Арх. Борислав Игнатов: Г-н Контрера, публикувайте финансовата обосновка за автобусите

Последна промяна на 17 октомври 2019 в 18:18 3578 7

Ето, че и другият съучастник в прокарваненто на неизгодната концесия на северните линии излезе в медиите - господин Карлос Контрера е вносителят на втория доклад, който практически е копие на първия с подпис на господин Калоян Паргов. Така към тандема ГЕРБ-БСП се присламчва и ВМРО с настояването да се сключи договор с МТК на цена 3.00 лв на километър за крайградски линии без никаква финансова обосновка. Явно някой е казал на въпросните господа каква трябва да е цената в частен разговор.

При пробег от близо 6 милиона километра по тези линии на година всички разбираме до какви огромни подарени средства от бюджета води всяка надписана стотинка. Разликата по нашите разчети е поне 22 000 000 лева!

Забавно е, че г-н Контрера внушава, че ние от Демократична България сме били "против новите автобуси". Не господине, точно обратното - против сме вместо с новите автобусите, хората да се возят със стари раздрънкни автобуси без климатици, произведени през 2007-ма година! Номерът с "авариралите" също не ни минава, понеже по договор концесионерът е закупил резервни бройки от новите автобуси точно за тези ситуации и е длъжен да вози само с тях. То бива бива изгодни условия, ама подмяната със стари автубуси за сметка на хората вече е наглост и безочие!

И така ето моето предизвикателство към г-н Карлос Контрера: Моля, публикувайте вашата финансова обосновка за предложената от вас цена от 3 лв. на километър! Би трябвало да сте я входирал с доклада си към СОС. Нека всички да я видим. Едва тогава говорете за "лъжа" по медиите с вашите приятели от БСП и ГЕРБ!

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1009

8

Даниел

18.10 2019 в 19:27

Стефан, има някаква логика, но освен това има гарантиран и ясен обем работа за години напред, по-лесно планиране и прогнозиране, съответно по-добро уплътняване на смените на водачите.
Не съм специалист, но съм съгласен, че трябва да се представи финансовата обосновка от тръжната документация, ако има съмнения за цената.

913

7

devdimi

18.10 2019 в 09:50

Принципно имам лошо мнение за концесиите на атобусни линии, защото винаги намират някакъв начин да ощетят пътниците.
Дали ще е със стари рейсове, някои лятото не пускат климатика за да пестят гориво и т.н.
Реално си е начин за източване, така че е добре, че се говори за това.
Мерси за пояснениято 6млн км на година, така разбирам.

1041

6

JustSoYouKnow

18.10 2019 в 09:02

Те за този случай от спаси софия не свириха ли алармата преди години? Реално трябва да има сервизна история за автобусите и разходите за тях трябва да са осчетоводени автобусите също ги има. От това което виждам за сега само от ДБ вадят някакви документи, отсреща ги посрещат с полемика.
Заставаш от силната позиция, която е че има нови автобуси и хората са доволни, а после започваш да си развиваш и за това е добре, че са станали така нещата. Ама не е едно и също има алтернативни начини да се реализзират нещата да се аргументира Контрера с цифри и факти не с празни приказки.

15126

4

Стефан

18.10 2019 в 02:40

Линиите имат допълнителни разходи, спрямо инцидентните курсове. Резервни коли, резервни шофьори, сервиз заради големия пробег.
Това момче се издъни.

1009

3

Даниел

18.10 2019 в 00:40

@devdimi
6 милиона километра на година, концесията не е едногодишна.
Цената за наемане на 54 местен нов автобус е около 2.20 на километър с ДДС. Това е за еднократно наемане, не концесия.

913

2

devdimi

17.10 2019 в 19:23

3 лв на км * 6 млн км = 18 млн лева.
Казват, че по техни сметки общината е надплатила 22 млн лева.
Така излиза, че трябвало фирмата да плати 4 млн на общината и да вози пътници безплатно!!

Освен това тази цена 3лв на км не ми се вижда толкова висока за рейс, който може да вози десетки хора.
Едно такси взима близо 1лв на км, защо за рейс да са много 3 лв? Колко трябва да е според тях?
Не се покриват нещата и ми се струва само вдигане на врява. Жалко.

1005

1


Архитекта,като професионалист иска "Финансова обосновка"
обвързана с калкулации,схеми,съществуващ и допълнителен
подвижен състав.Всичко финансово,обосновано.Приходи,раз-
ходи и т.н. а не "Бля,бля!"