За преминаването по пътищата ще се плаща от 2017 г.

OFFNews Последна промяна на 13 февруари 2015 в 15:39 4865 14

Снимка АПИ/Пресцентър

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Световната банка сключиха споразумение за предоставяне на консултантски услуги и за разработване на цялостна визия за въвеждането на система за събиране на пътни такси срещу 1.4 млн. лв.

Договорът беше подписан между шефа на АПИ Лазар Лазаров и постоянния представител на Световната банка у нас Тони Томсънв Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), министър Лиляна Павлова присъства на подписването.

Намеренията на регионалното министерство са през тази година да бъде избран консултант, който да изготви анализ как да бъде създадена т. нар. ТОЛ системата. През 2016 г. може да започне внедряването ѝ в пътната мрежа, а през 2017 г. системата може да започне работа.

Опциите за прилагането й са чрез публично-частно партньорство или с бюджетни средства, които ще се възстановят за сметка на приходите. Най-рано през декември ще се вземе решение по този въпрос, когато се очаква да бъде готов доклад на Световната банка, каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Тя отбеляза, че най-справедливият начин да се събира такса е, когато това е базирано на правилото, че който най-много се движи по пътищата и съответно ги руши, той плаща най-много.

Павлова напомни, че годишно приходите от винетки са близо 200 млн. лв. и изрази надежда, че с въвеждането на новата система сумата ще бъде удвоена, стига тя да заработи по всички пътни направления, по които може да се използва.

Световната банка ще каже дали ТОЛ системата трябва да се въвежда поетапно, по кои магистрали и какъв да е размерът на таксите. 

Общата стойност на проекта, по който АПИ е бенефициент, е около 6,9 млн. лв. При неговото изпълнение са спестени 1,4 млн. лв., за които след преговори с банката е постигнато съгласие да се насочат за изработването на подробен анализ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.02 2015 в 15:43

Тол такса без ремонтирани и нормални първокласни и второкласни пътища е чисто обирджийство. По този начин се задължават хората реално да ползват само платените пътища, т.е. магистралите и скоростните пътища, ако и те влязат в платената категория, защото другите са непроходими на места. Ако редом с магистралите се нормализира и останалата част от мрежата за по-висока натовареност, няма никакъв проблем да се въведат и такива такси.

14.02 2015 в 14:51

Дупегъзци!Толкоз ли нямате акъл ,че сами да вземете решение,амо опирате до кожодерите от св.мафия?!Като е така,да си ги ползваме за всичко,пък за вас шут в гъза.Така поне ще спестим малко пари от заплатите ви.Помияри долни!

14.02 2015 в 00:13

Естествено, че тол-таксата ще е ВМЕСТО винетки. Няма нищо по-нормално от това да плащаш колкото пътуваш, а не да даваш някаква такса ей така по принцип щото веднъж месечно излизаш от града.

13.02 2015 в 22:16

А дали ще оправят пътищата ??? или пак ще си плащаме и тази такса за тоя дето ду.. ??? Няма да има проблем да се плаща допълнителна такса стига пътищатата да са като на запад, обаче за съжаление живеем в БЪЛГАРИЯ И ПРОСТО ЗНАМ КАКВО ЩЕ СТАНЕ !!!!

13.02 2015 в 18:45

Това е много добре ! Ще се разкрият доста работни места и ще се събират повече пари, но за жалост ще поскъпне пътуването. Ако условията се подобрят вече ще е перфектно

13.02 2015 в 18:38

Изчезвам от тази държава!

13.02 2015 в 18:38

Да за мен това е основния въпрос. Това отгоре на винетките ли ще го плащаме или вместо?

Защото втория вариант не е лош: дядката дето ходи 2 пъти в месеца от село А и село Б да не плаща колкото хъшлака дето пери до Бургас за кафе всеки уикенд.

13.02 2015 в 18:15

Златен анализ за 1.4 млн.
Предполагам че повече от 60-70% от всички заеми, еврофондове и други уж угодни за обществото парични потоци се връщат обратно там от където са дошли под формата на "консултации", "анализи", "доклади" и всякакви други врътки. И като се разплатят с хиените, същинското изграждане на проектите се извършва с парите на държавата, което се представя за т.нар. съфинансиране.

13.02 2015 в 18:14

Който пътува най много, не троши пътищата...троши колата си.

Видяха на оная си работа малко бяло и за мандра я помислиха, че и сирене ще продават...

Още пътища нямаме, те почнаха за скубене на народа да мислят.

А винетките за какво ще се плащат? Да ходим в гората и по черните пътища ли?

13.02 2015 в 17:43

"Тя отбеляза, че най-справедливият начин да се събира такса е, когато това е базирано на правилото, че който най-много се движи по пътищата и съответно ги руши, той плаща най-много." А кога плаща този, който калпаво строи?