България и още 8 страни в ЕС искат поскъпване на самолетните билети

Последна промяна на 12 ноември 2019 в 21:16 6977 1

Изненадващо и потайно, г-н Горанов, като министър на финансите, е подписал от името на България “Общо политическо изявление”, заедно с МФ на Швеция, Германия, Франция, Италия, Дания, Люксембург, Белгия и Нидерландия, в което е призовал ЕК да предприеме действия за данъчно облагане на самолетните полети. Това съобщи във вторник вечерта евродепутатът от ДСБ/ЕНП Радан Кънев.

Новината беше потвърдена и от публикация във Forbes, в която се цитира и част от Общото политическо изявление: "Ние вярваме, че по-голяма координация в ценообразуването на отрицателните външни въздействия на авиацията може да гарантира, че замърсителят плаща по-справедлива цена за използването на въздушен транспорт".

"Без да оспорвам необходимостта от намаляване на СО2 емисиите от авиационен транспорт, съм убеден, че мястото на България не е в тази “коалиция” и интересът на българските граждани е обратен на предлаганите политики по множество сериозни съображения: България няма развита ЖП мрежа и ЖП свързаност с другите страни-членки на ЕС; разстоянието, което икономически активните български граждани трябва да преминат, за да стигнат до икономически активните региони на ЕС, е непосилно с друг вид транспорт, освен авиационния; същото се отнася за достъпа на чуждестранни туристи до България" - коментира Радан Кънев.

За българите (за разлика от холандците и белгийците, например) авиационният превоз не е неоправдан лукс, а необходимост и единствена гаранция за свободата на движение, гарантирана от Договорите на ЕС. Въвеждането на “данък мобилност” директно ще засегне правото на свободно придвижване, и в немалка степен - правото на труд на българските граждани в други страни от ЕС. Най-засегнати ще бъдат икономически активните млади хора, студентите и хората, които полагат сезонен труд, т.е. - и най-бедните българи, прогнозира евродепутатът.

Като представител в ЕП, категорично ще се боря намаляването на СО2 емисиите от авиационен транспорт да не става за сметка на правата и интересите на българските граждани. Съществуват много възможности да бъдат насърчени други форми на придвижване, и то само тогава, когато има разумна алтернатива на полетите със самолет. (Например - облагане само на кратки полети, до 90 минути, когато могат лесно да се заменят с придвижване с железница. А приходите от такъв данък да бъдат целево инвестирани в железопътна инфраструктура) - заяви Кънев.

Най-голям напредък в намаляване на СО2 емисиите може да се постигне не с данъчна репресия. Далеч по-важно е да се приложат ефективно плановете на ЕС за единно въздушно и железопътно пространство. Планове, спирани именно от правителствата, с които Горанов ни “коалира” по този необясним начин, каза още евродепутатът от ДСБ/ЕНП.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

821

1

динозавър

12.11 2019 в 22:39

Горанов и неговите босове пътуват на държавни разноски и могат да плащат и по 2 000 $ билети. А аз не мога. Значи се въвежда нова забрана за пътуване на Запад. Идва нов комунизъм.