Ангелкова: Въвеждаме лицево разпознаване в туризма

Последна промяна на 03 ноември 2018 в 15:34 1192 0

Подобряването на условията за работа на бизнеса и намаляването на административната тежест са ключов приоритет в дейността на министерството. С промени в Закона за туризма бяха премахнати 19 вида документи, а сега работим по въвеждането на лицево разпознаване.

Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на форум пред Жени ГЕРБ, който се проведе във Велинград, съобщиха от пресцентъра на партията. Министерството на туризма ще е една от първите администрации, които ще въведат за бизнеса възможност освен електронен подпис, да се ползва и лицева идентификация при подаване на документи. 

Важен проект за нас е разработване на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която има за цел да събира данни от всички места за настаняване за всички нощувки, реализирани в тях в реално време и по защитени канали, заяви министърът. И уточни, че се очаква демоверсията на системата да бъде готова през януари, а пълното й функциониране в местата за настаняване да стане до май.

ЕСТИ ще се администрира от министъра на туризма, достъп до нея ще имат кметовете, МВР, НАП – съобразно техните компетенции. Представителите на бранша и управителите на хотелите, които въвеждат данните, ще могат да „виждат“ само техните профили, така че максимално се гарантира защитата на личните данни. 

"Друг пример за успешно внедряване на дигитализацията в туризма е създаването на платформата и мобилно приложение iLoveBulgaria", каза министърът. И уточни, че платформата съдържа информация за туристически обекти и услуги и позволява намирането им в реално време, което допринася за популяризирането на бранд България. 

"Международни анализи показват, че значение на интернет и смарт устройствата непрекъснато нараства, като променя начина на живот на хората и поведението им като туристи", посочи министър Ангелкова. Тя информира, че потребители на интернет по целия свят са близо 4,2 млрд., показват данните до октомври тази година, позовавайки се на данни на световната агенция We are social. Около 3,4 млрд. души по света използват социалните медии, като за месеците от септември 2017 до октомври 2018 г. са нараснали с 10%.

Ползвателите на мобилни телефони са над 5,1 лрд. души, като повечето от тях имат смартфон. "Промените в нуждите на клиентите и глобалните тенденции принуждават туристическия сектор да адаптира бизнеса и управленските си модели, за да отговорят на нуждите на клиентите", коментира министър Ангелкова. Министърът заяви още, че според СОТ интелигентната дестинация обединява в една стратегия технологии, иновации, устойчивост, достъпност и обобщава целия цикъл на едно туристическо пътуване от подготовката и организацията до отзивите за преживяването. Те са от ключово значение за трансформацията на туристическия сектор, например биха могли да улеснят управлението на туризма за бизнеса, но и да подобрят достъпността на услугите за туристите, допълни още тя.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !