Близо 100 пътници на "България Ер" блокирани в Рим

Последна промяна на 11 юни 2016 в 22:50 12832 3

Близо 100 пътници на "България Ер" останаха на летище FIUMICINO в Рим, след като планираният за днес сутринта полет на авиокомпанията беше отменен.

Полетът на "България Ер" по направлението Рим-София е бил отложен поради неизправност на самолета, с който е трябвало да се осъществи пътуването, съобщава пресцентърът на Комисията за защита на потребителите.

По информация на авиокомпанията за пътниците е осигурено настаняване в хотел. Тече проверка по случая, съобщават още от КЗП.

Всички пътници от анулиран полет FB450 от Рим за София ще бъдат превозени с полет FB450А с час на излитане 21:40 часа на 11.06.2016 от Рим, пише в сайта на "България Ер".

Правата на пътниците

Във връзка с информацията за отменения полет Комисията за защита на потребителите информира пасажерите за правата им в подобни случаи съгласно Регламент на Европейския съюз:

Премаршрутиране или връщане на парите

Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:

да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно

Право на грижи

В случай на отменен полет вие имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. Това включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. Пътниците нямат право на грижи, ако са избрали да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно. Ако авиокомпанията не осигури съответните грижи, пътниците се съветват да пазят документите за направените разходи за храна, напитки, хотел, транспорт, които разходи са причинени от отмяната и след това да претендират за възстановяване на тези разходи.

Финансови компенсации

Ако вашият полет е отменен или закъснял с повече от три часа, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай и доказателствената тежест е на авиокомпанията.

Компенсацията в случай на отмяна зависи от разстоянието на полета и причината за отмяната.

Ако разстоянието на полета е:

до1500 km, платимата сума е €250
1500 km - 3500 km и за всички полети от Европейския съюз над 3500 km, дължимата сума е €400
3500 km или повече, дължимата сума е €600.

В случай, че авиокомпанията може да предложи премаршрутиране до крайната цел, което не надвишава:

два часа за полети по-малки от 1500 km;
три часа за полети между 1500 km и 3500 km; и
четири часа за полети над 3500 km

компенсацията се намалява с 50%.

Полезни съвети

При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията незабавно на летището или в седемдневен срок - след като приключи пътуването.

Ако пътниците не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център – www.ecc.bg , за да получат помощ и съдействие, както и да се обърнат към компетентните контролни органи в държавата, където е настъпил проблемът – отмяната или закъснението.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1284

3

Георгиев

12.06 2016 в 14:35

Повреда на самолета или технически проблем не е извънредно обстоятелство! Така че си искайте компенсациите - да не ви правят на балами.

66838

2

El Commandante

12.06 2016 в 12:08

Така е.
По-добре блокиран в Рим, отколкото умрял.
В единия случай може да ядеш пица и да гледаш фонтана,в другия-не.

1536

1

Fro24

12.06 2016 в 10:47

Правилата при авиацията се спазват много стриктно и при най-малката повреда се отменя полета. Случва се на всеки и колкото и да е малка неизправността е хубаво, че са я открили на време.