Маркет линкс: Социологическата прогноза на Европарламента злоупотребява с нашите данни

Последна промяна на 19 февруари 2019 в 13:36 2802 0

Бихме искали да изразим несъгласието си с подхода на колегите при представяне на партийната подкрепа за избори за Европейски парламент и конкретно осредняването на резултатите, получени от проучвания на две независими изследователски агенции.

Това коментира управителят на "Маркет линкс" Добромир Живков във връзка с публикуваната вчера първа серия от прогнози на Европейския парламент за това как ще изглежда следващата пленарна зала - на базата на данни от национални проучвания на обществено мнение, събрани преди февруари 2019 г.

Данните се базират на анкети, проведени от агенции за проучвания на общественото мнение в държавите членки и обобщени от компанията "Kantar public" от името на Европейския парламент. 

За България данните са взети от проучвания на "Маркет линкс" и "Афис". Данните на двете агенции са осреднени и така се получава следната прогноза: ГЕРБ - 34.8%, а БСП - 33.1%, ДПС - 10.4% ,"Обединени патриоти" - 8%, "Демократична България" - 3.8%, Реформаторски блок - 2.3%, "Воля" - 1.7%.

Смятаме, че това влиза в противоречие с добрите професионални практики най-малко поради спецификите на структурата на извадката, подбора на респонденти и инструментариума на всяко теренно проучване, коментира Добромир Живков.

Пренебрегването на тези методологически принципи води до голям риск от представянето на неточна картина на нагласите на българското общество, предупреждават от "Маркет линкс".

banner 545x