2.1 млн. автомобила Audi със софтуер, който "мами" за вредните емисии

Последна промяна на 28 септември 2015 в 15:08 7239 4

Снимка Flickr

В 2.1 милиона автомобила Audi е бил инсталиран софтуерът, който прикрива истинските нива на вредните емисии и заради който германският производител на автомобили Volkswagen беше разтърсен от най-големия скандал в историята си.

Около 1.42 от тези автомобили Audi са продадени в Западна Европа, включително 577 000 в Германия, както и приблизително 13 000 в САЩ.

Моделите с този софтуер са A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 и Q5, каза говорител на компанията пред Reuters.

Общо за концерна Volkswagen автомобилите със софтуер, прикриващ истинските нива на вредните емисии са окоо 11 млн.

Скандалът избухна, след като американската агенция за опазване на околната среда откри, че в дизелови автомобили Volkswagen и Audi са били инсталирани устройства, които могат да засекат кога машината е тествана и да подобрят резултатите.

Германската компания се извини, че е разрушила доверието на потребителите си и в петък обяви, че изпълнителният директор Мартин Винтеркорн ще бъде заменен от Матиас Мюлер. Мюлер обеща "безмилостно" разследване.

Старши ръководителите на отделите за изследвания и проучвания са били отстранени в понеделник, пише още Reuters. Тази информация не е потвърдена официално. Според агенцията заподозрени за измамата са служители на Audi, Porshe и VW.

Междувременно, акциите на Volkswagen продължиха да падат при сутрешната търговия, когато бе отбелязан 6.6% спад.

Скандалът подкопа доверието във VW. Компанията е заплашена от глоби в размер на 18 милиарда долара в САЩ.

Германското правителство поиска до 7 октомври VW да гарантират, че дизеловите автомобили отговарят на националните стандарти за вредните емисии, без да бъде използвана измамната технология. 

Германскиите медии разпространяват информацията, че правителството е пренебрегвало предупрежденията за ставащото във Volkswagen в продължение на две години. В понеделник правителствен говорител отрече обвинението.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

28.09 2015 в 20:42

... шланга, сипи си още една ракия и не се занимавай... еми софт е... хард е скъпо, по-скъпо е от катализатор ;)

а явно на теста се разчита на данни от борд-компа, а не от реално забучен в ауспуха газ-анализатор... а може и само на данните от техническия паспорт да са се "доверявали" (нали е НЕМСКО)

хахахахахахахахахахаха

(дето викаше чичо, лека му пръст: то и немците вече не са како шо си требе от как се омешаха с източните!)

28.09 2015 в 18:28

Не курви на "а за Б" са.
Няма никаква разлика - все за едно и също ги изпълзват плащащи им. Въпрос на вкус е кои да използваш. Като те гледам тебе - залагаш и на двете.
Щом не правиш разлика между устройство (хардуер) и програма (софтуер), а си тръгнал да ми говориш за схеми и платки.
Чекиджия.

28.09 2015 в 16:18

Абе добре си са, поне не са курви на пеевски, нали, Шланга?

Ако искаш инженерен white paper с части от кода и електрични схеми на платката?

28.09 2015 в 15:15

последно какво са правили от VW?
Веднъж пишете за софтуер, сега за монтирани устройства. Не може ли да бъдете конкретни и точни?
За готварски сайт не ви бива, за новинарски и дума да не става!
Чекиджии.