Въвеждат оценки за учителите

Последна промяна на 24 юни 2015 в 20:52 17222 16

Министерството на образованието дискутира въвеждането на оценки за учителите, които ще бъдат преглеждани от комисия на всеки 4 години, за да се отсеят добрите от лошите преподаватели, предаде bTV.

Учителите не се съгласни резултатите от матурите и външните изпити да съответстват на работата им. Предвижда се оценките да бъдат давани от родители, представители на педагогически съвет, финансиращ орган, синдикатите и работодателските организации.

„Атестирането да не е начин да кажем на учителя – ти си лош, а да му кажем, че има неща, с които той се справя добре и други, с които вероятно не се справя толкова добре и как може да се справя по-добре с тези неща, с които не му се получават”, смята председателката на асоциация "Родители" Цвета Брестничка

Според нея и учениците трябва да участват в даването на оценка на учителите си.

Тепърва трябва да се реши по какви критерии и как точно ще се случва атестирането. Обсъжда се при две последователни слаби оценки - учителите да бъдат уволнявани.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.10 2015 в 20:18

Неграмотни, засегнати от ниските оценки на децата си родители, чиновници, които не са влизали в час от години, такива "специалисти" ще оценяват работата на хора, които изнемогват и без това в трудната си работа. Смешно и жалко!

03.10 2015 в 19:16

Родители и ученици ще оценяват учители. Що за глупост, що за безумие! Що за личности сте вие, които предлагате това? Спрете този експеримент веднага?

26.06 2015 в 01:56

Да, крайно време е да съсипят и малкото останал авторитет на българският учител...!

26.06 2015 в 01:23

Моля някой да ми даде логично обяснение на въпроса защо ще се проверяват само у-лите? Ами лекарите - колко хора има загинали поради лекарски грешки някой да ги проверява редовно? Само когато има смъртен случай...А политиците, който разориха държавата през последните 25 години - тях кой ще ги оценява, те пред кого са отговорни наистина? Що се отнася да родителите - 90% не могат да се справят с 1 -2 деца, а ще оценяват и ще дават акъл на у-л, който работи с 25 - 30 едновременно плюс деца със СОП (специални бразователни потребности) често пъти без нужните условия за това! Това са абсолютни нелепици и "гения" измислил подобно нещо изобщо не е стъпвал в у-ще или детска градина след абитуриентския си бал.

25.06 2015 в 10:52

Пожелавам на всички участващи във вземането на това решение и на всички солидарни с него, децата им, внуците им, да станат учители и те да са живи и здрави да им се радват.

25.06 2015 в 09:26

Поредната тъпо предложение на някой,на който мястото не му е там, защото няма представа за образование. Трябва да се атестират точно тези, които дават такива безумни предложения.В коя институция кадрите са кадърни,а за депутатите, министрите.Прочетете какви хора се предлагат от отделните листи за кметове-които нямат образование........................
Моля мислете трезво, не падайте толкова ниско и ако това се допусне, няма как да градите авторитета на учителя.??????????

25.06 2015 в 09:08

Кое друго съсловие в България е подложено на перманентен тормоз ! То не бяха проверки, то не бяха външни оценявания, то не бяха квалификации! Цял живот все някой ни учи и ни проверява! Къде другаде го има това - учениците идват на училище със собствени автомобили, а учителите след 30 годишен труд вървят пеша.Защо преди 25 години образованието беше на светлинни години от днешното, нали учителите са същите?! Търсете проблема другаде, драги проверяващи, преди да тръгнете да уволнявате и малкото мохикани, останали на своя пост в трудното време, в което живеем и оцеляваме!

25.06 2015 в 06:55

О, и да не говорим, че учениците са способни да взимат важни решения за работата на учителя си. Например: "Хах, тоя по история ли, ве? Ба си смешника." Защото днес на училище се ходи без химикали, тетрадки и не дай си боже да си носиш раница - смешник!

Не казвам, че химикалите и тетрадките са някакъв критерий за качеството на работата на ученика, но твърдя, че цялото пренебрежително отношение е страшно. Като човек, който смята да преподава чужди езици в училища и извън тях, и специализира допълнителни курсове, споделям, че отказвам да се усмихвам на учениците си и родителите им, да фамилиарнича и да насърчавам поведение различно от това основано на взаимно уважение, насърчаване на трудолюбието и използването на оценките не като начин да наказвам и да се самоизтъквам пред учениците си, а като начин да следя прогреса им и да раздавам индивидуални домашни.

Не знам, в крайна сметка винаги мога да си намеря работа за добри пари. Не разбирам защо въпреки добрите намерения на хора в МОН, продължаваме да вървим към цялостно деградиране на образователната система, в която липсва смислена реформа от както се помня.

25.06 2015 в 06:55

О, и да не говорим, че учениците са способни да взимат важни решения за работата на учителя си. Например: "Хах, тоя по история ли ве? Баси смешника." Защото днес на училище се ходи без химикали, тетрадки и не дай си боже да си носиш раница - смешник!

Не казвам, че химикалите и тетрадките са някакъв критерий за качеството на работата на ученика, но твърдя, че цялото пренебрежително отношение е страшно. Като човек, който смята да преподава чужди езици в училища и извън тях, и специализира допълнителни курсове, споделям, че отказвам да се усмихвам на учениците си и родителите им, да фамилиарнича и да насърчавам поведение различно от това основано на взаимно уважение, насърчаване на трудолюбието и използването на оценките не като начин да наказвам и да се самоизтъквам пред учениците си, а като начин да следя прогреса им и да раздавам индивидуални домашни.

Не знам, в крайна сметка винаги мога да си намеря работа за добри пари. Не разбирам защо въпреки добрите намерения на хора в МОН, продължаваме да вървим към цялостно деградиране на образователната система, в която липсва смислена реформа от както се помня.

25.06 2015 в 01:28

Министър Танев, въпреки че гласувах за РБ, много ми пада в очите. Говори едно, прави точно обратното - какво, да станем като в Америка, където учителите ги е страх от родителите на децата? Не, напротив, трябва да се вдигнат критериите и да не се пишат поголовно шестици за щяло и нещяло в българските училища, на учениците. Учителите кой ще ги оценява, каруцарите ли?