Фандъкова: 64% столичани пътуват с намаление

Последна промяна на 09 април 2016 в 10:45 5381 25

Йорданка Фандъкова

200 млн. лв. годишно са разходите на градския транспорт, 94 млн. лв. са приходите от билети. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред Нова телевизия , във връзка с цената на билетчето в градския транспорт в столицата.
„85% от всички пътуващи в градския транспорт в София, пътуват с карти, а 64% са с преференциални карти”, каза тя. По думите ѝ, това означава, че цената на пътуването се равнява на по-малко от 0,20лв.
„Това са пенсионери, ученици, студенти”, уточни тя като припомни цените на картите. Фандъкова подчерта, че алтернативи има за всички, желаещи да ползват столичния градски транспорт. Кметът на София обясни, че решението за цената на билетите и картите е експертно.
Тя поясни, че за нея е важно хората да имат алтернативи да пътуват по–евтино и да се модернизира градският транспорт. „Цената е толкова колкото струва и затова казвам, че трябва всички да знаят колко е”, посочи какво налага вдигането на цената на билетите.
„Над 200 млн. лв. годишно са разходите на градския транспорт с модернизацията. 94 млн. лв. са приходите от билети, а 95 млн. лв. Общината дава всяка година за преференциалните карти”, подчерта тя. По думите ѝ, около 10 млн. лв. се дават за паркирането също за поевтиняването на картите и за осигуряване на линии, които не са много натоварени, но са необходими. Тя добави, че от Столична община настояват да се увеличи контрола в градския транспорт, за да се намалят гратисчиите в него.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.04 2016 в 13:54

Нямам пари да си пусна парното, но плащам солидарно! Нямам пари да си купя карта, но плащам солидарно! Много съм доволна от общинските монополи! И те душа носят, свикнали са да папкат! Да им е сладко!

14.04 2016 в 13:47

Ма, хубава ни е кметицата, само заради черните и очи ще се возя! Като НЕМА МЪРДАНЕ,( пенсионерската карта знам че е 27 лв.,не съм си купувала че е скъпо, ходя пеша, ама ако ида на Витоша,ще трябва да си купя билети - излиза 25.60 лв.),- така че, сбогом Витоша! Радвай се ФЪНДЪКОВА! Две билетчета излизат колкото три хляба! Радвай се ФЪНДЪКОВА!

10.04 2016 в 10:23

При тия данни не е ли по-добре, да се въведе напълно безплатен градски транспорт в София - Общината така или иначе доплаща с парите на хората. Не съм сигурен дали при безплатен транспорт, разходите не само няма да се увеличат незначително, и то само в началото, а дори и ще спаднат. Защото няма да има разходи за печатане, разпространение, продажба на билетите, както и на контрол...

10.04 2016 в 04:08

Гледам коментарите и недоумявам.

Да подшушна как е в съседна изпреварваща ни Румъния, купуваш карта, като всъщност пълниш 10 пътувания с нея. Качваш се, харчиш едно. Ако заредиш за повече = отстъпка. Не е перфектна система, но е честна.

10.04 2016 в 02:11

Отделете по 5-6 седящи места в автобус, за пътуващите с билет от 1,60 ! Все пак малко уважение към спонсорите !

09.04 2016 в 21:25

Годишната евтина карта не ме устройва- може да емигрирам, да се разболея, да ме съкратят и ще иде зян.

1. ГК ще може да се плаща на 12 или 6 вноски. Така че като не платиш - става невалидна.
2. Може да я преотстъпиш на твой познат да продължи да я ползва и плаща.
3. Може да я продадеш.

Въобще нужно е да бъдеш предприемчив/а.
Мен лично ме дразни, че подкарват нещата в посока като телевизията. Дигитализираха я и сега за да гледаш трябва да си купиш нов телевизор или приемник. Набутаха с 40-60лв де що мърда нещо живо! А нито повече програми, нито по-високо качество. В някои райони още продължава да липсва сигнал.
Та и с ГТ така - нито по-редовен, нито по-качествена услуга, но всички да си купят годишна карта! Ние да си знаем тука едни пари. А когато свикне "матриала" - вдигай цената на картата със следващи доводи!
Това е управление против гражданите.
Нон сенс!

09.04 2016 в 20:33

Аз пътувам с карта за една линия и ходя пеша още 20 мин. Така плащам 23 лева месечно. Късмет е, че където ходя често (работа,роднини, парк, приятели) мога да достигна с пътуване по тази линия. Ако ми се наложи да ходя много далеч от моята линия обикновено сменям две превозни средства и плащам 4 лв. За месеца 4 пъти -16 лв.) 23+16=39. Сега за всяко мърдане ще плащам още 2.40. За месеца около 10 лв.23+16+10=49 лв. Опааа! Изведнъж ще ме стимулират да си купя карта за цялата градска мрежа. Годишната евтина карта не ме устройва- може да емигрирам, да се разболея, да ме съкратят и ще иде зян.

09.04 2016 в 18:42

А кога ще направите така че цялото мънгал да плаща за това, че ползва градския транспорт?!

09.04 2016 в 18:06

Синята и зелената зона не Ви ли напълниха гушките, бе мама му стара... Ядосах се вече, уж Данчето я биваше в балансирано отчитане към партията и полза към гражданите. Само алчност може да иска да реализира такива добри идеи за една еко София с чист център, чрез утежняването на хората, които реално генерират финансовия ресурс, който на всичкото от горе отдавна е прекрачил границата.

Вие си повтаряйте, че българите са търпеливи овце. Само дето аз търпение, не виждам, някой да демонстрира. Теглиме Ви майните, кеф ти гратис, кеф ти криене на данъци, кеф ти чужбина и среден пръст за алчността.

09.04 2016 в 17:53

За да стигна до работа (6км) се прекачвам през две превозни средства, към момента това ще рече, че давам 4 лв. от дневния си труд за транспорт. При средна работна заплата ~850лв.(данни от НСИ), това са 850/22р.дни = 38,65. Превеждам: - Като средностатистически българин, това биха били близо 10% от дневният ми доход. При всички видове данъци, застраховки, осигурвоки, такси, глоби кметицата иска да ме убеди, че трябва да стана клиент на месечна база, въпреки, че аз пък може да не искам всеки ден да пътувам с още 200 човека натъпкани в консерва.

Абе (без никакви извинения), що не си еб*те п*чката лелина?!