Техническите данни на самолета АТР-72

Последна промяна на 02 април 2012 в 08:27 3613 1

ATR-72
Самолет АТР-72 се разби при излитането си от летището в Тюмен, Русия, тази сутрин. 31 загинаха, 12 се борят за живота си, но са в много тежко състояние. Катастрофата стана в 5,50 ч московско време, малко след излитането на машината от пистата. Засега се разглеждат 3 версии за причините за катастрофата - пилотска грешка, техническа неизправност или грешка на наземния екип. Ето какво представлява самолета ATR-72. ATR-72-200 е пътнически самолет за средни разстояния, използван за местните авиолинии. Самолетът се явява наследник на ATR-42. Отличава се с удължен фюселаж и крила с увеличен размах. Особеност а самолета са кесонните конзоли на крилата, използвани за пръв път в пътническата авиация. Масата на цялата конструкция е 7300 килограма, от които 22,6% са композитни материали. Към разработката на самолета под обозначението ATR42S консорциумът ATR е пристъпил към средата на 1985 г. Първият самолет от този вид е произведен на 27 октомври 1988 г. През септември 1989 г. е неговата сертификация във Франция, а през ноември - в САЩ. През 1992 г,. се появява подобрена модификация ATR-72-210 с по-мощни двигатели. До края на 1997 г. от този самолет са продадени около 190 броя. През 1992 г. на базата на ATR-72-200 е разработен проект за многоцелеви транспортен самолет ATR-52C, който има по-къс фюселаж и товарна рампа в опашната част. В товарната кабина могат да се поберат 6 товарни контейнера или 50 десантчици. Разработката на проекта ATR-52C започва след като редица страни, сред които Индия, Австралия, ЮАР, Тайланд започват да изпитват нужда от лек транспортен самолет, който може да се използв за граждански и военни цели. Предполага се, че от този самолет са продадени 400 броя.  
Модификация   ATR72-200
Размах на крилата  27.05 метра
Дължина на самолета  27.166 метра
Височина на самолета  7.65 метра
Площ на крилата  61.00 кв. м
Маса (празен)  12500 кг
Максимална излетна маса  21500 кг
Тип на двигателя  2 ТВД Pratt Whitney Canada PW127
Мощност  2 х 2480 конски сили
Максимална скорост 640 км/ч
Крейсерска скорост 525 км/ч
Дължина на полета 2200 км
Екипаж 2 души
Полезен товар 64-74 пътници или 7150 кг

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

03.04 2012 в 10:05

Нямам никаква представа какво е правил тоя таралясник на онова място. Поради профила на крилото, той е принципно неспособен да излети и при начално обледеняване, поради което и не може да се използва в места със студен климат. За което, доколкото ми е известно си има и бюлетин на производителя.
Според точките на оросяване и обледеняване, трябва да бъде разледяван няколко минути преди да тръгне, а от друга страна това е забранено при запуснати двигатели.
По същата причина, такъв вече се е разбивал в Канада, и там е забранен за полети.
Явно е много евтин, понеже е калпав, а след това е заработило скъперничеството.