София трябва да има устойчив план за градска мобилност

Последна промяна на 13 април 2016 в 15:56 2956 2

София трябва да има устойчив план за градска мобилност. Докато той не бъде изработен, трябва да бъдат отложени дискусията и взимането на решението каква да бъде цената на единичния билет и всички други транспортни документи. 

Това заяви днес общинският съветник на „Движение 21“ и член на „Политическа група 5“ инж. Симеон Славчев. Според „Политическа група 5“, в която влизат „Глас народен“, „Движение 21“ и „Зелените“, изготвянето на един подобен план би дало яснота дали трябва и с колко да се повиши цената на билета за градски транспорт.

Още при старта на работата на новия Общински съвет в столицата „Политическа група 5“ заяви, че иска да спре работата на парче в Столична община. Това е и причината групата да не подкрепя предложението за увеличаването на цената на билета за градски транспорт на 1.60 лв. Един от основните приоритети на трите партии в Столичен общински съвет за мандата до края на 2019 година е интегрираният градски транспорт.

„С колегите от ПГ5 ще предлагаме интегрирани, работещи, икономически обосновани и най-вече решения, които да превърнат градския транспорт в столицата в удобен, комфортен и достъпен за всички нейни жители, гости и туристи. Ако планираме София за коли и трафик, ще получим коли и трафик. Ако планираме обаче София за хората и пространствата, ще получим пространства за хората“, допълни инж. Славчев.
По предложение на „Политическа група 5“ се създаде експертна група към Столична община, която ще изработи Устойчив план за градска мобилност на София. Експертите имат за задача в следващите три месеца да анализират съществуващата транспортна инфраструктура в София (трамвайни, ж.п., тролейни, автобусни и метро трасета) и на тази база ще предложат в устойчивия план за градска мобилност оптимизация, която ще направи градския транспорт в София интегриран, допълващ се, удобен, бърз, лесен и достъпен за всички жители и гости на столицата.
В устойчивия план ще бъде заложена и така наречената билетна система, която ще дава възможност за справедливо заплащане и на принципа – плащаш толкова колкото си ползвал услугата. Така ще се избегне несправедливостта сега да плащаш 1 лв. за билет както за две, така и за десет или повече спирки. Почасовият билет и карта за градски транспорт са една от възможните опции за справедливо заплащане.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.04 2016 в 20:36

защо и е план ?
нали т.нар. "център за мобилност" вече има 80 млн. лв. заеми
ето, че може и без план...
или бъркам ?

13.04 2016 в 17:07

използва градски транспорт.
Средно два-трима са с билет, когато контролата проверява. Всички редовни пътници са с карти, а това са мнозинството.
Мисля си, че който говори за цената на билета обощително значи не използва градски транспорт... поне не редовно. Ниската цена на билета и липсата на контрол за в ущърб на мнозинството пътуващи с карти. Важно е да знаем кой как ще гласува предложението...