Летище София: Договорът с доставчика за безмитните магазини е без търг, защото препродава стоки

Последна промяна на 19 декември 2018 в 21:53 3189 0

Договорът доставчика за безмитните магазини на Летище София "Кита България" е без обществена поръчка, защото фирмата препродава стоки. 

Това обявиха от Летище София по повод разследването "Шефът на Летище София харизa бизнеса на безмитните магазини на гаражна фирма", според което договорът с фирмата е подписан две седмици след регистрацията ѝ, като "Кита" има капитал 1000 лева, а на посочения адрес на фирмата в Пловдив има гараж. 

От Летище София обясняват, че договорът е подписан след едногодишни преговори с фирма PAVO, която има 27 години опит с областта на безмитните услуги на международни летища и чийто представител за страната е "Кито България". 

Оттам допълват, че първата доставка от „Кита България“ е получена на 12 декември и е била съставена само от стоки, които не са присъствали досега в безмитните магазини.

От летището отричат и ръководството да си е гласувало коледни премии от 50 000 лева, като според тях шефовете са получили по 500 лева като всички останали служители. 

Публикуваме цялото изявление на Летище София без редакторска намеса: 

Във връзка с неверни твърдения в статия на OffNews от 19.12.2018 г. правим следните уточнения:

Направеният коментар по отношение на разпределените коледни премии за висшия мениджмънт от 50 000 лв. не отговаря на истината. Ръководството на „Летище София“ ЕАД, както и всички работещи в дружеството са получили по 500 лв. социално подпомагане за Коледа. Изплащането на сумата е въз основа на Колективния трудов договор, решение на Общото събрание на работниците, одобрено от синдикалните организации и е извършено при спазване на разпоредбите на Закона за корпоративното подоходно облагане.

Във връзка с фактите, изнесени за сключен договор между „Летище София“ ЕАД и „Кита България“ ООД заявяваме, че:

„Летище София“ ЕАД е единственият оператор на магазините за безмитна и травъл ритейл търговия. До настоящия момент на летището е имало един доставчик на чуждестранни стоки и 50 по-малки за български стоки и продукти. В отговор на желанията на пътуващите за по-голямо разнообразие на стоки и марки, настоящото ръководство на „Летище София“ ЕАД работеше в посока да осигури повече възможности и по-добри цени за крайния потребител. Това би могло да бъде осъществено с навлизането на още доставчици на стоки и търговски марки, което да създаде конкурентна среда.

„Летище София“ ЕАД, като оператор на безмитните и травъл ритейл магазини, е обект на запитвания от различни доставчици, включително и от „Кита България“ ООД. Договорните отношения с фирмата са резултат от едногодишни търговски преговори и работни срещи с PAVO. Фирмата е най-голямата верига от магазини за безмитна търговия в Украйна с опит от над 27 години в областта на безмитните услуги на международни летища. Същата фирма е оператор на магазините за безмитна и травъл ритейл търговия в Словения. Представител за страната на PAVO е „Кита България“ ООД.

Сключеният договор не попада в обхвата на Закона за обществените поръчки, защото се отнася за извършвана от дружеството търговска дейност с препродажба на стоки на трети лица.

Първата доставка от „Кита България“ ООД е получена на летище София не през септември, а на 12.12.2018 г. и е съставена само от неприсъстващи досега продукти в магазините за безмитна и травъл ритейл търговия.

Използваме случая да ви информираме, че „Летище София“ ЕАД продължава да води преговори и да търси още нови доставчици.

banner 545x