Бунт срещу идеята на МОН децата да ходят на училище и през юли

Има редица аргументи за свиването на лятната ваканция, категоричен е обаче министърът на образованието Красимир Вълчев

Последна промяна на 28 юли 2017 в 13:04 16920 1

Красимир Вълчев, министър на образованието

Остри негативни реакции последваха обявеното от МОН намерение да свие лятната ваканция на учениците със седмица и да ги задължи да ходят на училище и през месец юли.

Според проекта от следващата учебна година гимназистите от VIII до XI клас ще учат до 6 юли. Досега най-късно завършващите приключваха на 30 юни. Новият график предвижда още дванадесетокласниците да завършват на 16 май, учениците от първи до четвърти клас включително - на 7 юни, тези от V до VII - на 22 юни.

Свиването на лятната ваканция е за сметка на увеличаване на коледната ваканция и прибавянето на дни към останалите ваканции през годината.

"За това има редица аргументи. Дългата лятна ваканция е предпоставка децата да забравят материала. Учениците от уязвимите групи натрупват изоставания и дългото откъсване от образователната среда е предпоставка за тяхното отпадане. През зимата имаме ситуации с грипни ваканции, с невъзможност да се пътува за училище от едно населено място в друго. По-студено е, по-големи са разходите за отопление", коментира снощи министърът на образованието Красимир Вълчев пред bTV.

Категорични, че решението не е добро родители и учители заляха социалните мрежи с гневни коментари - през юни и юли в България е твърде горещо, за да се учи, градусите обичайно са над 30, пише майка. Много по-разумно е например годината да започва на 1-ви, а не на 15 септември и така да се постигне търсеният ефект.

Някои дори напомнят на "дамите и господата от климатизираните кабинети да не забравят, че в българските училища климатици няма".

"А за да разберат за какво иде реч, ги каня да ни гостуват след 15.06., но да седят в часовете и да преподават или да учат - каквото те пожелаят. Да извършват умствена дейност, когато едничката им мисъл ще бъде:"Няма ли отнякъде да полъхне ветрец?", пише учителка.

Други предложения са МОН да предостави безплатно климатици и да плати сметката за тока.

Тревога предизвиква още един елемент от проекта - датите за оценяване на дигиталните компетентности след X клас (18-22 юни 2018 г.). Те попадат точно в периода на изготвяне на дипломите на зрелостниците, с което са ангажирани учителите по информационни технологии. Получава се огромна свръхнатовареност, граничеща с невъзможност, тревожи се учителка.

"От толкова много "съпътстващи дейности" понякога забравям, че всъщност съм учител...", пише тя.

OFFNews изпрати запитване до пресцентъра на Министерството на образованието във връзка с критиките към проекта за новия график. Поискахме достъп до получените становища, попитахме дали документът ще претърпи промени и ако да, какви. От министерството обаче отговориха, че нямат практиката да осигуряват директен достъп до становища и увериха, че щом ги обобщят, ще ни информират. Това ще се случи след повече от месец, тъй като периодът за изпращане на мнения е 30-дневен. Дали ще има промени в графика от МОН не се наеха да кажат.

Анкета

резултати
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

461

1

Kara Kolio

29.07 2017 в 12:50

Какво трябва да се прави когато яздим умрял кон (умряла образователна система).

... снабдяваме се с по-як камшик.
... сменяме ездача.
... казваме, че винаги сме яздили този кон.
... създаваме работна група, за да анализира коня.
... посещаваме други места, за да видим как яздят там умрели коне.
... повишаваме стандартите за качество за яздене на умрели коне.
... създаваме Task-Force, за да съживи коня.
... плащаме на хора от чужбина, които уж можели да яздят умрели коне.
... включваме обучителен модул, за да се научим да яздим по-добре.
... правим сравнение между различни умрели коне.
... променяме критериите, които определят кога един кон е умрял!!!
... впрягаме много умрели коне заедно, за да станем по-бързи.
... обясняваме: Никой кон не може да е толкова умрял, че да не може повече да го яздим.
... правим проучване, за да видим има ли по-добри и по-евтини умрели коне.
... обясняваме, че нашият кон е по-добре, по-бързо и по-евтино умрял, отколкото други коне.
... създаваме група по качеството, за да се намери приложение на умрелите коне.
... откриваме независимо разходно перо за умрели коне.
... увеличаваме сферата на отговорност на умрелия кон.
... развиваме мотивационни програми за умрели коне.
... преструктурираме, за да може една друга област да получи умрелия кон.