Манолова с отчет за дейността си: 122 199 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана

Последна промяна на 29 август 2019 в 22:07 1122 0

Снимка ombudsman.bg

Омбудсманът Мая Манолова публикува отчет за дейността си за близо 4-годишния период, през който заема поста на обществен защитник.

Отчетът е за периода 20.10.2015 г. – 29.08.2019 г. От документа става ясно, че 122 199 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана.

45 016 са постъпилите жалби и сигнали на граждани. Най-честите жалби и сигнали през годините са нарушения на: права на потребители – 11 291 бр.; социални права – 6 360 бр.; основни права и свободи – 5 858 бр.; право на собственост – 4 584 бр.; в изпълнителното производство – 3 318 бр.

В отчета на Манолова е посочено, че приключените жалби и сигнали са 43 569.

5 113 препоръки са отправени към държавни и общински органи, от които всяка втора е изпълнена.

114 са изнесените приемни на омбудсмана в страната и чужбина.

Сред законодателните инициативи на Манолова и препоръките за нормативни промени са: Граждански процесуален кодекс, Закон за защита на потребителите и Закон за международен търговски арбитраж; Изборен кодекс; Закон за кредитиране на студентите и докторантите; Закон за управление на отпадъците; Законопроект за равнопоставеност на жените и мъжете; Закон за уреждане правата на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове; Закон за изпълнение на наказанията и задържането под стража; Закон за частните съдебни изпълнители; Закон за гарантираните вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя; Законодателство за хората с увреждания; Закон за семейните помощи за деца; Становище относно т.нар. „екотакси“ и др.

Пълния текст на отчета на омбудсмана Мая Манолова за 4-годишния период на поста можете да прочетете тук.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !