаше някакъв контрол, книги за оплаквания,трябва да се научим да казваме Не.
От утре започват мъките, и ходене и разправии, защото тези служителки са научени да лъжат, манипулират и с това ..няма как да се преборим, защото няма контрол и държава!

15.11 2013 в 21:22

Predi niakolko dni taka izlagaha, po-dobre kazano izmamiha maika mi, koiato e na 82 godini. V neiniat sluchai dori y ne sa y spomenali ili pokazali kakvito y da sa dokumenti ili uslovia za dogovor, dori y ne sa y kazali che podpisva dogovor, a samo sa y vrachili digitalnata mashinka, kadeto si postaviash podpisa. Darzhali da y podariat mobilen telefon (klasicheskiat nachin), na koeto maika mi im e kazazla che niama nuzhda ot nego izobshto, no te sa nastoiavali, zashtoto "iskat" da y napraviat tozi podarak kato na dalgogodishen klient. A posle pod predlog che triabva da se podpishe che go poluchava sa y dali da postavi podpisa si na tozi aparat. V kashti v torbichkata s telefona namira y dogovor za 2 godini. Ne znae li izpalnitelniat director na VIVACOM za tezi nashumeli sluchai na bezobraznite moshennitsi, koito sa naeli v sluzhbata si y kak nevazmutimo y bezkrupolno mamiat y to oshte po-otvratitelnoto e-vazrastni hora? Ili v tova gi obuchavat? Ne znam, no znam che nikoi ne biva da ostavia tezi neshta taka beznakazano. Zhalko che ne sam v Balgaria v momenta (zhiveia y rabotia v chuzhbina) za da se zaema s tozi nagal sopolanko (da ne go narecha po drug nachin), koito se naricha Ivailo Sariev y e direktor na magazin na VIVACOM v Plovdiv, v predstavitelstvoto na tazi veriga v tsentara na grada do dzhumaiata. No viarvam che rano ili kasno shte si nameri kakvoto tarsi.

28.09 2013 в 17:30

Здравейте,
Въпросната дама е моя съседка, познавам я от дете - тя е един невероятен човек от "старата генерация", с успешна кариера зад гърба си и много бистър ум, независимо от възрастта й. Съпругът й е бил пианист в Националното радио и е австрийски възпитаник. Нямат деца и се справят трудно с живота, но винаги намират начин да помагат на хората ... с каквото могат. Невероятна морална подкрепа е за всички нас и е дълбоко уважавана в цялата ни кооперация.
Надявам се да послужи като пример на други хора, защото е много непримирима и борбена по дух и никога не подминава лъжата, нито става част от нея.
Тя е много разочарована от тази ситуация и не се зарадва никак на развитието й. Каза ми лаконично, че светът е много променен, при това в негативен аспект.
Пиша всичко това в отговор на хората, които смятат, че това е поредната конспирация срещу безобидната компания Виваком.
Да са живи и здрави ... Злати ме помоли специално да ги поздравя с виц, след като прочете коментара им:
Евреин бил на гости у друг евреин. Два дни след като си тръгнал гостът получава телеграма: "Моше, искаме да ти кажем, че у нас се зароди лошо чувство към теб. Не искаме да ни идваш вече на гости. След като си тръгна установихме, че ни липсва една сребърна лъжичка".
Моше веднага отговаря: "Съжалявам, но не съм взимал никаква лъжичка".
Скоро получава нова телеграма: "И ние съжаляваме - намерихме лъжичката, НО ЛОШОТО ЧУВСТВО ОСТАНА".

26.09 2013 в 20:37

Аз подписах анекс за двугодишен договор дистанционно и от тогава имам само проблеми.Договора ми с виваком е за телевизия и Интернет.Не случайно пиша името на фирмата с малки букви.Написал съм поне 5 жалби, но ефект няма.Зарекъл съм се изтече ли ми договора -никога повече тази фирма.Не че другите са цвете, но поне няма да съм при тях.
Разрушихме едни монополи за да създадем картелите-тежко ни.

26.09 2013 в 20:35

цитат " и 2-годишен договор!"

Изобщо не го споменават! Първия път, когато им изслушах пълната програма, задодох въпрос за двегодишния договор. Защото съм наясно с тези "промоции" и че безплатен обяд няма. Слушах внимателно и никъде не беше казано за този договор. Плещят за някакви 3000 минути (това са 50 часа разговори - по час и половина на ден) безплатни разговори (а и те са със странни уговорки - зона, часови интервал... трябва да посетиш сайта, да се добереш до Pdf-то и да го разчетеш), но думите "ДВЕГОДИШЕН ДОГОВОР", както и пояснението че ползваш, не ползваш - плащаш, изобщо не се казва.

26.09 2013 в 20:24

Доколкото разбрах, дамата на сериозната възраст 86 години, е достатъчно осведомена за този 7-дневен срок. Номерът е, че при опита й да се позове на това си право, служителите в офиса са се опитали да я "изработят" по друга линия - получения "подарък" под формата на телефонен апарат. Който всъщност може да бъде върнат с все кутията, найлончетата и стиропорчетата напълно невредим. Та нали като си платя 5 левчета за телевизия към интернета получавам далеч по-скъпи "устройства" (суич и декодер) за две години "под наем". Подписвам се под един приемо-предавателен протокол с обещанието да ги пазя. Толкова. В техно-магазин ти заменят стока след седмица, в БТК не могат да си вземат обратно "подаръка" (вероятно дори неразопакован), а някакъв нарочен за търговец будалка възрастен човек, че щом е приел "подаръка", трябва да си го плати?! Ами точно като телефонните измамници.

26.09 2013 в 19:49

Работя от дома и съм домашното секретар. Периодично "прихващам" рекламните обаждания от БТК за промоции. БУКВАЛНО ПОДОБНО НА ИЗМАМНИЦИТЕ, държат да говорят с титуляра на сметката. С пълната информация, че става дума за човек на сериозна (80-годишна) възраст и забавено мислене (както и отслабнал слух). Първата ми борба е, да си направят предложението пред мен, а аз ще обясня на "титуляра" за какво става дума. И аз ще им отговоря.

Един от последните пъти се обади енергичен мъжки глас. Започна да изрежда технологичните екстри на предложението си. Слушах го, слушах и... накрая му казах, че това дори да го направя, полтъргайстите (родителите ми на 80+ години) няма да са в състояние да го ползват. А това, което на мен ми върши работа си го имам. Да не говорим, че при бързия му говор и абсолютно новите и непознати думи, 4/5 от предложението е неразбираемо за хора над 75 години. И те казват "да" като начин да се регистрират като чуващи нещо (връзката не е прекъснала), а не като съгласие.

Аз не познавам хора под 60, които да поддържат домашен (стационарен) телефон. Освен ако не е офис-телефон. Този тип връзка в личните отношения е на доизживяване - заради роднини, приятели от детството... за "непреходна във времето" връзка.

У дома имам апарати от възловите поколения - като се почне с ТА (първите бг-апарати, бакелит, шайба), мине се през един-два сименса с бутони, та до слушалка... Последното е при мен, защото само аз мога да се справя с него. Тамагочитата не могат. Нищо, че си имат джиесеми - те повече от едно устройство не могат да се научат да ползват. Поколенческа разлика.

В заключение казвам, че търговците в мрежата на телефонните оператори действително злоупотребяват с възрастта на клиентите. От БТК най-много, защото разполагат с цялата база данни - телефонните указатели, възраст, ЕГН... на абонатите. Нито от ментел, нито от грабъл ще ми се обадят на домашния телефон, нали? Щото моментално ще ги насера!

26.09 2013 в 19:42

Не се чудете-мошеника винаги си остава такъв,а какви са тия от Виваком,сами преценете!

26.09 2013 в 18:46

Същата история преживя моят възрастен баща, но с Германос. Преди това обаче подобен номер ни врътна Виваком. В резултат се отказахме и от Германос и от Виваком... сега чакаме триковете на другия оператор....
https://www.facebook.com/notes/александър-александров/ако-сте-до-нас-по-този- ачин-то-ние-не-сме-до-вас-вече/329083193846467

26.09 2013 в 18:02

Да, лошото е само, че записите не се пазят дълго. Не повече от 10 месеца. Говоря от личен опит. Помолих да бъде прослушан запис отпреди 10 месеца и казаха, че е изтрит.