Реформаторите разделени и за билета от 1,60 лв. в София

Последна промяна на 08 април 2016 в 15:47 3057 2

ДСБ-София призова общинските съветници от Реформаторския блок да не подкрепят увеличението на билета за градски транспорт с 60 стотинки, както и предложените инвестиционен план на Центъра за градска мобилност и икономическа рамка на обществения транспорт. 

Столичният общински съвет ще решава за цената на билета на заседанието си в четвъртък. На съветниците от ГЕРБ не им достига един глас за мнозинство в СОС, очаква се обаче представителите на ДБГ да подкрепят предложенията. Тяхното условие е, да стартира подготовката на тарифната система, която ще позволи пътниците да плащат според това колко спирки или колко време ще се возят. От ГЕРБ обещаха системата да бъде готова до 1 година. 

Депутатът Вили Лилков, който е председател на ДСБ-София, подчерта, че предложените документи не са обсъждани при приемане на бюджета на Столична община, а и не е предвидена нова система на контрол, която да се бори с гратисчиите. От партията се мотивират и с факта, че за инвестиционния план на Центъра за градска мобилност са необходими 6,8 млн. лв. или 1/5 планираните приходи от платено паркиране за тази година, тоест не се налага да се събират допълнително пари от увеличението на билета. 

Предложенията на ЦГМ

Целта на увеличението е насърчаване покупката на карти, чиито цени не се променят. За да се стимулира ползването им, се предлага въвеждането на три нови - "метро плюс" за метро и една линия наземен транспорт на цена от 43 лв., тридневна карта за всички линии от 10 лв. и карта "София" с отстъпки при посещения на културни и исторически забележителности от 20 лв. Комбинираната карта за транспорт и музеи се предлага да бъде въведена от 1 октомври 2016 г.

Предвижда се също талоните да поскъпнат от 8 на 12 лева. 

В пакета документи, който се разглежда от СОС, е и докладът за електронна система за таксуване. Ако СОС го подкрепи, процедурата ще бъде обявена, а срокът за изграждане е 1 г. Системата ще позволи плащане на време или разстояние. Докато се изгради обаче, градският транспорт трябва да продължи да работи и да се обновява. През всички години - от 2008 г. досега, в които не повишихме цената, инвестициите в градския транспорт не са спирали, коментира столичният кмет Йорданка Фандъкова. 

300 автобуса за градския транспорт ще купи Столичната община до 2019 г. Първите 70 от тях ще пристигнат до края на август и ще са по линиите 60, 64, 77, 82, 309, 604 и 72. Покупката на останалите 190 автобуса е част от 3-годишната програма за модернизация на градския транспорт, която предстои да бъде гласувана от СОС. С тях през 2019 г. средната възраст на автобусите трябва да е под 7 г. 40 от возилата ще са електрически и хибридни, а другите - дизелови и на природен газ. 

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.04 2016 в 11:58

Лекар, в грешка си, картите се купуват. 85 процента от гражданството се вози с карти и дори в момента картата е наполовина от билета -- това просто е таванът и повече няма да си купят карта.

Вдигането на цената на билета е напълно лишено от разум и единствено някоя конспиративна теория, която включва скудоумието на Фандъкова и компания може да го обясни.

08.04 2016 в 19:27

"Целта на увеличението е насърчаване покупката на карти, чиито цени не се променят."
някой попита ли защо не се купуват - много просто - неизгодни са! вместо да им намалят цените,(тогава ще се купуват), размахват бухалката. колко типично за вчерашни селяни с милиционерски навици!
а "плащане на време или разстояние", познайте кога ще стане???