Таксита мамят с необявени тарифи, помпи и табели-менте

Последна промяна на 22 август 2016 в 10:51 15997 3

Снимка бТВ

Необявени тарифи, имитиращи табели и устройства, които тайно удвояват изминатия километраж са част от начините, с които некоректните таксиметрови шофьори мамят клиентите си.

За случай на немаркиран автомобил със съмнително разрешително разказа репортер под прикритие на бТВ. Курсът от столичното летище до хотел в центъра на града се оказал тройно по-скъп, след като шофьорът разбрал, че при него ще се вози чужденец. Колата му била без обозначения за такси и паркирана извън стоянката за жълтите автомобили. Водачът показал разписка с печат и надпис на английски "София летище такси".

С довода, че работи за компания на самото летище обяснява цвета на колата си, а в края на курса дава бележка с името си - Методи Митев, и цена 30 лв. По време на плащането Методи забелязва тв екипа и тръгва, без да позволи на репортера да слезе от колата. По-късно автомобилната администрация и КАТ съставят акт на водача и откарват колата на наказателен паркинг. Методи получава глоба от 1600 лв и колата му ще остане на паркинга 6 месеца за негова сметка.

Върху подобни коли обаче трудно се упражнява контрол. Въпреки че е откровена измама цивилни автомобили се проверяват само с присъствие на полиция, коментира Дамян Войновски, гл. секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ДАИ). По думите му гранична полиция и управата на летището носят отговорност за пропускателния режим в района.

Държавната агенция по метрология и технически надзор залови такси с „помпа” преди дни във Варна. При разглобяване на автомобилното табло се вижда уреда, който при натискане на дистанционно внася допълнителни импулси и променя показанията на апарата. 

„Така е програмирано, че с едно натискане да качи с 12%, с две натискания 25%, с три натискания 50%, а с четири натискания 100%", обясни Валентин Стойчев, ръководител на Държавна агенция по метрология и технически надзор за Североизточен район.

Снабдяването с подобни устройства е лесно. В същото време са трудни за откриване при проверка. По думите на Стойчев всеки средно грамотен електротехник може да го изработи - няколко елемента, две интегрални схеми и устройството е факт.

Основна пречка за ефективните проверки на таксиметровите автомобили се оказва комуникацията между шофьорите, които се предупреждават при акция.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3057

3

morkoff

22.08 2016 в 11:55

Има хора за уволнение. Какво да чака гражданинът ако държавата не може да се справи с елемнтарните мошеници?

18399

2

Izalina

22.08 2016 в 11:36

Само на мен ли ми се струва, че това е поредно Deja Vu, а напоследък все по-често зацикляме в теми от "зората на демокрацията"?

1058

1

Evgeni Chakalov

22.08 2016 в 11:35

Преди 4 дни таксито, в което се возех му отказаха спирачките и се блъсна в отсрешната кола. Таксито беше на видино 20+ годишна възраст.

И заради това ли си направиха анти-Убер закон?