Съдът спря промоция на Shell-България, заблуждавала клиентите

Последна промяна на 25 август 2013 в 10:59 9344 31

Бензиностанция Shell, Снимка: БГНЕС, Архив.
Бензиностанция Shell, Снимка: БГНЕС, Архив.

Компанията „Шел-България” е използвала нелоялна търговска практика при провеждането на промоцията си с мотото „Зареди и спести 5 лв. в LIDL”.

Това гласи решението на Върховния административен съд (ВАС). С него магистратите  потвърдиха заключението на Комисията по защита на потребителите (КЗП) и отхвърлиха жалбата на Shell.

Заключението на регулаторния орган и на съда е, че веригата бензиностанции е действала некоректно, за да привлече клиенти. Става въпрос за промоционалната кампания „Зареди и спести 5 лв. в LIDL”.

КЗП е установила, че компанията умишлено укрива съществени подробности по промоцията, за да привлече повече клиенти.

„От мотото „Зареди и спести 5 лв. в LIDL” потребителят остава с впечатлението, че всеки, заредил в една от бензиностанциите на „Шел”, ще получи право да пазарува в търговската верига LIDL с ваучер за отстъпка от пет лева. На практика, обаче, потребителят е поставен в условия да изпълнява във всеки един етап от промоцията нови и нови условия за участие, които са свързани с допълнителни действия, отнемащи време и значителни средства над първоначално обявените. Освен, че е необходимо да зареди гориво за 15 лв., той трябва да има и сметка на касата за над 30 лв. Едва тогава получава правото да отговори последователно на два въпроса: „Колко години отпразнува Шел на българския пазар?” и „Коя е родината на LIDL?”. Само правилни отговори му осигуряват получаването на наградата”, гласи заключението на КЗП, което е потвърдено и от ВАС.

„Липсата на информация за хронологията от тези задължителни действия за спечелването на обещаната отстъпка в рамките на промоцията може да повлияе на потребителя да вземе решение да зареди гориво за автомобила си именно в тази верига бензиностанции, за да се възползва от привляклата го оферта – нещо, което не би направил при липсата на тази практика, пишат още от КЗП.

Регулаторният орган констатира още, че клиентите се запознават с пълните условия на промоцията едва на касите на бензиностанциите и то ако обърнат внимание на брошурите, разположени там.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.09 2013 в 16:26

И аз съм съгласна с промоцията.Много добро обслужване в ШЕЛ и занапред ще зареждам
само от тях, а не от Лукойл и ОМВ.

16.09 2013 в 16:23

Промоцията е чудесна и се възползувах няколко пъти от нея.
Смятам, че няма нищо нередно в това, както е организирана.И в бъдеще ще
зареждам от ШЕЛ, а НЕ от Лукойл и ОМВ.

26.08 2013 в 10:27

Е много забавно! Няма що. Да заредиш куцо гориво от куца бензиностанция и да пазаруваш в хранително "левче"? А НЕ благодаря!

26.08 2013 в 01:07

За теб уловка явно няма, но пък има за такива, които биха спрели да заредят там само заради тази промоция.

Аз, примерно, не зареждам при тях, но чисто теоретично бих могъл да се излъжа да пробвам, понеже и аз нямам нищо против някой да ми даде 5 лева ей-така. Работата е там, обаче, че на мен ми дреме на фара за древната и славна история на Shell, както и за величавия произход на LIDL, което означава че, бидейки неподготвен за двата безумно тъпи и безразлични ми въпроса, съм изложен на риска да си остана просто с бензина от Shell за 50-тина кинта (което, впрочем, преди години би било същото като една студена вода ;))

И така като се излъжат още 10-20 хиляди бенефициенти на тази трогателна промоция, ето ти едни абсолютно безплатни (за Shell) половин-един милион лева оборот, с печалбата от които някой да си купи нов голям черен джип, който да кара с неподражаем стил по трамвайните релси.

...та такива ми ти едни работи, драги ми Смехурко.

26.08 2013 в 00:03

С Лука и Шела съм приключил преди 5-10 години.

25.08 2013 в 21:19

Ха-ха, *монополисти* като Лукойл, казваш ;) Яко.

25.08 2013 в 21:13

Пазаруват когато има "отстъпки" само репи като теб, гъзоглавий. Аз например пазарувам когато ми е кеф.

Никой не им пречи да правят "отстъпки" -- просто нямат право да заблуждават за каква отстъпка става дума.

25.08 2013 в 21:05

Бензиностанциите "Шел" в България не са на фирмата "Шел", нито продуктите които се продават там! Мутро-борецът Граиша Ганчев е купил на франчайзинг марката "Шел" и я е залепил на неговотеб бензиностанции, като продава горива и продукти от където може да докопа мнай-евтини, вкл. най-йискокачествени и дори вредни!

25.08 2013 в 18:38

Съгласен съм. Когато съм зареждал на касата учтиво са ми давали талончето без каквито и да е проблеми и без да го очаквам. На самото талонче си пише ясно всички условия - срокове, суми и тн. Аз лично не съм се чувствал лъган, нито съм зареждал във въпросната верига, заради промоцията. Комисията може би трябва да погледне там където са истинските злоупотреби с потребителите - като например това вчера да вали половин час в Горна Баня и после да няма ток няколко часа.

25.08 2013 в 16:55

Промоцията беше съвсем истинска. 5 лв не са малко пари. За хора, които пазаруват в Лидл поне веднъж в месеца тези пет лева от тридесет са си повече от 15%, почти колкото даваме за ДДС на нашите любими политици. Въпросите, както и в повечето телевизионни викторини са абсолютно формални и само идиот не би отговорил, особено, че в магазина и продавачите помагат. Сигурно е, че конкуренцията се е намесила, а "независимият" съд и Комисията за "защита" на потребителите са били сериозно "мотивирани", а може би беше "оферирани".