БДЖ прекрати повторно най-скандалната си обществена поръчка

Последна промяна на 14 януари 2019 в 15:23 4934 0

Новият управител на БДЖ-Пътнически превози инж. Христо Иванов днес прекрати най-скандалната обществена поръчка на бившето ръководство на държавните железници.

Става дума за процедурата с предмет: №01605-2018-0003 „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”.

След разследване на OFFNews, което установи, че в случая се касае за класическа далавера - държавната жп фирма върши 80% от работата по заданието, а фактурите заминават към точно определена частна фирма, и последвалата проверка по случая на инспектората на транспортното министерство, въпросният търг бе прекратен.

Само че заповедта за прекратяване на бившия шеф на БДЖ-Пътнически превози Пламен Пешаров е с толкова комична обосновка, че всеки заинтересован да вземе парите (б. ред. - въпросната поръчка е с бюджет от малко над 4 милиона лева) трябва да е луд, за да не обжалва решението за спиране, чийто основен аргумент е, че "ще се отрази негативно на медийния образ на БДЖ".

И, естествено, частната компания "Жп Тракция", за която от самото начало се знаеше, че е единственият възможен изпълнител, според заложените квалификационни условия, обжалва решението във Върховния административен съд и съвсем очаквано спечели делото.

Сегашното решение за повторно спиране на обществената поръчка е с далеч по-сериозния аргумент, че в процедурата има само една допусната оферта, че липсва състезание и че има реална опасност договорът да не е изгоден и да не защитава интересите на БДЖ-Пътнически превози.

banner 545x