ЕК ни спира два инфраструктурни проекта за 131 млн. евро

Последна промяна на 09 октомври 2013 в 11:20 2583 6

Десисла Терзиева, Кадър от
Десисла Терзиева, Кадър от "Нова телевизия"

Европейската комисия е спряла два инфраструктурни проекта на България - изграждането на тунел под Шипка и пътя София-Калотина, в частта му по западната дъга на околовръстния път в София.

Това обявиха на брифинг в парламента бившите министри Томислав Дончев и Лиляна Павлова, придружени от експремиера Бойко Борисов.

Мотивите на ЕК са, че българското правителство не е спазило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнение по проекти в ЖП сектора.

От ГЕРБ предупредиха, че тези проекти за от ключово значение за страната и са на обща стойност над 131 млн. евро. Бившите управляващи алармират, че работата по проектите вече тече и ако въпросът с ЕК не бъде уреден, България ще трябва да изплати изпълнението им с държавни средства.

"Още по-сложно е положението с тунела под Шипка, защото той е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС, с краен срок за изпълнение до 2014 г.", посочи бившият министър по еврофондовете Томислав Дончев.

Той заяви, че това са първите отхвърлени апликационни форми на българското правителство от страна на ЕК. Според него това буди въпроса дали става въпрос за некомпетентност или за злонамерен саботаж на проектите.

Според експремиера Борисов, за да построи проектите, правителството ще трябва да прибегне до нови заеми, които ще увеличат държавния дефицит.

"Като се има предвид огромните обещания на правителството, дефицитът ще отиде над 4%. Те ще трябва да избират дали да изпълняват социални обещания или да спират проекти. Когато спират проектите, това са по-малко работни места, блокаж на държавата", предупреди Борисов.

Той коментира, че темата е изключително важна и подчерта, че екипът по еврофондовете в кабинета "Орешарски" е крайно некомпетентен. Лидерът на ГЕРБ дори предложи да предостави на правителството своите екипи, за да се подобри работата в тази сфера.

"Губим огромни пари заради едно цикламено костюмче, което щяло да прави селски пътища. Направи първо големите пътища, където минава големият поток. Едно е да минават милиони хора на година, друго е да минават сто. Първо направи за милионите, после ще направиш и за стоте", каза Бойко Борисов.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.10 2013 в 16:34

О да! А не е ли трябвало да бъдат усвоени преди 5 години, при тройната коалиция? Смешни сте с тия коментари. Това, което минава при бабите пенсионерки тука не върви. Аз не че искам да си губя времето с вас, но е наистина интересно как се опитвате да замазвате всеки провал. Обаче производството на платени дълги манипулативни коментарчета няма да създаде национален продукт.

09.10 2013 в 14:37

Трябва сегашните да открият служба, или по-добре министерство, което да се занимава с пороя от лъжи и клевети с които денонощно ни залива Борисов, та да смогват да ни запознават и с истината. Защото от ГЕРБ са безкрайни в пошлостта и простащината. Нямат срам, или морални задръжки. Нужна е силна институция , която да ги опровергава :)
Дай Боже да сме сложили завинаги край на тяхната чалга политика и управление

09.10 2013 в 14:26

Ха, много интересно как този коментар се появи преди моя, при положение, че когато го писах, беше единствен. А по отношение на твоето "няма как", ами има как. Преди да дойдат ГЕРБ, всички пари от европейските фондове бяха спрени от ЕК, след като дойдоха ГЕРБ, парите се отпушиха и три години фондовете си работиха, сега дойде Тройката и парите спират отново. Това са простичките факти, те са достатъчно красноречиви и не могат да бъдат оборени с празнословие и замазване.

09.10 2013 в 14:23

Gnevno, прав сте. Тези пари е трябвало да бъдат осигурени от ГЕРб преди 2 години. И няма никаки спрени фондове, както е в болната фантазия на Борисов и герберите. Гениални са в лъжата, в интригите, в подстрекателствата, в клеветите. Така беше и цели 4 години. Сега вече поне се появиха медии, които опитват да стигнат до истината, но преди това си плещеха на воля. И не само Тиквоний. Как пък тези млади хора от екипа му веднага схванаха, че с лъжи е по-лесно. Народа обича да бъде лъган. И го удариха на живот, хвалби и оплюване на всички останали както ги учеше Мутъра. Абе, групировка

09.10 2013 в 13:32

Да. Провал след провал, ама гафовете на Руската Тройка са толкова много, че вече станаха като един мръсен фон, на който безобразията не могат да изпъкнат... а това е най-страшното, хората да свикнат с мисълта, че така ще бъде оттук нататък. И друго се чудя, защо ли в тая тема няма никакви коментари.

09.10 2013 в 13:28

........Ей, защо сте сложили снимка на Терзиева? За заблуда ли?
Исках да разбера какво казва тя, а си губя времето да чета кръчмарските приказки на Борисов и екип, които сме слушали до втръсване и знам, че няма как да им се вярва. Каквото и да е спряно, не може причината да е само в едно правителство на 100 дни. Няма как просто нещо да не произтича от несвършени дела на предишните.
Разбирам от друго място, че правителството трябвало да осигури 130 милиона за железниците..
Ами ако от ГЕРБ не бяха върнали фиска с 4 МЛРД ПО-МАЛКО и още поне два милиарда откраднати от здравна каса и частен пенсионен фонд (вместо както всички правителства до сега да прибавят поне по още 2 милиарда за следващите, в случая - още 2 млрд, КЪМ 8-ТЕ, които получиха от Тройната коалиция), можеше и да се осигури това финансиране за ЖП проектите, ако наистина е така. Интригантски, мръсни душици, начело с Борисов, които ни докарана не само до обедняване, но и до опростачване и пълна девалвация на морални ценности.
По принцип не е ли редно първо да се изкаже правителството и Терзиева по въпросите, а после да се изписват махленските приказки на онези, които са забравили как предсрочно си завършиха мандата, озарени 7 факли на изпаднали в безизходица българи.