Да прекъснеш договор с телеком - мисия невъзможна и в САЩ

Последна промяна на 17 юли 2014 в 11:15 10053 6

Случвало ли ви се е да се опитате да прекъснете договор с някой оператор, било то кабелен или мобилен, но служителят отсреща, вместо да удовлетвори вашето искане веднага, ви предлага нов договор.

Е, това не е практика само у нас. Запис на телефонен разговор на американец със служител на телеком стана хит в мрежата. Мъжът успява да запише последните 8 минути от разговора си със служителя на "Комкаст", след като преди това над 10 минути се опитвал да му обясни как иска да прекрати договора си за доставка на интернет - безуспешно.

Злочестият клиент е журналистът Райън Блок. Голяма част от разговора му преминал в това служителят на компанията да го убеждава Брок да не прекъсва договора, като му предлага нови и нови оферти и промоции. Брок обаче е бил твърдо решен да прекъсне отношенията си с "Комкаст".

Ето и част от разговора. Както авторът уточнява, диалогът се води след като вече многократно е обяснил защо иска да прекрати контракта:

- Като най-добрият интернет доставчик в страната, не разбирам защо искате да прекъснете договора. Разкажете ми какво в нашите услуги не Ви харесва.

- Всъщност разговори като този са една от причините да не искам да съм ваш клиент.

- Девет години сте наш клиент, очевидно е нямало проблеми, а сега искате да се преместите на друг оператор. Какво промени мнението Ви?

- Защото така.

- Защо защото така?

- Не Ви влиза в работата. Вашата работа е да прекъснете договора ми, ако поискам.

- Като компания, която Ви доставя интернета, ни влиза в работата да знаем. Ако не знаем защо нашите клиенти напускат, как ще направим нашите услуги по-добри?

- Това е страхотен въпрос, може да наемете фирма да направи проучване по тази тема. Точно сега аз съм клиент, който иска да прекъсне договора си.

В крайна сметка Брок постигнал целта си и вече не е клиент на компанията.

В twitter Райън получил и извинение от компанията с думите: "Съжаляваме и сме засрамени от случилото се. Трябва да станем по-добри. Определено има върху какво да работим".

Осемминутният запис на разговора между Брок и служителя на "Комкаст" може да чуете тук:

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.07 2014 в 08:39

Дежурните тролчета могат да проверят в речника думата "Ирония".
Клиента се задържа с качествено обслужване, а не с измама, защото всичките тези "промоции" обикновенно завършват с увеличаване на месечните сметки.

17.07 2014 в 17:31

В случая, доставчика е прав. Клиента просто иска да прекрати договора без обяснение - не е хубаво. Недоволният е длъжен да посочи причината за желанието си и щом е основателна оператора е редно да прекрати договора! Клиента ако наистина има основание, по вина на оператора тогава има право. Аз лично с Глобул повече няма да сключа договор, по-скоро с чужд доставчик. Като гражданин на ЕС мога и в Германия да сключа. От Виваком съм доволен, за МобилТел нямам опит сигурно са добри, бяха първите тук.

17.07 2014 в 13:32

До Аладин

Срочните договори са само първоначално - след като изтече задължителният срок на договора, можеш да се откажеш от услугите на даден телеком и телекомът може да очаква глоби, ако не отговори адекватно. Или можеш (по желание!) да сключиш нов договор.

Тук въпросът е не, дали са имали право да канселират договора или не (очевидно е, щом са го направили), а че са загубили време и нерви на клиента и са се опитали да упражнят натиск върху него. Ако беше някоя по-възрастна жена, може би щеше и да им се върже.

Заради такива като Аладин има адвокати, а вече и организации на потребителите (къде функциониращи добре, къде не чак толкова добре )

17.07 2014 в 12:56

Аладим,
В договора пише, че може да се прекрати по телефона. Нещо друго да кажеш, отворко?

17.07 2014 в 12:20

Ti si prostak!

17.07 2014 в 11:52

Абе то тия договори за чеп ги нямат вече... Чете се, подписва се и се изпълнява от ДВЕТЕ страни. Скимнало му на простака да си прекрати договора по телефона...