Горанов: Строежът на „Хемус“ ще е скъп, защото проектът е сложен

OFFNews Последна промяна на 16 декември 2015 в 13:49 5281 14

Снимка БГНЕС

Строежът на магистрала „Хемус“ ще е скъп, защото проектът е сложен, ще отнеме повече от една година. Според Закона за публичните финанси парламентът трябва да разреши на правителството да поеме ангажимента извън бюджета на една година, обяви след заседанието на Министерския съвет финансовият министър Владислав Горанов.

Вчера стана ясно, че консорциуми, предвождани от фирми, свързвани с Делян Пеевски и Валентин Златев, ще строят автомагистрала "Хемус", а офертите на победителите надвишаваха почти два пъти прогнозната стойност, а държавата е елиминирала от конкурса кандидатите с най-ниските цени. 

500 млн. лв. отиват в консорцум на "ПСТ груп", а 300 млн. лв. - в "Джи Пи груп". Така предколедно управляващите разпределиха почти 1 млрд. лева (ако се добави ДДС) на две групи, които редовно печелят държавни поръчки.

На мен ми се иска публичните разходи да се правят по-ефективно, но в случая, доколкото съм информиран, магистралата ще минава през сложни трасета заради зони на НАТУРА 2000, подчерта Горанов в отговор на въпроса дали предложените цени за изграждане на два лота от магистрала "Хемус" не са много високи.

Проектът е изготвен отдавна от АПИ и е трудно е да бъде променян, затова цената е такава, коментира Горанов.

Министърът обясни, че правителството ще осигури аванс за строежа на магистралата. Точната сума не може да се каже отсега, това решение ще се вземе в края на 2016 г., допълни той.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

21.12 2015 в 09:37

Цялата тази конспирация си има своята желязна логика. И си струва поредния скандал. Но... Безумният търг за 60 км от автомагистрала Хемус за близо 1 милиард е изплащането на сделката БТК към ВТБанк... Този безскрупулен грабеж с пари от бюджета (парите за пътища по европейските програми се одитират) е продължение на сериала КТБ, само че с нови играчи?
1. Кои физически лица и кои компании са били на търга, организиран от ВТБ за контролния пакет?
2. Откъде фирмата на Спас Русев и при какви условия осигури нужните 330 милиона евро за придобиване на дяловете на БТК?
3. Кои са акционерите? Пълният списък на акционерите, залогодатели?
4. Имало ли е участник на Асет Банк?

Цялата тази гротеска е печално логична за хора, започнати с историята - Бойко Борисов, Вальо Златев, Младен Михалев, както и с грабежа КТБ.

В далечното минало фирмата Ипон е охранявала пристанище Росенец и тръбите на Лукойл в страната. През тях и до ден днешен минава контрабандата на Лукойл. Количествата гориво се изпират през фирмите на Интерпетролиум (Младен Михалев и Стоян Славов). Парите се изнасят през Първа източна международна банка , сега Асет банк към банката на Лукойл в Швейцария (Лукойл има оторизирана банка там).

Друга важна причина за новите стари играчи е че Валентин Златев е обърнал подкрепата на Кремъл срещу Малофеев. А Младен Михалев трябва да изпере парите и да защити от атентати групата на предателите. Друга любопитна подробност е кои лица са били на 50-годишнината на 8 Декември 2015 г. на Валентин Златев в двореца му в Правец. САМО ЛЕВСКИ!

Близо 1,8 млрд лв са получили фирми, считани за близки до депутата от ДПС Делян Пеевски за пет години. Колосалната сума е минала през обществени поръчки, които тези фирми печелели без никакви проблеми.

Другите кандидати или са били отхърляни или принуждавани да се откажат. Това пише в сигнал до Европейската комисия, съобщи за Фрог нюз източник от Брюксел, пожелал анонимност. Информацията бе потвърдена и от наш евродепутат.

Чашата на търпението преляла с последните новини за спечеления търг за строителството на 60 км от автомагистрала "Хемус" за близо 1 млрд лв. Коледния подарък се паднал на две съвсем неслучайни фирми. Според публикуваното от Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) крайно класиране става ясно, че 500 млн. лв. отиват в консорцум на “ПСТ груп”, свързвана с Делян Пеевски, а 300 млн. лв. – в “Джи Пи груп”, сочена за близка до генералния директор на “Лукойл България” Валентин Златев. Като се добави ДДС сумата стига почти 1 млрд. лева, което прави отсечката от 60 км най-скъпата в света. Става ясно също, че тази сума надвишава два пъти прогнозната стойност, а победителите - предизвестени.

В сигнала се казва, че Делян Пеевски и Валентин Златев са от близкото обкръжение на премиера Бойко Борисов и това е било решаващо да бъдат предпочетени пред други кандидати. Възможно било също да са ползвали поверителна информация от източници в МС за търговете и така са "победили" конкуренцията.

Любимата фирма на властта "Водстрой 98, считана за собственост на Пеевски само за 12 месеца е спечелила 18 обществени поръчки за други 57 млн лева.

Осноен източник на средства за "Водстрой 98" е Българската банка за развитие. В бизнес средите тя е наричана "банката на Пеевски". В такава се превръща след умишления срив на КТБ. Принципал на ББР е министърът на фиансите Владислав Горанов.

Банката е основен кредитор на „Водстрой 98“. През август 2014 г именно ББР спасява „Водстрой 98“ като покрива задълженията на дружеството към КТБ. Данните в Търговския регистър показват, че експозицията на ББР към Пеевски продължава да се увеличава. През октомври същата година ББР е отпуснала нов кредит на „Водстрой 98“ и вече общата експозиция надхвърля 50 млн. лв.

800 млн към ДПС чрез Пеевски от обществени поръчки
Считаните за близки до депутата Делян Пеевски и ДПС фирми "Водстрой 98" АД, "Промишлено строителство холдинг" ЕАД и "Техноекспортстрой" ЕАД са спечелили обществени поръчки за около 800 млн лв. Това е станало за периода 2011 г до юни 2014 г. Част от поръчките са от времето на коалиционния кабинет "Орешарски" на ДПС и БСП.

Дванайсет от договорите са подписани по времето на първото управление на ГЕРБ. Само в трите дни преди националния протест срещу назначаването на Пеевски за шеф на ДАНС на 14 юни 2013 г. приближените му фирми са спечелили поръчки за 53 млн лв.

През лятото на 2013 г. кръгът същите фирми са ощастливени с три поръчки, които им носят 154 милиона.

В сигнала се описва и търга, обявен от агенция "Пътна инфраструктура" за Северната скороства тангента край София. Отсечката е 16 км, които са оценени на 149 999 999 лв или около 180 млн с ДДС. Договорът е подписан през февруари 2014 г., но строителството започва чак една година по-късно. В консорциума водеща е „Водстрой 98“ АД. 1 км от този проект излиза по 11 250 000 лв. За сравнение в Германия 1 км магистрала с 8 ленти и шумопоглъщащ асфалт струва средно 2,75 млн евро.

В сигнала пише също, че голяма част от милионите по тези поръчки са привеждани авансово. Някои от обектите не са завършени в срок, други са били с лошо качество. Въпреки това към тези фири не са предядявани претенции.

На вниманието на председателя на ЕК Жан-Клод Юнкер са предоставени доказателства, че толерирайки фирми, близки до Пеевски и ДПС, правителствата са нарушили принципите на равнопоставенос, прозрачност и конкуренция. Тези факти поставят под съмнение въобще съществунането на пазарна икономика в България и будят основателни съмнения за корупционни практики. Съмнеията се засилват още повече от факта, че прокуратурата и съответните органи - Министерство на финансите, НАП, ДАНС, финансово разузнаване, ГДБОП и икономическа полиция отказват да разслеват сигнали за съмнителни сделки и търгове.

17.12 2015 в 10:40

За бога братя, върнете Орешарски!

17.12 2015 в 08:41

Сложен терен?!
Хахха, Ябланица-Шумен е почти само прав участък, ама нали свинете Пеевски и Златев трябва да се накрадат...

16.12 2015 в 21:30

абе тапанар герберастки, на кой му трябват втора дублираща магистрала до морето в тази кочина в която превърнахте страната ни?


16.12 2015 в 20:31

Хе-хе-хе, нали патрончето Пеевски и Златев трябва да краднат. Пари, пари, ама КТБ свърши - сега от държавата, понеже пак е наша.
Горанов е смешник.

16.12 2015 в 18:37

"Злият гений" Костов построи Правец-Ябланица и никой не разбра как. Без еврофондове, без бръщолевене и лигавене пред репортерки. Не знам дали иамше и лентички и менчета. За има-няма 2,5 год.

16.12 2015 в 15:55

Два километра тунел в Кресна сложен. Магистрала Хемус сложна. Айде стига вече, банални станахте с това плитко оправдание. По света всичко им е лесно, само при нас най-сложно. Тази наглост трябва да се спре бе хора! За два месеца след изборите такива наглости натвориха, не е истина.

16.12 2015 в 15:43

Лелее,що пари за крадене!!!!От догодина винетките по 200 лева,за да има повече за лапане...

16.12 2015 в 15:35

Той проекта не знам дали е сложен, ама ние сме изключително прости, че търпим тая безгранична наглост.

16.12 2015 в 14:33

Сложното е че фирмата на Пеевски взима скъпо. Ей слуга прадажна!!