Ценков смени дефектен акумулатор, стартира днес

Последна промяна на 10 януари 2012 в 14:03 1094 0

Петър Ценков в Атакама. Снимки: Стоян Драев
Петър Ценков в Атакама. Снимки: Стоян Драев
След множество перипетии Петър Ценков е успял да завърши осмия етап на рали "Дакар" и днес той потегли със своето АТВ в деветия - от Антофагаста до Икике в Чили. Той разбрал причината за аварията снощи - дефектен акумулатор. "Пепи се прибра в бивака около 2 часа след полунощ в добро настроение - съобщи за Offnews.bg шофьорът на асистиращия камион Руси Русев. - Когато закъса вчера, ние се опитахме да стигнем до него, но полицията беше затворила прохода, през който трябваше да минем. Ценков изчакал камионът, който прибира закъсалите пилоти и машини по трасето, т. нар. "метла". В него се оказало АТВ-то на отпадналия чех Йозеф Махачек. Петър взел неговия акумулатор и така завършил на собствен ход. Оказа се, че всичките проблеми, които имаше в последните 5-6 дни се дължат на дефектния акумулатор, а не на реле или нещо друго. Пепи стартира днес в добро настроение и се надява на добро представяне". Днес е най-дългият специален етап в цялото състезание - 556 км със само 9 км лиазон. Ето какво коментира за него Петър Ценков пред Offnews.bg на 20 декември. "Всяка отсечка над 200 км е много тежка, направете си сами изводите. Тук е моят „любим” Икике, където тази година ми се счупи диференциала. Ако се вярва на организаторите ни чака етап от две части. Две секции, разделени от неутрализация са в дневния ред с разнообразни черти и пейзажи. В началото на деня, състезателите ще преминат през каньони, ще карат през чисти участъци и ще затъват във феш-феш. Това е пустинният прах, който се наслагва, в участъци, където вятърът намалява скоростта си. В Чили този прах покрива пространства с размерите на Софийското поле. Много е неприятно – караш и не знаеш какво има точно под колелата ти и кога ще затънеш. В Сахара феш-феш има но в участъци с големина не повече от 50-100 метра. Образно казано, представете си едно пространство, в което са изсипани много торби цимент и камъни. Привидно имаме твърда повърхност, но при стъпване потъваш. Случвало ми се е в такъв феш-феш да включвам 4х4 на АТВ-то. Опасно е, защото може да изкривиш щанга, да спукаш гума, да извадиш гума от джантата. Освен това, тъй като частиците са много фини, се засмукват през въздушните филтри и могат да ги запушат. Втората част на този етап ще е с тежка навигация. Предполагам, че тук ще бъде спускането към бивака в Икике, както тази година. То е изключително зрелищно. Над 3,5 км при наклон от повече от 38 процента. Имаш чувството, че падаш надолу", разказа Ценков.