Синята зона на път да стане златна

Последна промяна на 17 март 2015 в 09:28 10599 19

Синята зона на път да стане златна

Цените на Синята зона може да скочат, след като бъдат приети измененията в Закона за движението по пътищата, които бяха внесени от депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок. 

В законопроекта е записано, че цените ще се определят на принципа на пазарната икономика - в зависимост от търсенето на места за паркиране и натовареността на определени градски части. Промените дават възможност на общините да развиват търговска дейност и така да печелят от платеното паркиране, вместо парите да отиват в съответното търговско дружество, което се грижи за пракингите в града. 

Вносителите смятат, че след като общината е собственик на местата за паркиране, трябва да „предоставя услуги като стопанска дейност срещу цена, а не като социална дейност срещу такса.“

Вносителите предлагат в закона да се допише, че общинският съвет определя цената и условията за паркиране, а шофьорите плащат на „специализираното звено на общината или на юридическото лице“, на което е предоставено управлението на тези места.

През юни 2014 година съдът обяви "паяците" на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София са незаконни. Според съда ЦГМ няма законови компетенции да извършва оперативната дейност по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите. Причината за това е, че Столичната община незаконно е възложила тази дейност на търговско дружество, каквото е ЦГМ, а не на общинско предприятие.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.03 2015 в 13:23

Предсказвам - след промяна на този закон групи граждани ще се самоорганизират и запознават поединично с общински съветници и общинска администрация и техните семейства, за да им кажат чрез паралингвистични методи какво мислят за паркирането пред собствените си домове. А за шамана, който явно има една идеализирана представа за центъра на София - основните паркиращи са неживущи в района. В центъра на София не живеят богаташи - богаташите живеят в затворени комплекси и имения в покрайнините. Богатите хора няма да дойдат да живеят в центъра, защото е мръсен, неустроен и с дънещи кръчми и дискотеки на всяка крачка. А за толкова години до сега, от тези милиони събрани от зоните не направиха и една свестна велоалея.

17.03 2015 в 18:49

Ползването на лични автомобили в центъра на София трябва да бъде по джоба само на много богати хора. Така ще имаме един зелен и чист град с добър обществен транспорт. Все повече хора успяват да преодолеят комплексите си от соц-а.Светът върви към споделяне на автомобили а не към това всеки който не е последен бедняк да се качва на кола защото е чакал 10 години през "соца".

17.03 2015 в 16:24

градовете - и най-вече техните културни, исторически и социални централни части - са за да живеят хора в тях.
те не са място за преминаване със и паркиране на автомобили.

неразбирането на това простичко нещо показва бездните на тъпотата и духовна нищета както на живущите в този град, така и на тези които те са си избрали да ги управляват.

17.03 2015 в 16:16

Диков да се разходи до Нови Београд и да види как "глупавите" сърби строя с мисъл - с улици, зелени площи, паркоместа пред блокове, офиси и хотели. Като почне и тук да създава подобни условия, тогава да събират пари от разчертаване на бели линии.

17.03 2015 в 15:49

Има огромна разлика между пазарна икономика и рекет. Плюс това при първото се предлага някаква услуга, а не да си оставиш колата на пътя и да плащаш за това. Ако искат да говорят за цена да направят паркинги. Но един-два в края на града, такива на ключови места, каквито имаше план да правят в центъра. Така имаш избора да спреш колата си на разумно разстояние от мястото, на което отиваш и да платиш минимална цена или да си тарикат и да плащаш като поп, за да спреш пред заведението. Това е пазарна икономика. Това да ти искат торба с пари за да спреш до тротоара без да имаш алтернатива или направена инвестиция се нарича РЕКЕТ.

17.03 2015 в 15:37

Години наред събират пари от синя зона, от зелена зона, а паркинги няма!Къде са парите питам?
Ако има подземни паркинги, живеещите в центъра ще могат да си паркират там колите, та да може новодошлите да има къде да паркират.
Добре ще е и посетителите(предимно новодошли) на мол-а на бул.Стамболийски, да ползват паркинга на мол-а, а не да задръстват булеварда и улиците в квартала.

17.03 2015 в 15:18

Абе да вземат да разрушат целия център, да го изравнят едно хубаво и да го направят поляни! Една палатка накъмто банята, за Роско само да оставят.
Зер като слизаш с овцете да има къде да се разхождаш. Не ли?
10К софиянци са останали в централната част от времето на бомбандировките насам и сега те ви пречат, така ли?

17.03 2015 в 15:00

Да между другото съм съгласен в сегашната зелена зона да не се допускат коли много много. Като сляза там да не ме гнус от мръсотията а да ида в нещо дето прилича на европейска столица.

Наистина да направят абонаменти за влизане в центъра ама поне 500 стотака на месец и ако искаш влизай. А за постоянно живеещи дето нущуват там поне 1000-ка ако нямат частен паркинг. Така ще се реши и проблема със чистенето на улиците...

17.03 2015 в 14:58

паркингите в София седят празни, щото тарикатите трябва да спрат вътре в заведението до масата ако може......иначе паркинги направха на метрото и седят празни. Никога дори на половина не съм ги виждал пълни.

Между другото самода кажа че за разлика от селянчетата купили си апартамент където не могат да си позволят разходите за него, аз си построих къща и се изнесох от София. Проблеми с паркинга нямам. А като слизамв до мръсното винаги съм намирал места дали на паркинга на метрото или на платен паркинг в центъра никога нямам грижи с паркирането.

17.03 2015 в 14:29

От "АЛ.Невски" в радиус от 500м. да не припарват никакви коли - и въздуха чист, и свобода за пешеходците!