Борбата с фалшивите новини за евроизборите догодина започна от днес

Последна промяна на 26 септември 2018 в 21:27 1092 0

Снимка gerb.bg

Големите онлайн платформи и рекламната индустрия представиха днес Кодекс за саморегулиране. Той включва широк спектър от ангажименти за борба с дезинформацията в интернет, предаде пресслужбата на Европейската комисия.

Подписалите този Кодекс се ангажират да предприемат действия в няколко области. Те се задължават да направят политическата реклама по-прозрачна, както и да спрат рекламните приходи на някои акаунти и уебсайтове, които разпространяват дезинформация.

Онлайн платформите трябва да се справят с фалшивите акаунти и ботовете. Предвидено е потребителите да докладват за случаи на дезинформация и да имат достъп до различни източници на новини, като същевременно се подобрява видимостта и откриваемостта на качественото съдържание.

Кодексът за добри практики трябва да допринесе за провеждането на прозрачна, справедлива и надеждна онлайн кампания преди изборите за Европейски парламент през пролетта на 2019 г. 

Тази стъпка допълва препоръката, направена от Европейската комисия и представена от председателя ѝ Жан-Клод Юнкер на 12 септември. Тя е насочена към мрежите за сътрудничество в контекст на изборите, онлайн прозрачността, защитата срещу инциденти, свързани с киберсигурността и борбата с дезинформационните кампании.

"Онлайн платформите трябва да се държат като отговорни социални играчи, особено в този решаващ период преди изборите и да направят всичко възможно да спрат разпространението на дезинформацията", категорична е българският еврокомисар Мария Габриел.

Тя призовава онлайн платформите и рекламната индустрия незабавно да започнат да прилагат действията, договорени в Кодекса за добри практики. "Очаквам все повече и повече онлайн платформи, рекламни компании и рекламодатели да се придържат към него и ги насърчавам да проучат допълнителни възможности за борба с дезинформацията", заяви още Мария Габриел.

"Кодексът, представен днес, е първият значим резултат от комуникацията, която Европейската комисия публикува през април. Той е важна стъпка към справяне с дезинформацията онлайн, която заплашва доверието на европейците в демократичните процеси и институции. За първи път в света имаме случай, в който индустрията се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемането на широк спектър от действия - от прозрачност в политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация", каза българският еврокомисар.

Мария Габриел ще се срещне с подписалите Кодекса през следващите седмици, за да обсъдят конкретните процедури и политики, които предприемат.

"Европейската комисия ще следи отблизо постигнатия напредък и ще анализираме първите резултати от Кодекса за добри практики до края на 2018 г. Ако резултатите се окажат незадоволителни, можем да предложим допълнителни действия, включително такива от регулаторен характер“, подчерта Габриел.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !