"Ако конституционните промени не съберат мнозинство, следва политическа криза"

Последна промяна на 18 юли 2015 в 16:31 3048 9

Радан Кънев

"Ако конституционните промени не съберат нужното мнозинство, това ще бъде политическа криза в България. Но не означава, че ние ще се оттеглим от управлението, а че най-напред в рамките на мнозинството ще се втвърдим изключително по Закона за съдебната власт и ще търсим същия ефект през него, което няма да е лесно. Със сигурност имаме и план С, който вече включва следващ парламент, в който ГЕРБ и РБ да имат 160 гласа."

Това казва лидерът на Реформаторския блок Радан Кънев в интервю заедно с министъра на здравеопазването Петър Москов за вестник "24 часа".

Досега Реформаторите са събрали 136 гласа за приемането на първо четене поправките, които ще позволят реформа в съдебната система, но са им необходими общо 160. Запитан как ще намери необходимата подкрепа, която вече трябва да търси от опозицията, Кънев отговаря, че ще е "както всичко, което сме постигнали досега... С търпение, с дипломация и когато е нужно - с твърдост".

Допълнително напрежение има и заради краткия срок в който поправките трябва да влязат в зала - преди ваканцията на Народното събрание през месец август, иначе проектът ще трябва да се внася наново след поне шест месеца. През есента са и местните избори, с които става "все по-сложно".

"Да се променя конституция в кампания, е несъстоятелно", каза лидерът на РБ.

"Нещата от месеци така изглеждат (неосъществими) и така ще изглеждат до последния момент. Аз оставам оптимист, защото едно е политическото надиграване, друго е отговорността пред крайния резултат за държавата. Смятам, че накрая ще я проявят и двете големи опозиционни партии, което ще направи вече и 180 гласа.", заяви още Кънев.

За да се стигне до успех в съдебната реформа, според Радан Кънев и Петър Москов трябва да се промени тона на разговорите с прокуратурата, защото в момента той е политически, а не професионален, а с опозицията - "на едно твърде повърхностно политическо ниво".

Радан Кънев е провел два двучасови разговора с премиера Бойко Борисов тази и миналата седмица, които лидерът на РБ оппределя като "изключително градивни". 

"Нямаше никакъв елемент на напрежение помежду ни, напротив: те бяха разговори на екип, който в момента търси изход от трудно положение в името на обща цел. Общата цел е съдебната реформа", обяснява Кънев.

На въпроса има ли основание в съмненията, че идеята за разделянето на Висшия съдебен съвет в две колегии е с цел да се подставят хора, Радан Кънев коментира:

"Има две обвинения. Едното е, че РБ иска да наложи свои хора, включително срещнах и абсурда, че аз имам лични амбиции. Второто е, че някакви зловещи западни сили, юдеомасонският заговор и нещо подобно искат да превземат българската съдебна система. И двете неща са еднозначно неверни."

Той допълва, че "с голяма болка" се е разделил с работата си в съдебната система, за да започне да я променя по политически начин и ще продължи по този път. "Няма да се връщам никога там", каза Кънев.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

19.07 2015 в 19:55

"Прокуратурата е по принцип част от изпълнителната власт, а не от съдебната"
Съгласно действащата Конституция, Прокуратурата е част от съдебната власт и това може да бъде променено единствено от Велико народно събрание.
Наистина в някои държави прокурорите са част от изпълнителната власт и в това има резон, но Конституцията в тази й част не може да бъде променена без ВНС.
Колкото до предлаганата "реформа" в съдебната власт, тя няма нищо общо с реформиране, а създава единствено възможност за намеса в работата й. Смяната на квотите във ВСС, както и отпадане на принципа за случайно разпределение на дела - първото води до засилена политическа намеса при кадруването, а второто предполага възможност за избор на конкретни съдии и прокурори да разгледат дадено дело, което предвид политическата намеса при кадруването не бих определил като полезно

19.07 2015 в 09:01

"Ако конституционните промени не съберат нужното мнозинство, това ще бъде политическа криза в България.", рамаданчо, рамаданчо, с каква криза ни баламосваш, то политици няма ти за политическа криза песен пееш, "Но не означава, че ние ще се оттеглим от управлението ...", криза, СИРИЗА или нещо друго, ама във властта и да папкаме субсидиите докато простата рая не се е осетила и ако може да баламосате глупаците и за задължително гласуване, ех тогава какъв живот, какво крадене и мародерство ще падне, гиди боклуци червени, за вас на стадиона и въжето без сапун, продажни, гнусни и лакоми гниди.

19.07 2015 в 09:01

"Ако конституционните промени не съберат нужното мнозинство, това ще бъде политическа криза в България.", рамаданчо, рамаданчо, с каква криза ни баламосваш, то политици няма ти за политическа криза песен пееш, "Но не означава, че ние ще се оттеглим от управлението ...", криза, СИРИЗА или нещо друго, ама във властта и да папкаме субсидиите докато простата рая не се е осетила и ако може да баламосате глупаците и за задължително гласуване, ех тогава какъв живот, какво крадене и мародерство ще падне, гиди боклуци червени, за вас на стадиона и въжето без сапун, продажни, гнусни и лакоми гниди.

18.07 2015 в 19:35

" това е откровена намеса на изпълнителната власт."

Прокуратурата е по принцип част от изпълнителната власт, а не от съдебната. Ролята на прокурора е да води обвинението от името на държавата ПРЕД съдията. Там прокурора е наравно с ответника.

Идеята, че прокурор и съдия са от една власт, от една страна и в съдебната зала са заедно срещу ответника (или, както редовно става, заедно с тоя с най-много пари/власт) е от един друг строй.

Това, че в нашата констентуция, писана от неграмотни комунистически олигофрени като Корнезов и сие прокуратурата е в главата за съдебната власт не бива да те заблуждава.

А това, че Сортир и прочая магистратска паплач не разбира основите на конституционализма не трябва да те учудва -- на тях са им губили времето същите тия неграмотни олигофрени и пишман-корифеи, които писаха и конституцията.

18.07 2015 в 18:11

Радане,наистина ли смяташ бОйко бОрисов за десен лидер на уж дясна партия герб?...Тези мафиоти са най-голямата лъжа в българската политика!На бОрисов не може да се вярва-той потупва по рамото Петър Москов и говори ,че уж го подкрепя за здравната реформа,а гербарите не приемат най-важните му предложения в Народното събрание,а в провинцията организират протести на лекарите против реформата за болниците...И само това да е ,с мед да го намажеш...

18.07 2015 в 18:03

в смисъл, ръце ли ще извива, пръсти ли ще чупи? какво?
или ще се разсърди на тодорживков ? СМЕХ...

18.07 2015 в 17:51

Цацаров повдига въпроси, които не биха могли да минат без дебат. Защо до сега не го е имало е друг въпрос.

"- С какво от проекта на Христо Иванов за изменение на Закона за съдебната власт сте категорично несъгласен?
- С премахването на случайния принцип при разпределението на делата в прокуратурата, с ликвидирането на Върховната административна прокуратура (при наличие на Върховен административен съд). Не съм съгласен министърът на правосъдието (не Иванов, който и да е министър) да има право да предлага за назначаване всички ръководители в прокуратурата и следствието - това е откровена намеса на изпълнителната власт."

18.07 2015 в 17:45

Кънка ти не разбра ли че реформа ще се прави само с ДПС иначе Герб имат забрана. Стига се напъва да обесняваш резултатите още са нулеви. ЦЦ е с изпрана ризка.

18.07 2015 в 17:02

Типично в своя стил, Радан отново се изцепва с ултиматум.
Не се научи това момче, че става за смях, като за всичко, което му пречи, да заплашва с оставка на правителството.
И ЕСТЕСТВЕНО, БЕЗ ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА С ОСТАНАЛИТЕ 4 ПАРТИИ в БЛОКА!

ТАКА НЕ СЕ СТАВА ЛИДЕР НА РЕФОРМ. БЛОК, а само сам се бламира - Джуджето Дългоноко!