Жители на Пазарджик: Ние нито сме сектанти, нито сме групировка

Последна промяна на 26 ноември 2014 в 08:46 9991 13

Снимка bTV

Ние нито сме сектанти, нито сме групировка. Това каза пред bTV един от жителите на пазарджишкия квартал, в който вчера беше проведена акция на ДАНС.

Според хората от квартала, приобщените към исляма са подлагани на постоянен тормоз като ги посочват за терористи. „Жена ми като носи бурката, дали сме терористи или сектанти? Нека се отнасят към нас по-толерантно, кой сме колили?“, попита мъжът и обясни, че никой от проповядващите в джамията в Пазарджик не насажда омраза към останалите религии.

Пред bTV бившият районен мюфтия на София Али Хайредин коментира, че акцията е поредната за последните няколко години, в които подходът е един – демонстрация на сила и създаване на определени настроения. Той смята, че няма как случващото се в световен мащаб да подмине и България, но в случая с Пазарджик едва ли става въпрос за радикализирани вярващи. „Говори се за радикален ислям, което е петно върху религията. Радикално настроени хора има, но не и радикален ислям“, обясни Хайредин.

Според бившия вътрешен министър Емануил Йорданов с изводите за акцията не трябва да се прекалява, „за да не се получи като болния от ебола, който се оказа, че боледува от нещо друго“. Той обясни, че докато е бил вътрешен министър е имало отделни изолирани сигнали и екстрадирани чужденци заради насаждане на радикални настроения.

„Ако акцията е превенция, тя би трябвало да има своите основания“, коментира журналистът Иво Инджев. Според него „Ислямска държава“ е изненадала Запада „както на времето болшевиките ги изненадаха“.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.11 2014 в 10:46

Проблемът с исляма, както и с която и да е друга религия е в радикалното интерпретиране! Факт е, че повечето терористи и екстремисти са мюсюлмани, най-вероятно манипулирани и с промити мозъци, но... са мюсюлмани. През последните години, някои мюсюлмански организации, племена или както и да се наричат са единствените, които проявяват неуважение към живота на различните от тях и всички сме свидетели на грозни атентати, обезглавявяния на хора и какво ли още не... а за отношението към жените няма дори да споменавам... Оттам идва и негативното отношение към тази религия. Естествено е грешно да се слагат всички мюсюлмани под общ знаменател... в края на краищата си има хора и хора.


27.11 2014 в 08:58

към pineapple
Исляма не казва че жената не е човеяко същество,напротив той пръв и дава правен статут,като получава право да наследява родителите си,заедно с брат си,а не както е било преди това - умират родителите,синът взима всичко и по свое усмотрение решава дали да изхвърли сестра си на улицата или не!същото е и със съпружеските отношения!Исляма урежда и отнояението към сираците - казва точно и ясно,че което е било на родителите му след смъртта им остава негово и всеки който посегне на това,подлежи на наказание!Исляма проповядва и даването на задълвителна милостиня за по-бедния от теб!4 са основите му : вярата че Бог е единствен,отслужване на молитва към него,даването на милостиня и спазването на Божийте закони!!!
да си прочел нещо такова в Библията??????
плюс това Корана признава и Стария и Новия завет за истинни и пак слово от Бог и казва да се вярва и в тях,освен в Корана!!!!!
а това за убивай неверниците се отнася само ако те те нападнат или ти навредят по няккъв начин-това не е мантра!!!!и никакво изнасилване не проповядва!Ислямската идеология не е дивашка,както ти така лекомислено я нарече,напротив тя е пълна с хармония и любов и това че хората я мислят за дивашка е резултат от пропагандата която се води срещу нея от вече близо 30 години от страна на Сащ,и много хора като тебе вярват на тези лъжи безусловно,защото ги мързи да направят собствено проучване и да открият истината сами!накарали са ви да вярвате че Исляма е по зъл и от Дявола и вие вярвате без да задавате въпроси и да им търсите отговорите!!!!моля ти се,отвори някой книга и си отвори очите,не говори на изуст!!!!!

26.11 2014 в 15:04

Веднага трябва да ги изкоренят. Докато не е станало късно.
Брадите които тия идиоти носят за да покажат че са съпричастни с мюслюлмански братя говори какво им е мисленето. А тези кретени са забранени дори в най- вярващите държави, като Саудитска Арабия.

26.11 2014 в 13:07

@Black Wolf

Доколко християнството е "юдейска секта" мога да споря. Филистимяните (истинските, не днешните палестинци) са тракийско племе. Потопът, описан в библията, съвпада с катаклизма в Черно море - разпукването на босфора и заливането на сладководното дотогава море със солена вода. Това са научни факти.
Вярванията на траките преминават по естествен път в християнството - всички езически обичаи стават християнски. Напр. Свети Георги е Тракийския конник, и т.н. Митът че Борис е наложил християнството с огън и меч, е сътворен от школата Иречек - Златарски, благодарение на която сме претърпели две национални катастрофи.

26.11 2014 в 12:51

@ Black Wolf
Чудесно е, че имате собствено мнение. От друга страна е важно в позицията Ви да има система.
Аз смятам, че всички религии за вредно бръщолевене, обаче НЕ СА ЕДНАКВО ВРЕДНИ.

Християнството конкретно се е отделило от държавното управление и науката го е притиснала да си стои кротко у дома и в църквата. Така че на нас са ни останали юдеохристиянските ценности, които изобщо не са лоши – примерно не убивай, не кради, не прави на другите това, което не искаш да правят на теб. Тези ценности са разумни и хуманни и не са се родили в религиозния ум. Юдейството и християнството са ги присвоили, а не са ги създали. Но така или иначе, поне са ги разпространили и утвърдили.
Вие казвате, че християнството ни е чуждо, но говорите за религия, която е наложена в България преди около 1000 години. Дали не ни е повлияла за тези 1000 години? Поне малко?

Освен това, отхвърляте тезата, че християнството ни е съхранило. А според Вас кое ни е съхранило през турското робство? Да не би науката, образованието и секуларната политическа система в Османската империя да е спасила българите? За необразованото българско население християнската религия е била спасителен пояс в морето от ислямска варварщина. Не знам за каква „вяра на дедите“ говорите, която според Вас ни е съхранила.

Прав сте, че българската православна църква е сътрудничела на властта, прав сте и за покварата в църквата. Е и? Въпреки това църквата, е съществувала и е налагала християнска идеология като противовес на дивашката ислямска идеология. Според Вас коя идеология е по-добра – тази, която казва, че трябва да обичаш съседа си като себе си, или тази, която казва, че трябва да убиваш всеки друговерец и че жената не е човешко същество? И пак повтарям, всички религии са безумно бръщолевене, обаче в реалния свят имаме огромен проблем конкретно с една от тях, която опустошава, реже глави и изнасилва по нареждане на свещения си Коран.

26.11 2014 в 12:20

Ех този Инджев, като Мирча Кришан и краставицата. Върти сучи все стига до болшевиките :)
Обаче не разбирам наистина ли си вярва или използва метода на Оруел за новговора. Защото едва ли след всичката изнесена информация са останали хора, които да не знаят, че финансирането и подкрепата на болшевиките за ненормалната им революция е дело на Запада и преди всичко на олигарсите от САЩ. Досущ като историята с ИД.
Сега може да започвате с минусите. Само че, те няма да променят истината ;)

26.11 2014 в 11:03

Мисля, че положението е много по-сериозно, отколкото го изкарват. Също така мисля, че въпреки бездействието си в много сфери "службите" знаят много добре кой, къде и как. И ако се е стигнало до акция, то най-вероятно има конкретна причина.
С цялото ми уважение, на всички ни е ясно до колко са образовани и в какви условия живеят тези хора... та на какво основание могат да се изкажат дали са радикали или не? Ако имама им е казал, че не са, значи и те пред журналистите ще кажат, че не са.
В повечето населени места у нас мюсюлманките носят забрадки, но черната бурка* (*вчера в репортажа по новините) определено не е характерна за местната мюсюлманска общност в България, демек има чуждо влияние...

26.11 2014 в 10:43

@ulfr

Така нареченото "покръстване" при Борис е всъщност приемане на гръцкото православие по политически причини. Дотогава ние сме били християни "еретици" - защото символ-веруюто ни се е различавало по една дума от "православното" гръцко, заради което гърците са ни горили и на клади. За справка прочети какво се е случило на император Валент, след като послушал папа Дамас I и е изгорил на клада поп Верко, Авив, Иской, Сила, Фильо, Ана, Ала, Лариса, Мика, Анимиса и Гатя, Сава „воин готин“, презвитер Батуш и др. християни.

26.11 2014 в 10:35

Пазарджишки циганин салафит, боже опази!

Всички "вероизповедания" трябва да се държат под контрол! В това число ислям, американски секти и юдаизъм!

Българите са покръстени лично от апостол Павел и апостол Андрей, ние сме първите християни в Европа! Пазете това в сърцата си! Нашите деди са водили войни за защита на вярата си!

Нашата "православна" църква да си спомни великото минало, преди да се подчини на гърците! И поповете да гледат повече народа, отколкото бизнеса!