Зачестява забавянето на доставки при поръчки онлайн, предупреди председателят на КЗП

Последна промяна на 19 декември 2018 в 10:09 1371 0

Снимка КЗП

Димитър Маргаритов

В последните седмици се наблюдава зачестяващ проблем, свързан със забавянето на доставката на поръчани онлайн стоки, потвърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за Bulgaria On Air.

Причините вероятно се коренят в бурното развитие на онлайн търговията и невъзможността на търговците да отговорят на темпото на поръчките, особено в кампании като "Черен петък" и преди Коледно-новогодишни празници, смята Маргаритов.

КЗП внимателно следи дали онлайн магазините спазват сроковете за доставка. В противен случай те подлежат на санкция.

Той препоръча в предстоящите по-натоварени дни търговците да осигурят необходимия капацитет, за да спазят сроковете и увери, че ако не го направят, ще бъдат глобявани, "дори и да се опитат да се измъкнат по някакъв начин".

А потребителите съветва да пазаруват от надеждни електронни магазини и да проверят предварително е куриерът. Хората могат да претендират за обезщетение при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани.

Председателят на КЗП предупреди и за рискове при резервации на празнични пакети в последния момент. Например, потребителят може да бъде заблуден, че му се предлага намаление, а после да установи, че стаята няма изглед към планината и че нейната цена е такава по принцип.

Внимавайте и за намалени хранителни стоки - те може да са с изтекъл или изтичащ срок на годност, предупреди Димитър Маргаритов.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !