Иновативен софтуер на 'Софийска вода' обработва сигналите от клиенти за минути

Последна промяна на 25 октомври 2018 в 13:56 950 0

Снимка Мартин Георгиев / OFFNews

"Софийска вода", част от компанията "Веолия", представи днес иновативната информационна система ПЕГАС, която обработва сигналите от клиенти, свързани с водоснабдяването и канализацията.

Целта на софтуера, кръстен на митичния крилат кон, е да повиши ефективността на работата на екипите на "Софийска вода", които са на терен, както и ползите за потребителите.

Системата е направена така, че да позволява управление в реално време на целия процес на работа – от приемането на сигнала до решаването на конкретния казус, като на всеки етап се проследява на изпълнението му и отговорното за това лице.

След като граждани подадат сигнал в контролния център, диспечерите веднага възлагат задачите на специалистите на терен, които от своя страна моментално получават информацията на таблетите си. Всеки един сигнал се отбелязва с номер, подател, адрес и причина.

В реално време екипите могат да правят проверки и да започнат изпълнението на конкретната работа. Така стартирането на работата след получаването на сигнала става за 2-3 минути, докато преди са били необоходими дори и 8 часа, за да се разпределят задачите и служителите на терен да получат заявките си на хартиен носител.

„Въвеждането на системата ПЕГАС драстично промени не само времето за реакция на подадените сигнали, но и качеството на работа. Все едно сравняваме парния локомотив и пътуване с високоскоростен влак. Ние сме в епохата на високоскоростните технологични решения и в контролният център се стремим да правим за нашите клиенти най-доброто и за най-краткото време“, коментира Красимир Кръстев, старши мениджър "Контролен център".

Всеки месец през системата се обработват между 1900 и 3400 сигнала, като се спестяват минимум 100 листа хартия на ден, което в рамките на година надхвърля 40 000 броя. Системата е създадена специално за нуждите на „Софийска вода“ от екип български специалисти, като тя покрива изцяло експлоатационната част от дейността на компанията, и непрекъснато се увеличават функционалностите ѝ.

"Дейността ни е такава, че всяко отклонение в качеството на услугите се отразява на комфорта на потребителите. Наша отговорност е да залагаме на повече бързина и качество. Планираме да продължим да използваме възможностите на модерните технологии и да внедряваме различни иновации, не само за да сме на световно ниво, но преди всичко, за да предоставяме все по-добри услуги за клиентите ни“, посочи Теодора Тодорова, директор „Проекти“ на „Софийска вода“.

„Софийска вода“ предоставя достъп на сайта си до информационен център, където всеки може да се информира за планирани спирания, района, който обхващат или продължителността на спирането. Тъй като системата работи двупосочно, жителите на София могат да подават сигнали и чрез информационния сайт.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !