МОН въвежда критерий уседналост и прави централизиран прием в първи клас

Последна промяна на 25 юни 2017 в 12:33 20560 1

Красимир Вълчев

Снимка btv/Ладислав Цветков

От следващата година ще променим критериите за прием в първи клас, обяви министърът на образованието Красимир Вълчев през bTV днес. Поводът - измамите с адресни регистрации само и само детето да бъде записано в бленуваното училище - в масовия случай то е Втора немска или 73 СУ.

"За тази година сме разрешили допълнителен прием на училищата, а по отношение на следващата година ще променим критериите. Ще изведем критерия "постоянен адрес" като основен, ще въведем критерий за уседналост. Вероятно ще направим и обща информационна система. Не съм убеден, че тя ще успее да заработи за следващата година, но за по-следващата със сигурност трябва да има такава", заяви Вълчев.

По повод проблемите тази година той коментира, че и предните години е имало проблеми, но по-малко. Те се задълбочили с въвеждането на критерия "близост до училището" като основен.

Той беше категоричен, че няма недостиг на места за първокласници на територията на цялата столична община, а само за някои училища.

"Надявам се, че родителите ще приемат тезата, че в останалите училища качеството на обучението, особено в начален етап, където то зависи от началния учител, може да бъде на съпоставимо и дори на по-високо ниво", каза още министърът.

По повод случаите на агресия в училища Вълчев коментира, че ще работи за подобряване комуникацията между родители, учители, ученици, защото част от проблема е нарушеното доверие.

Той обеща и повече медицински лица, психолози, социални работници и педагогически съветници също от 2017/2018 г.

Министърът посочи и каква е целта на правителството за размера на учителските заплати - те да са над средните за страната.

Попитан за случая в УНСС, при който преподавателка написа тройки на студенти, предали бели листа на изпит, след което ръководството я пенсионира, но и наказа подалия сигнала до медия студент, Вълчев заяви, че наказанието за младежа е грешка.

"Ръководството на висшето училище реагира, наказа по свой си начин преподавателя. Грешката в случая е, че наказаха студента. Това изглежда като предупреждение следващия път проблемите да не се поставят публично. За времето, в което живеем това е нереалистично - да затворим информацията. Всички институции сме на изпит, ежедневно, включително преподавателите и учителите."