Павлова: Имаме сключени 29 договора за саниране

Последна промяна на 25 февруари 2015 в 22:10 1540 8

Лиляна Павлова

"Нямаме нов дълг, това е важно да се знае, след както днес в парламента се гласува ратификация кои банки ще бъдат агенти на правителството. Днес в парламента надделя разума над популизма". 

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в ефира на БНТ.

"Ясно е, че имаме дълг и трябва да го платим. Ясно е, че имаме дефицит и трябва да го платим. Целият драматизъм беше малко излишен. Може би цялата работа дойде от това, че нещата не бяха обяснени както трябва. Имаме 12 млрд. лева дълг и трябва да го платим, но нямаме пари. Сега взимаме пари и рефинансираме дълга на по-изгодни условия”, обясни още министър Павлова. 

"От необясненото достатъчно дадохме шанс на опозицията да станат значими. Целта ни е да разсрочим дълга за по-дълго време, и да го вземем на по-ниски лихви. Държавата не се загърбва с нови заеми. Имаме буфери, с които трябва да покрием дефицитите. В момента имаме повече разходи, отколкото приходи", разясни още тя.

"Ние сме притиснати да правим реформи. В никакъв случай нямаме комфорт. Предстоят да се приемат още непопулярни мерки", призна Павлова и уточни, че това няма да е никак лесно.

"Тепърва ще имаме политически натиск и проблеми. Днес бяхме подкрепени от всички без БСП и Атака, което показва че има държавническо мислене. Разчитам, че по важните теми, които са значими за хората, ще бъдем подкрепени и от БСП", допълни тя. 

По темата с ТОЛ таксите министър Павлова обясни, че от винетки на година се събират 220 млн. лева, с които се поддържат 20 000 км пътища.

"Това не е достатъчно. Трябват ни около 1 млрд. лева на година, за да можем да изпълняваме задачите си по поддържане на пътищата и строежа на нови. Ако не стигнем до този бюджет, никога няма да стигнем нивото на европейските пътища”, обясни още регионалният министър.

Павлова отново обясни, че е логично ТИР-овете, които най-много рушат пътищата, да заплащат повече за преминаване от леките автомобили. Тя посочи, че е важно да се прави разграничения между този вид ТОЛ такса за поддържане на съществуващи пътища и другия вид - за изграждане на нови пътища на бизнес принцип, от инвеститор, които ще се плащат от всички. 

"Европейската директива ни задължава да въведем ТОЛ такси. Но да не спекулираме, да изчакаме анализа на Световната банка. Декември месец ще обявим модела, по който ще се въведе", каза регионалния министър

По повод санирането Павлова подчерта, че е доволна от напредъка на програмата.

"Само за около три седмици имаме 83 одобрени проекта, а са регистрирани 771 сдружения на собственици. Имаме сключени вече и 29 договора", коментира министър Павлова, като добави, че я радва фактът, че хората не са се поддали на негативната политическа кампания срещу програмата.  

"Пари от бюджета няма да харчим. Държавата даде само банкова гаранция на Българската банка за развитие. Чрез тази банкова гаранция напред в годините ще изплащаме парите, но ще видим как - където може през емисии, където може през зелени сертификати. За момента пари от бюджета като кеш няма да вадим", коментира Павлова, като допълни, че в програмата участват всички общини, а не само тези на ГЕРБ. 

"От тази година започваме с най-големите панелни блокове, с над 36 апартамента, а от следващата година и с апартаментите под тази бройка. Така че и тази дискриминация, която се опитват да ни вменят, не е вярна", допълни още министърът. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

26.02 2015 в 09:55

Кравата е разпределила парите по фирми вече явно!!

26.02 2015 в 09:35

... подобряването на енергийната ефективност на жилищата е европейска концепция. Заложена е и в основата на Енергийния Съюз (онзи ден се подписаха основните документи).

(е ся, че герб леееекинко го ползват за предизборни цели, не бих го нарекъл чак пък грях!)

хахахахахахахахахахаха

(ама виж, червените лайномети са си за бой отвсякъде!)

26.02 2015 в 08:51

Скоро и тоя балон ще се спука и яко ще размирише като КТБ и всичко останало, което попадне в крадливите ви герберастки ръчички, а това със санирането е връх на наглостта и мародерството, безплатен обяд няма и това го знаем всички.

26.02 2015 в 07:59

Я материала как се е разпенил. Особено номер 4 си прави и реклама на адвокатските услуги. Така е като си бил тъп и си завършил право и сега си безработен юрист консулт. Още първа точка от написаното е тотална глупост и показва, че пишещия е меко казано неграмотен. Материал номер 3 също прелива от акъл ....

Няма много надежда за родината с такива с гении. Учете хора. 3-ти клас или диплома от ЮЗУ или библиотекарския за нищо не стигат.

26.02 2015 в 01:54

(1) Прокламираното от министър Лиляна Павлова „безплатно“ саниране за многофамилни жилищни сгради изобщо не е безплатно – същото ще се извърши за сметка на Републиканския бюджет и от там – за сметка на всичките данъкоплатци в България; (2) учреденото от етажните собственици Сдружение не е ограничено само до санирането – то може да поеме цялостното управление на Етажната собственост, включително изпълнението на натрупани от отделните етажни собственици задължения за топлоенергия, електричество и др.; (3) при сключване на Договор за „безплатно“ саниране Сдружението практически упълномощава Общината да действа директно от негово име и за негова сметка – което теоретично дава възможност да бъдат причинени вреди на Етажната собственост; (4) преди извършването на самото „безплатно“ саниране е определено да се направи техническо и енергийно обследване на сградата и ако се констатира необходимост от укрепване, същото трябва да се финансира от Сдружението (което – ако не извърши предписаното укрепване – дължи направените до момента разходи за обследване, проектиране, строително-монтажни работи, надзор и контрол, включително начислените неустойки по сключени договори за осъществяването на тези дейности). Премълчаването на изброените особености и концентрирането на общественото внимание в подвеждащото понятие „безплатно“ може да доведе до редица негативни последици, тъй като цената на „безплатните“ неща в крайна сметка почти винаги се плаща от икономически по-слабата страна.

Още по темата – за генезиса на въпроса и за конкретните юридически текстове по цитираните твърдения – в нашата статия „РИСКОВЕТЕ ОТ „БЕЗПЛАТНОТО“ САНИРАНЕ ПРЕД СДРУЖЕНИЯТА НА ЕТАЖНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ“ от 20.02.2015 г. на този адрес:

http://advocati.org/index.php?menu=2&podmenu=6#150220

26.02 2015 в 01:36

"Европейската директива ни задължава да въведем ТОЛ такси. Но да не спекулираме, да изчакаме анализа на Световната банка. Декември месец ще обявим модела, по който ще се въведе", каза регионалния министър....Коя директива бе, Лилянке? В голяма част от страните от ЕС няма ТОЛ такси, а винетки. Та по коя точно директива ни задължават да имаме такива? А досега как бяхме с винетките - извън директивите ли може би? Ама как може така безсрамно да лъжеш бе?! И с какви очи може да искате пари за пътища, построени с държавни и европари?!

25.02 2015 в 23:14

Супер, още хиляда пъти по толкова и ще се санират 10% от панелките! Продължавайте напред!

25.02 2015 в 22:33

Дебелото Лили вече като го видя и ми става смешно,даже без да чета кво е изръсила...