Отмениха поръчката за трамваите под НДК

Последна промяна на 21 януари 2016 в 12:08 3035 4

Снимка Архив

Столична община прекрати обществената поръчка за реконструкция на бул. "Скобелев", която трябваше да извади трамваите от тунела пред НДК.

Очакваше се ремонтът в участъка между "Христо Ботев" и "Витоша" да осигури достъп до Военното НДК, в което да се премести Районният съд. Релсите пък трябваше да се отдалечат от съседните сгради, в момента те минават под прозорците на хората. 

Причината за спиране на поръчката са пропуснати съществени пропуски в Идейния проект и приложените към Документацията количествени сметки. Поради изтичане на законоустановения срок за извършване на промени по реда на чл. 27а от ЗОП пропуските няма как да бъдат санирани, без това да повлияе на законосъобразното провеждане на процедурата. За Възложителя възниква необходимостта да прекрати процедурата, да преработи и допълни необходимите документи, след което същата ще бъде повторно обявена, пише в решението за прекратяване на поръчката от зам.-кмета по транспорта Любомир Христов. Документът е публикуван на сайта на Столична община.  

Прогнозната стойност на поръчката, обявена на 12 декември 2015 г., бе 6,7 млн. лв. Още тогава стана ясно, че дали реконструкцията ще се прави тази година или следващата, ще зависи от работата по третия лъч на метрото. При ремонта ще се обновяват и канализацията, осветлението, бордюрите и тротоарите. Проектът предвиждаше и засаждането на нови дървета и храсти, както и шумоизолиращи елементи, които да намалят вибрациите на трамвая с 60 на сто. 

Протест "Спаси шестицата"

Гражданската организация Спаси София с подкрепата на групата Зелени релси организира подписка срещу планираната от Столична община реконструкция на бул. "Скобелев", при която трамвайното трасе в тунела под НДК ще се демонтира и трамвайна линия №6, стигаща до кв. Лозенец, ще се закрива. С това, директната връзка на кв. Лозенец с НДК, Петте кьошета, пл. Македония и Женския пазар ще бъде безвъзвратно прекъсната.

Само за първия ден организацията е събрала стотици подписи срещу поредното закриване на линии от градския транспорт.

Общината оправдава тази реконструкция с необходимостта от осигуряване на автомобилен достъп до т.нар. “Военно НДК”, в което предстои да се нанесе Софийският районен съд. В идейния проект за ремонта се предвижда входната рампа на тунела да се стесни и да се направи по-стръмна, а на мястото на трамвайното трасе да се премести автомобилното движение. Идеята за реконструкцията беше представена пред медиите с обещание, че е предвидена заместваща тролейбусна линия, но тя не е включена в проекта и е без осигурено финансиране.

За последните десет години в София са закрити 9,88 км трамвайни трасета, а новопостроените са едва 2,81км. Трасето от Петте кьошета до кв. Лозенец е скоростно и автономно, изпълняващо важни транспортни функции за южна София, а участъкът му по бул. "Черни връх" бе основно ремонтиран само преди три години.

От Спаси София настояват идейният проект да се преработи така, че осигуряването на достъп до сградата на съда да не става за сметка на трамвайното трасе към кв. Лозенец. Сред другите искания на гражданите са организирането на обществени обсъждания, на които да се проучат всички варианти за подобряване и увеличаване на транспортната обезпеченост на жителите в района на НДК и кв. Лозенец. 


За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

21.01 2016 в 12:52

викчо, "джихадисчето", бил спец и по гнойни пъпки?
Верно ли бе ЦИРЕЙ? Ама ти целия си един корясал анусен цирей.
)))))))))

21.01 2016 в 12:48

Причината за спиране на поръчката са пропуснати съществени пропуски в Идейния проект и приложените към Документацията количествени сметки.


Идиоти!
Не може причината да е това, че били ПРОПУСНАТИ... ПРОПУСКИ!
Причината е именно НАЛИЧИЕТО НА СЪЩЕСТВЕНИ ПРОПУСКИ, както в Идейния проект, така и в количествените сметки.

21.01 2016 в 12:41

НДК е една гнойна пъпка върху лицето на без друго потрознялата София! Образно казано! :-)

21.01 2016 в 12:39

добре е описано как в проекта са били включени ремонт на осветление, канализация и бордюри, но защо не се споменават някои от следните неща:
- тотално отрязване на трамвай №6, чието трасе преди около 3 години беше реновирано с една камара пари
- цялостна ненужна реконструкция на кръстовището на "петте кьошета", която се очаква да го блокира изцяло - транспортен ад
- двойно стесняване на тунела под ндк
- релсите са планирани така да се отдалечат от сградите, че всъщност се залепят за тези от другата страна на булеварда :D

И накрая, но не на последно място - Любомир Христов е абсолютно неадекватен и си няма понятие от друг градски транспорт, освен автомобилния. Всичко това докато Фандъкова разправя пред камери колко бил загрижена и как приоритизирала трамвайните линии...

щеше да е смешно, ако не беше тъжно.
Справка: http://spasisofia.org/%D1%82%D1%80%D0%B8-%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1% 81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F.html