Трайчо Трайков: За да е чист въздухът в София, трябва да е неизгодно да имаш стара кола

Последна промяна на 19 януари 2018 в 08:47 7411 9

Общинският съветник Трайчо Трайков не мисли, че по-ниската цена на билета за градския транспорт в дните, когато въздухът в София е силно замърсен, ще реши проблема с мръсния въздух.

"Това го показва и опитът на други градове, които са опитвали тези решения", заяви десният политик в сутрешния блок на бТВ.

Според него проблемът няма да се реши и чрез ограничаване на движението в центъра на автомобилите с четни или нечетни номера.

"Това е архаично решение, от 50-те години на миналия век. Не е практично и се оказва, че трудно може да бъде контролирано”, смята Трайков.

Според него системното решение е да има действителен контрол върху нивото на замърсяването от индивидуалните автомобили и притежаването на замърсяващ автомобил просто да бъде икономически неизгодно. 

Има възможност да се разположат сензори, които да измерват замърсяването на всяка отделна кола, както си минава по улицата. Това може да бъде свързано със системата на КАТ, както например с измерването на скоростта, и автомобилите да бъдат санционирани, обясни общинският съветник.

"Горенето на гуми, дрехи и стара дограма е проблем, но това са по-изолирани случаи. По-голямата част идва от горене на въглища и мокра дървесина, които се използват в по-голям обем", подчерта той.

По думите ми идеята за газ за социално слаби в момента е непрактично решение. „Хората, които имат нужда от енергийно подпомагане, обикновено не са газифицирани. Не е евтино да се мине на газ, не е и особено евтино да се потребява газ”, отбеляза Трайков.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1036

9

Anelia Petrova

24.01 2018 в 12:59

В цял свят колкото е по-стара колата ти, толкова по-високи са данъците и застраховките, у нас е наобратно. В един момент става неизгодно да поддържаш старата кола. Е, не е вярно, че с газ е скъпо да се отопляваш, в пъти по-евтино е от парното, но първоначалната енвестиция е голяма. Все пак въздухът няма да стане по-чист без никакви инвестиции в това.

2113

8

zuljin

19.01 2018 в 13:12

Petio Petkov, добри мерки си предложил, но тук няма държава, а само частни интереси, подкрепяни с лобистки закончета от корумпетата в парламента.
Как ще намалят билетчето, след като шуробаджанашки фирмички като Карат-С няма да могат да правят свръхпечалба за отрицателно време?
Как ще откажат регистрация на кола, след като на каналите в КАТ можеш да прекараш и танк срещу 20лв?

1000

7

Petio Petkov

19.01 2018 в 12:52

А за да е неизгодно да имаш стара кола, трябва
1. заплатите да са поне като румънските
2. държавата да стимулира покупката на нови автомобили
3. полицията да си върши работата - и стара кола може да не замърсява въздуха, ако се поддържа добре.
Други реални мерки -
- от 1,60 лв билетчето да стане 0,50 лв, 15-дневната карта за всички линии да струва 10,58 лв, пенсионери и инвалиди да пътуват безплатно, а ученици и студенти - с карти на половин цена (5,29 лв за 15 дни). Толкова плащат жителите на Букурещ, където градският транспорт е общинска компания (RATB).
- от бюджета да бъдат отделени 100-тина милиона лева за покупка на 100-110 000 климатици, които да бъдат монтирани в домовете, отоплявани сега на въглища. След като можем да подарим 2 милиарда за "саниране", защо да не отделим 1/20 от тази сума за чист въздух?

2113

6

zuljin

19.01 2018 в 12:48

Е поне не цикли върху мантрите, че битовото отопление е виновно...
Аз се въздържам от тази болна тема, но Темужин назова най-значимия фактор за замърсяването на въздуха в столицата.

2113

5

zuljin

19.01 2018 в 12:41

Hissarion, просто се опитах да вляза в положението на хората закупили нови дизели. Аз нафтови каруци не понасям! Нафтата е за печките, не за автомобилите!
В Европа предстои забрана на дизелите за масова употреба и по този повод, целия европейски дизелов скраб идва и ще идва у нас на все по-примамливи цени... а тук видимо балъци мислещи се за тарикати, колкото искаш.

900

4

Темужин

19.01 2018 в 11:20

А, може би, проблема е и в концентрацията на половината население на Републиката в един град?

5021

3

aviatora

19.01 2018 в 10:30

Тъпако, не трябва да се поставят старите автомобили под общ знаменател, че замърсяват въздуха, защото има десетки пъти по запазени стари автомобили от нови дизелови трошляци, които като минеш край тях и те хваща Рак, продажен трайчо палячов!!!

2666

2

Hissarion

19.01 2018 в 09:40

Ако те обложат с глоба за над 700-1000 лв., ще се замислиш дали ще казваш майната му или ще отидеш да си купиш нов филтър и да си прибереш колата в гараж или на охраняем паркинг.

2113

1

zuljin

19.01 2018 в 09:31

И най-новия дизеляк да имаш, след втората кражба на DPF филтъра, а те се крадат доста, едва ли ще дадеш 700-1000лв за трети. И какво следва? Казваш майната му и след теб черни облаци...
Тъй че, гусин консултанта да вземе да се скрие!