Ако нямате парно повече от 48 часа, търсете обезщетение

Последна промяна на 08 февруари 2017 в 10:56 8525 0

Снимка БГНЕС

Всички, които повече от 48 часа са студували и са нямали топла вода могат да потърсят компенсация от дружеството. Това каза омбудсманът на Република България Мая Манолова в „Здравей България“ по Нова телевизия.

По думите ѝ дружеството би трябвало да има информационна система, през която всеки граждани би трябвало да може да подаде заявление и да поиска неустойката, която е записана в общите условия.

„Аз вчера установих, че такава опция по електронен път не съществува“, каза омбудсманът. „Така, че хората ще трябва да подадат писмено заявление и да си поискат неустойката“, добави Манолова. По думите ѝ заявлението се подава в централата на „Топлофикация“. Тя добави, че другият проблем в общите условия е, че не е ясно по какъв начин ще бъде определен този 48-часов период и това не е записано в тях.

„Сега чувам, че след първата авария се наслагва втора. Т.е. може да се получи така, че вие 40 часа не сте имали топло, след това имате за 1 час. След това започва нова авария – нови 40 часа и в крайна сметка си играем на лъженка“, коментира омбудсманът.

По думите ѝ в крайна сметка съдът е този, който ще установи имало ли е или не топла вода и парно.

„По принцип би следвало да има и една комисия за извънсъдебно решаване на спорове, включително на такива спорове към КЗК, но тя според мен за момента не действа“, каза Манолова. „За миналата година видно от бизнес плана на „Топлофикация“ са ремонтирани 1,4 км тръби. При 1000 км тръбопреносна мрежа това означава, че на „Топлофикация“ ѝ трябват 1000 години да смени тези тръби“, обясни Манолова. Тя заяви, че над дружеството е опънат политически и институционален чадър.

Топлофикация е дружество, което работи в условията на монопол. Има общи условия, които регулират неговите отношения с неговите клиенти и ако дружеството трябва да прибере 20,50 стотинки или 1 лев от един гражданин няма никакви притеснения да го направи. Плюс това да начисли юристконсултски, наказателни лихви и каквото се сетите, коментира Манолова. По думите ѝ столичани биха могли да влязат в положението на „Топлофикация“, ако дружеството има коректно и адекватно отношение. „В тази ситуация – да излез изпълнителният директор и да „Има авария, уважаеми столичани. Той ще бъде отстранен в такива и такива срокове. Ние ви предлагаме компенсация“. Т.е. уважението към гражданина, клиента, който пълни касичката на „Топлофикация“ откровено липсва“, подчерта Манолова.

Тя заяви, че са налице откровени неистини, че в определени квартали има топла вода и парно. „Хората се вбесяват и прегряха телефоните в моята приемна, защото според ръководството на „Топлофикация“ аварията е отстранена, а просто хората в съответния квартал нямат парно и топла вода“, каза Манолова. По думите ѝ компенсацията, която предлага „Топлофикация“ е да не прибере парите на хората за дните, в които хората са студували. „Липсата на коректност уважение и нормалност в отношенията на „Топлофикация“ към столичани води до гняв и недоверие“, подчерта омбудсманът.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !