Спонсорите на участието ни в Евровизия: Трите минути на сцената могат да донесат стотици милиони на България

Търсим пресечните точки на продуктите на човешкия талант, креативност и съзнание с индустрията и технологиите, споделят създателките на 'Лигна груп'

Последна промяна на 05 декември 2019 в 09:57 2895 0

Анелия Касабова (в средата) и Геновева Христова (дясно)

Разговаряме с Анелия Касабова и Геновева Христова - съдружници в компанията "Лигна груп", която тази година пое спонсорството на българското участие в конкурса "Евровизия". Двете дами разказват защо една частна компания реши да си партнира с БНТ с това неевтино начинание без директен финансов дивидент и как певицата VICTORIA е била избрана за наш представител.

- Как възникна идеята да спонсорирате участието на страната ни в Евровизия?

Анелия Касабова: След като основахме креативния хъб “Мисия23” в началото на годината, ние искахме да привлечем професионалисти от различни креативни сфери. За нас беше от първостепенно значение да намерим проект, който да придаде смисъл и да фокусира усилията на начинанието ни. Евровизия изисква широка експертиза в сферата на телевизионното производство, графичния дизайн, кинематографията, музикалното продуцентство, сценичните изкуства и още какво ли не. За нас това беше идеална платформа да тестваме концепцията за креатех пространство в България и около него да съберем професионалисти с опит в тези дисциплини.

Геновева Христова: От началото на 2019 ние отворихме съвсем нова линия на дейност, насочена към така наречената “икономика на изживяванията”. Затова и започнахме да търсим проекти, които да ни помогнат да диверсифицираме дейността си. В момента нашата концепция е да търсим пресечните точки на продуктите на човешкия талант, креативност и съзнание с индустрията и технологиите. Евровизия събира всички тези компоненти в едно и за нас беше логичен избор.

Отделно, като социално отговорна компания, чийто бизнес зависи доста и от имиджа на страната ни, положителният образ на България не е нещо, което ни е безразлично. Евровизия е един от големите форуми, където можем да градим положителен международен имидж, което в дългосрочен план има съвсем реални измерения в икономиката и развитието на българското предприемачество. Ако искаме висока добавена стойност, трябва да градим на всички фронтове една положителна визия за България. Културната дипломация, музиката, киното, популярната култура са много силно оръжие в тази посока. 

- Защо компанията „Лигна груп“ реши да направи тази мащабна инвестиция точно в този проект?

Анелия Касабова: Както казахме, за нас Евровизия беше доста притегателен проект заради своята комплексност и международен отзвук. Не са много подобни форуми от такъв мащаб.”

Геновева Христова: Евровизия е страхотен международен форум, който ни свързва с аудитория от над 200 милиона зрители по цял свят. При това, преобладаващо млада и активна такава. Отделно, има и съвсем реален икономически смисъл за страната ни. Ако остойностим трите ни минути на сцена, излъчени по европейски телевизионни гиганти като BBC, RAI, ARD и цялостната ни промоция през всички тези месеци, то ще получим стойност в порядъка на стотици милиони. Затова е важно да участваме и да използваме такива възможности оптимално. Нашата цел е след нас да оставим възможности и за всички други изпълнители и музиканти в България.

- Какви средства сте готови да инвестирате в кампанията и за какви дейности?

Анелия Касабова: Ние винаги инвестираме много разумно и след внимателно планиране. Предвидили сме бюджет, който да гарантира, че ще сме конкурентноспособни на другите държави.”

Геновева Христова: На този етап не можем да анонсираме конкретни цифри, защото е търговска информация. Водим преговори с много страни, както и с различни контрагенти. Със сигурност бюджетът е достатъчен за едно силно представяне, но няма да бъде разточителен или неразумен. Основните направления, в които ще инвестираме, са продукцията на песента, сценичното представяне и маркетинга ѝ в Европа. Имаме бюджет и за промотирането на Евровизия в България, защото за нас е важно възможно най-много хора да си пуснат БНТ1 на 12, 14 и 16 май. 

- Очаквате ли добавена стойност за Вашата дейност от това участие и ако да, каква е тя?

Анелия Касабова: Разбира се, ние се позиционираме като компания, която се развива в тази област, а и също така даваме ясна заявка, че за нас националният имидж е нещо, в което сме готови да инвестираме и да подкрепим.

Геновева Христова: Добавената стойност е за Мисия23 като творческа общност. Чрез Евровизия ние ще привлечем още талантливи българи.

- Как се стигна до избора на самата изпълнителка – VICTORIA?

Геновева Христова: За Виктория разбрах от телевизионното шоу X-Factor. След едно от живите предавания, на които просто бях гост, ме запознаха с всички тогавашни участници, като сред тях беше и Виктория. След това мина доста време, когато вече към средата на 2018 ние започнахме да градим това, което представлява сега “Мисия23”. Търсехме различни креативни професионалисти, или изобщо хора, които се занимават с някакви изкуства. Вече имахме дизайнери, фотографи, режисьори, но нямахме нищо свързано с музиката. Именно тогава се роди идеята за Ligna Studios. Нуждаехме се от лице на проекта, в което да инвестираме, а и с което идеята за креативен хъб да добие по-завършен вид. Направихме проучване кой би бил най-подходящ вариант за нас, сондирахме за мнения, обсъдихме и различни варианти. Виктория беше едно от имената, които тогава излезе на преден план. Свързахме се с нея и останалото вече е история.

- Участвахте ли в подбора на изпълнител?

Анелия Касабова: Да, разбира се. Ние имахме активна и основна роля в този процес. За нас е важно да работим с някой, на когото имаме доверие, а и той на нас. Времето за подготовка на Евровизия не е чак толкова много, за да започнем тепърва да градим професионални отношения и да се сработваме. Трябваше да започнем работа веднага и по същество, за да сме готови в съответните срокове.

- Каква е основната дейност на Ligna Group?

Анелия Касабова: Ние се занимаваме с интериорен дизайн, като работим основно в бизнес сегмента. Предоставяме услугите си основно за големи хотелски вериги и автомобилни производители. Работим основно в чужбина и с над 50 доставчика, от които най-вече български фирми. Освен в София, където е централата ни, имаме още представителства в Лондон и Дубай. 

Геновева Христова: В последните 6-7 години сме изпълнили интериорния дизайн на над 10 000 стаи за големи хотелски вериги като Hilton, Mariott, B&B. Проектирали сме и сме изпълнили също интериорния дизайн на над 3500 шоурума на Ситроен във Франция. Работили сме още за Френските пощи, Тойота и още много други. Извън интериорния дизайн инвестираме още в “Мисия23”, редовно подкрепяме начинания в сферата на дизайна, музиката и спорта. Стремим се да даваме нашия принос за развитие на обществото.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !