Обвиниха училище в Ловеч, че отделя ромите и бедните в отделни класове

Последна промяна на 20 октомври 2017 в 11:24 8629 0

Снимка http://www.gimnaziata.net/

"Гимназия в Ловеч дели ученици в класове на база социален статус и етнически произход", съобщи "Движение 21" в имейл до медиите.

Извода направили жители от града, които и подали сигнал до Движението. Става въпрос за Средно училище "Св. Климент Охридски". То приема и разпределя първокласници в паралелки на база на социалния статус и етническия произход на родителите им, пише в сигнал, изпратен до зам.-председателя на Д21 Данаил Георгиев.

Имало два класа - за деца с „добро“ социално положение и произход и за деца на социално слаби родители, предимно от ромски етнически произход. Това разделение се прави от няколко години, твърдят в сигнала, цитиран от Д21.

По този повод родители на първокласници са внесли няколко писма в Регионалното управление на образованието към МОН в Ловеч.

"В града е публично известно, че още преди да пристъпят прага на училището децата биват преценявани според социалния статус и етническия произход, а определени родители увещавани в разговори с учители на четири очи и по телефона да записват бъдещите ученици в „българския клас",  се каза в него.

Родителите твърдят, че "правилното разпределяне" се правело по време на лятната академия "Повече заедно". Вследствие на разделението, учебният и възпитателен процес в т. нар. "цигански" клас било проблемно - децата не усвоявали книжовния български език, в речта им трайно се установявали диалектни форми. Учителите и възпитателите не успявали да наложат ред и дисциплина.

Сбиванията са ежедневие, включително групови саморазправи с участие на по-големи роднини и на родители, се казва в съобщението на Д21.

„С основание гражданите на Ловеч са обезпокоени от средно- и дългосрочните последствия от модела, практикуван в училище „Св. Климент Охридски“. Той възпроизвежда и затвърждава негативните стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси. Задълбочава проблемите с дефицита на знания и свързаните с тях компетентности, бедния речников запас и недоброто владеене на книжовния български език у учениците от социално слаби и от ромски семейства. В допълнение, обременява с този проблем и попадналите в „грешния“ клас деца от български произход, които са недостатъчно на брой за да послужат като положителен пример и да въведат модел за поведение и общуване, базиран на общоприетите норми, правила и ред. Чрез „малцинствените“ класове в училището, а и в обществената среда на Ловеч, ще се затвърждават агресията и насилието като обичайни прояви в отношенията между хората“, каза зам.-председателят на „Движение 21“, който е родом от Ловеч.

Репортер на OFFNews потърси директора на училището Валери Христов, но не го откри нито на посочения мобилен, нито на публикувания в сайта стационарен телефон. Изпратихме и писмено запитване и очакваме отговор.