В разгара на кризата с майките: МТСП произвежда двама нови директори

Последна промяна на 19 юли 2018 в 20:45 6526 4

Снимка БГНЕС

Министърът на труда и социалната политика Бисер Петков

Вече е ясен първият държавнически акт на социалния министър Бисер Петков, след като беше уволнен, а след това върнат на поста по желание на протестиращите майки на деца с увреждания.

Бисер Петков предлага на Министерския съвет да гласува в следващите си заседания поправки в Устройствения правилник на Министерството на труда и социалната политика. Днес изтече срокът за бележки към проекта в Портала за обществени консултации.

Единствената важна промяна е, че една от дирекциите се разделя на три, за да се произведат двама нови директори.

Така МТСП вместо 3 дирекции в общата си администрация, вече ще има 5 и по този начин ще обслужи желанията на повече хора да бъдат директори.

Досегашната Дирекция "Правно и административно обслужване и човешки ресурси" се разделя на Дирекция "Правно обслужване и обществени поръчки", Дирекция "Информационни технологии и административно обслужване" и Дирекция "Човешки ресурси".

Старата голяма дирекция е имала численост от 34 души, новите 3 имат численост от 31 души, но за сметка на това с общо 5 души се увеличава щата в другите 2 дирекции - "Финанси" и "Връзки с обществеността".

В доклада към проекта за изменение на Устройствения правилник, министър Бисер Петков е описал мотивите, които налагат отварянето на нови директорски постове. С надеждата някой да намери смисъл в тях (ние не успяхме), ги препечатваме дословно:

С обособяването на отделна дирекция „Правно обслужване и обществени поръчки“ ще се повиши нивото на контрол върху работата и ефективността на звената по правно обслужване и обществени поръчки.

С обособяването на дирекция „Информационни технологии и административно обслужване“ се цели оптимизиране на дейностите по изграждането на модерна цифрова администрация с високо ниво на мрежова и информационна сигурност. Усъвършенстване на административните процеси с разработване и предоставяне на електронни административни услуги. Ускоряване на процесите по намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса и развитие на електронното управление в системата на Министерството на труда и социалната политика чрез прилагане на най-нови технологични решения.

С цел повишаване качеството на дейностите, свързани с управлението и развитието на човешките ресурси се предлага процесите по управление на човешките ресурси да бъдат организирани в отделна дирекция.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

5645

4

мнение от IP

20.07 2018 в 08:53

Никой не е против ефективна администрация, но дори мотивите показват, че всичко е едно голямо бля бля. Какво точно пречи на един директор и 34 души да си вършат работата??? И защо, ако са липсвали квалифицирани IT например, не са назначили някой в рамките на тези 34?? И какво пречи на един директор да контролира обществените поръчки??? Нелепо както повечето неща в администрацията. Дирекции бол, работа от пусто в празно и отговорност нула.

10213

3

Новак

20.07 2018 в 08:18

Всеки би трябвало да върши много работа - задължение на директора (мениджъра) е да създава организация съоътветно и да носи отговорност за ефективността на тази организация. Хубаво е да се види обособяването на ИТ с отделен директор например какво ще промени като начин на работа. Информационното обезпечаване все пак зависи основно от политиката на ведомството. Та подозрението е дали не се създават директорски постове, за да се угоди на някой коалиционен партньор.

753

2

Кинджо

20.07 2018 в 07:00

Подобна злобно заядлива статия може да напише само човек който си представя висшите административни длъжности като ненужни високоплатени спокойни места. Не е случайно че директорите вземат най-виоски заплати и в държавния и частния сектори, причината е проста - те вършат най-много работа и носят най-голяма отговорност ..... абе всъщност сте прави, майната им на тия трима хрантутници, по добре да оставим само един и без това то от организация няма нужда, то каруцата сама си върви водач не и трябва.

10213

1

Новак

20.07 2018 в 06:46

Пак добре че през 2018 година държавната администрация откри нуждата от “модерна цифрова администрация с високо ниво на мрежова и информационна сигурност“. Можеха още малко да изчакат. Но даже и сега това изграждане се свързва с директорски постове и административни каламбури, а не със стратегия и конкретна работа.