Доклад на фирмата собственик на взривената цистерна в Хитрино: Трябва да ги бракуваме

Последна промяна на 30 март 2018 в 12:29 7886 1

Дерайлиралите цистерни в Румъния на ERMEWA.

Френската компания ERMEWA, чиято собственост е цистерната, която се взриви на гара Хитрино през декември 2016 г., убивайки 7 души, веднага след инцидента е изготвила доклад, че този вид вагони трябва да бъдат бракувани или да минат на ремонт.

Документът е изготвен от кризисна работна група на компанията, а негов превод бе предоставен на OFFNews от фирмата превозвач "Булмаркет", която оспорва констатациите на прокуратурата, че вината за трагедията е единствено превишената скорост, с която се е движела жп композицията с пропилен.

От дружеството вече обявиха, че при изправен железен път до инцидента е нямало да се стигне. Освен това те търсят вина и у собственика на цистерната, която се оказа, че е на почти 50-годишна възраст. Според "Булмаркет" тя е била с по-тънко дъно от съвременните изисквания за сигурност при превоз на опасни товари, което е спомогнало за пробива на корпуса, изтичането на газа и последвалото му взривяване.

ERMEWA официално отричат да имат вина за трагедията и посочват, че въпросната цистерна "кореспондира напълно с изискванията, посочени в Правилника за международен железопътен превоз на опасни товари (RID) и разполага с всички документи, необходими за законосъобразно извършване на дейност в България".

От вътрешният доклад на френската компания обаче става ясно, че тя е сформирала "кризисна работна група" още в деня на инцидента. Поименно са упоменати членовете ѝ D. ZINDO, P. REINSHAGEN, S. GAVARD, R. RYBACEK, N. MORAR, P. LALUC и F. BATUT.

"Както е посочено по-горе, вагонът е построен през 1971 г. с цистерна с полусферично дъно. Този тип конструкция е по-чуплива при удар и е била забранена от RID (Наредба за международния железопътен превоз на опасни товари) през 80-те години. Вагонът не е оборудван със защитен буфер, предпазител, анти-припокриващо устройство, което означава, че цистерната е по-уязвима. Въпреки тези слабости, вагонът е в съответствие с RID. Необходимо е да се състави списък с броя на вагоните, участващи в нашия флот и да се определи стратегия (ремонт или бракуване)", пише в протокола на ERMEWA, който е с гриф за вътрешно ползване.

От "Булмаркет" от протоколите от междинната ревизия (периодичен преглед) на цистерната, която е извършена в Румъния се вижда, че са измерените стойности на дебелината на корпуса, които са показали по-малка дебелина на метала. Въпреки това компанията Astra Severin е дала позитивно становище и е издала сертификат. Според българското дружество тя не е била не е била включена в регистъра на нотифицираните организации за сертифициране на вагони по RID, а експертът извършил измерването не е бил нотифициран орган към датата на издаване на разрешителното за работа.

"ERMEWA разполагат с тези документи и са наясно, че имат проблем", заяви пред OFFNews зам.-шефът на "Булмаркет" Светослав Първанов. 

Любопитен факт е, че цистерна от същия вид като тази, която се взриви в Хитрино  са дерайлирали в Румъния преди броени дни - на 18-ти март т. г. на входа на гара "Констанца Маргари".

Причинени са щети по жп инфраструктурата, но няма жертви и пострадали. Цистерните са били празни.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15126

1

Стефан

31.03 2018 в 15:39

И сега кво стана с белите и пухкави западняци?
А с честните частници, които са добри стопани, за разлика от държавата?
За диваците в Източна Европа стават и бракувани вагони на по половин век. Стига да са по минималните изисквания на самозвана частна канторка, която няма никакви изисквания. Освен нещо да и се плати.