СОС гласува новата цена на билета утре, протест пред общината

Последна промяна на 13 април 2016 в 12:01 3362 3

Снимка БГНЕС - архив

Еднократният билет за градски транспорт в София да струва 1,60 или 1,20 лв., ако бъдат закупени 10 талона, ще гласува Столичният общински съвет утре.

Пред сградата на "Московска" 33 се организира протест от Дискусионен клуб за социална местна политика, началото му е в 9 часа.  

Предложените промени предвиждат и три нови карти за пътуване. "Метро плюс" ще бъде месечна и ще важи за метрото и една наземна линия с цена от 43 лева. Другият вид нов превозен документ е тридневна карта за всички линии на градския транспорт с цена от 10 лева. Третият нов документ е насочен основно към туристите. Карта "София" е тридневна, ще струва 20 лева и ще дава преференции за посещение на музеи.

Цените на съществуващите досега карти се запазват, според предложението на Центъра за градска мобилност. В момента има 6 вида карти, най-употребяваната е тази от 50 лв, за всички линии за един месец. С нея пътуването излиза 36 стотинки, показват разчетите на ЦГМ. Картата за месец за 1 линия е 23 лв., пътуването излиза 0.44 лв. Картата за метрото е 35 лв за месец. Така пътуването е 45 ст. 

Преференциални карти има за ученици, студенти, докторанти, пенсионери, хора с увреждания, такива ползват 64% от пътуващите в градския транспорт. Цената на пътуване с тях е до 20 стотинки. 

СОС ще гласува и да се намали цената на годишната карта за всички линии от 500 на 365 лв.

Глобите за гратисчиите скачат двойно - от 20 на 40 лв., актовете от 100 на 200 лева. 

Предложението на Центъра за градска мобилност се подкрепя единствено от ГЕРБ. От партията обещаха да въведат тарифната система в столицата догодина, а процедурите за това да стартират веднага, след като СОС гласува увеличението на билетите. Тя предвижда билети според времето или разстоянието за пътуване.

20,5 млн. лева ще струва изграждането и въвеждането на новата система в София в трамваи, автобуси и тролеи. Тя предвижда още във всяко превозно средство да има устройства за продажба на електронни билети, мобилно приложение за маршрутите и разписанията на градския транспорт, чрез което също да могат да се купуват билети. Новата система ще даде възможност да се направи подробна статистика за продадените карти и билет, става ясно от инвестиционния план на Центъра за градска мобилност, който също трябва да бъде разгледан от СОС. 

2 млн. лева са предвидени за тази година за довършването на паркингите до стадион "Васил Левски" и до Централна гара, както и за два нови, чийто места още не са определени, според инвестиционния план на ЦГМ за тази година. 

Спаси София: Фандъкова да се учи от кмета на Бургас 

Неправителната организация "Спаси София" се обърна чрез фейсбук към кмета на Бургас Димитър Николов с молба да "се отбие до кабинета на столичния кмет Йорданка Фандъкова, за да ѝ обясни как се управлява модерен град". Поводът бе новината, че в морския град се въвежда електронна билетна система за градския транспорт. Тя предвижда цена от 95 стотинки на билет, с който може да се пътува 45 минути по всички линии. Цената на билет за еднократно пътуване, закупен от водача, от полунощ до 4:30 сутринта ще струва 2 лв., през деня еднократното хартиено билетче ще е 1,50, е електронната карта за цялата градска мрежа 70 лв. на месец. 

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.04 2016 в 16:54

? Цената на картата за една година ще стане 365 лв.
1.60лв за билет е евтино...
Въввеждат се и още карти, които позволяват още по-голяма гъвкавост...
Глобите и контролът надявам се ще се засилят - това също е в интерес на хората, които пътуват с карти...

Който от общиснките съветници гласува против всичко това, то никога повече нe трябва да бъде избиран...

13.04 2016 в 14:00

Абе тия в общината как ги смятат пътуванията, за да ти излезе пътуване по 36 стотинки, както твърдят - с месечна карта от 50 лв това прави 138 пътувания само за 30 дни, т.е. вие трябва да пътувате по НАД 4.6 пъти на ден (всеки ден, вкл. събота и неделя), за да ви се върже такава цена.
Значи, ако сте да речем адвокат или някакъв куриер или нещо такова и пътувате нон стоп през деня окей, за вас е изгодна картата.
Но повечето хора какво правят - отиват сутрин на работа и след това се прибират, толкова. 2 пътувания. В някои случаи, ако се налага прекачване - това прави 4 пътувания на ден, пак е под сметките на общината.
Моите сметки сочат, ще стига да имате къде да паркирате, да не сте на платен паркинг - с автомобил си е хем изгодно, хем удобно, не се блъскате, не зависите от това дали ще ви дойде транспорта навреме (напоследък централните градски автобуси са на по 15-20 мин и то в час пик, разредени до максимум, явно им е политика на ЦГМ, но станаха като селски рейсове).

13.04 2016 в 13:56

Утре всички на протест!
По възможност с торба камъни.