Защо клиентите на "Български пощи" са лишени от правото да проследяват пратките си

Последна промяна на 01 ноември 2015 в 13:09 21771 26

Снимка БГНЕС

Защо "Български пощи" не осигуряват елементарна сигурност на малките пратки и писма чрез услугата "проследяване на пратка"? От 16 октомври тя е спряна за пратките към САЩ и Канада, пише читател, който ни сигнализира за проблема. Ето какво пише той в пимото си:

Пиша ви заради проблем, с който се сблъскват всички потребители на "Български пощи". От 16 октомври 2015 година проследяването на малки пратки и писма за САЩ и Канада беше спряно, а от пощата разбраха това чак на 18 октомври от лошо изненаданите клиенти. От тогава до сега от пощите твърдят, че работят по отстраняване на проблема, но не споделят какъв е той, нито колко време ще отнеме. Проблемът е технически и е от българска страна, състои се в липсата на нова система.

Защо липсата на проследяване е проблем?

Това засяга всички, които ползват услугата: онлайн търговци; фирми, които изпращат документи; обикновени хора, които изпращат подаръци, документи на близки и приятели; хора, които пазаруват онлайн.

Когато един търговец прати дадената стока, той маркира и въвежда проследяващия номер като доказателство, че е изпратил поръчката. Ако в 30-дневен срок клиентъ не е получил пакета си, той може да отвори диспут в Paypal и да поиска парите си обратно. Когато има тракинг, продавачът може да докаже къде се намира пакетът, че забавянето е от страна на пощата или че пакетът е доставен, а клиентът се опитва да излъже.

Ако пък сте си купил нещо от американски магазин и то е дошло счупено, в друг цвят, размер и т.н. отново отваряте диспут в Paypal. Тогава американският продавач казва "Добре, върнете ми го, за да го сменим". Връщате го така, както е дошло, в малък пакет, но обратният път не се проследява и продавачът казва, че стоката не е върната и вие не получавате нито това за което сте платили, нито парите си обратно.

Изпращате кандидатстудентски документи, но няма как да разберете дали са пристигнали навреме. Изпращате подарък на приятел за Коледа, но ви казват, че той не си е бил вкъщи и не го е взел, пощальонът не е оставил бележка да го вземе от пощата или че бележката е загубена, а вие няма как да видите това.

"Тук идва най-смешната част, държави като Албания, Еритрея, Нигер... предлагат тази услуга.", пише той. Пълен списък на страните, предлагащи въпросната услуга можете да видите тук.

Недоволни клиенти на "Български пощи" дори стартираха петиция, в която настояват компанията да осъвремени пакета си с услуги, които предлага.

"Настояваме пред съвета на директорите на "Български пощи" ЕАД за осъвременяване и актуализиране на услугите предлагани от "Български пощи" ЕАД до необходимите нива, в защита на интереса ни като потребители и осигуряване на възможност за онлайн "проследяване" (tracking) на всички видове изходящи международни пратки", се казва в нея.

"Пиша Ви с надежда, че проблема може да получи по-голяма гласност, а вие като медия по-подробна информация дали и кога ще бъде решен. Все пак "Български пощи" е държавно дружество", пише читателят ни.

Той допълва, че от няколко години по същите причини няма проследяване и на пратките за Великобритания и Австралия.

OFFNews се ангажира да потърси отговора на "Български пощи" и да проследи развитието на случая.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.12 2015 в 13:58

Малкия Кацко, ти изобщо чуваш ли се какво приказваш или просто си чешеш езика? Кой ще ти плаща 40-50$ за доставка на нещо, което струва 20$? И това при положение, че конкуренцията предлага същата услуга за 5-10$, или още по-добре - с безплатна доставка. Тия смехории, които ги разправяш ги няма никъде и бързата услуга се използва само при спешни случаи или по желание на клиента.


Явно само в България "tracking number" означава "препоръчителен номер".

09.11 2015 в 10:38

Малък Кацко, доста си заблуден.

08.11 2015 в 19:35

малък Кацко, хал хабер си моето момче, тракинга наистина дава възможност от българска страна да видиш кога ти е приета партката и кога е напуснала страна ни, но до скоро със същия този тракинг можеше да потвърдиш доставка в сайта на USPS или пощенския сайт на страна, към която си изпратил.

Индивидуалния номер моето момче, според теб за какво е?
За проследяване или да си номерираме? Да ти преведа ли тракинг?

И за условията на търговията си пак много бос, продавай продукт с цена 20 или 50 лева и си позволявай да го изпратиш за 60 за 500гр. лева с ЕМС, тогава, моето момче, ще те попитам колко продажби ще имаш.

Ако днес те излъже един американец на 100 продажби, 1% т.е, след 6 месеца, далаверата ще е известна на 20% и така докато рентабилността да изпратиш в Америка се изгуби, всеки втори ще може да каже : платих, но не получих и Paypal самоотвержено ще му върнат твойте пари.

Така, че като решиш да се изказваш за нещо, което виждам не ти е ясно, по-добре недей.

08.11 2015 в 19:16

Разбирам, че търговията е много актуална като „дребен бизнес“, но огорчението от услугите на БП води до злоба, и по-лошо, до полу-знание, което „агресира“.
Предлагам ви няколко факта:

1 Услугата препоръка R дава индивидуален номер на вашата пратка, а не услуга проследяване. Чрез индивидуалния номер се „вижда“ кога се приема, влага в чувал и изпраща в чужбина.

2 Куриерските пратки EMS и колетите имат проследяване до доставката им на адресата и ако наистина държите на бизнеса си ще ги използвате. Излиза, че просто искате по-ниската цена, а не сигурност и бързина.

3 Куриерските фирми, които посочвате като сигурни са транснационални и имат собствен транспорт и единна система , а не нает транспорт и взаимодействие с множество информационни системи като БП.


Ако толкова много искате да проследявате пратките си, просто трябва да използвате другата по-скъпа услуга на БП.
Защото в момента ситуацията е - развиваме търговска дейност, но искаме цена като на обикновена обществена услуга - изпращане на писмо.

08.11 2015 в 18:14

Поредният прекрасен български пример - КАК ДА НЕ СПЕЧЕЛИМ ПАРИ И ДА ИЗГУБИМ КЛИЕНТИТЕ СИ и любимия бис НЕ НИ ИНТЕРЕСУВА. Мен ме кефи и друго, аз пращам често, моята поща е малка но винаги пълна. Всеки трети въпрос е - имате ли от кафявите пликове с балончета. Отговора винаги е - поръчала съм от месец, но не ми докарват, опитайте в книжарницата до нас. И книжарницата до тях вече три пъти увеличава пликовете, преди имаха само за CD и такива, които побират малък формат книга, а сега вече са заредили цялата палитра размери с доволна надценка. Сигурен съм, че точно тая забутана книжарница в квартал без офис сгради живее изцяло на некомпетентността на пощите. Колко трудно е да направиш поръчка по имейл и да доставиш пликове навсякъде? И пликове звучи смешно, но мога да ви направя малко математика. Ще излезе, че пропуснатите печалби само от пликове за всички пощи в Бг е милиони левове. А не ми се мисли ако я попитам за кашони за пратки, експресни услуги, специфични размери обикновени пощенски пликове, картички, марки, не знам какво. Сигурен съм, че всичко ще е като с тия кафявите пликове - абе имаме, аме не в момента, вижте на пазара. Пак, стоки от Китай идват за 4 дена вече - колко трудно е да поръчаш пликове???

03.11 2015 в 19:32

Telepino, да съм казал или намекнал някъде, че Великобритания и Ирландия са една и съща държава и имат един и същ оператор?!?!?!?! Пак коментар по инерция.

Изпращач казва, цитирам "И между другото, от време на време има тракинг до UK, не е вярно че непрекъсно в последните години не е имало ;)"

Разбирам че в интернет се чете през ред, ама чак пък толкова :) Четете преди коментар, не е толкова сложно и отнема няколко секунди все пак.

03.11 2015 в 14:45

Onyx, не разбра ли, че Ирландия и Великобритания са различни държави с различни пощенски оператори - има тракинг за Ирландия, за Великобритания НЯМА тракинг. Става дума за малки препоръчани пратки и писма.

02.11 2015 в 13:28

Около 300-350гр. малък пакет, по описание от касовия бон "препоръчана коресподентска пратка", което предполагам не е колет, въпреки че с тяхната система кой знае :D

Сигурно така е станало, при нас обикновено все някой не е дочул и недоразбрал когато другите си обновяват системите. В същото време ако те трябва да въвеждат нова система - ще стане с предизвестие от ден и потребителите "да се спасяват" :D

02.11 2015 в 13:03

Оникс, да не би случайно да си изпратил пратка, която се води колет или EMS куриерска пратка? Проследяването на тези пратки не е преустановено. Проблемът е само за малките пакети и писмата. Наистина се надявам, че скоро ще бъде отстранен, защото прекалено много хора са потърпевши от мързела на Управата на БГ Пощи. 100% съм сигурен, че USPS са ги уведомили нагледно с предстоящите изисквания и са имали време да си обновят системите, но типично по български са се "снишили", надявайки се, че бурята ще отмине. Тоя път не стана, много сме недоволните хора и ако скоро тракинга не се възстанови, ще се наложи всички потърпевши да ги посетим пред централният им офис и да искаме обяснение и най-вече ясен срок, в който услугата ще бъде достъпна!

02.11 2015 в 13:02

Qnyx, за съжаление, когато изпращаш в чужбина всеки ден, Бг Пощи нямат алтернатива. Ако ми се наложи да изпратя нещо важно и бързо, определено няма да използвам тяхната куриерска услуга, ще отида при някой, който знам, че 100% ще достави за срока, за който сме се уговорили, защото и цените са близки.

Но когато става дума за малките пакети, нямат конкуренция и връзват ръцете на клиентите си точно с това. В цял свят търговците масово използват държавните си пощи, в крайна сметка трябва да предложиш и доставка, която не е 5 пъти по-скъпа от стоката ти и над 10 пъти по-скъпа от тези на пощите.

Трябва да се промени тази ситуация. За какво плащаме за тракинг, препоръка и т.н.?? Отскоро даже сме задължени да ги плащаме тези услуги, а насреща какво?! Вдигат рамене.