Правителството на Меркел прикрило измамата на Volkswagen

Последна промяна на 24 септември 2015 в 12:26 7747 9

Ангела Меркел

Германското правителство знаело за екоизмамата на Volkswagen от месеци, но не е реагирало, съобщи The Telegraph. 

В писмен отговор на въпрос за автомобилната индустрия от 28 юли транспортният министър Александер Добринт обяснява: „Федералното правителство знае за устройствата за системите за пречистване“.

Преди дни американската Агенция за опазване на околната среда разкри, че в автомобили "Фолксваген" и "Ауди" е бил инсталиран софтуер, който прикрива истинските нива на емисиите на азотните оксиди. Механизмът му на действие ограничава работата на системите за пречистване, като активира пълната им мощност само при проверка, която трябва да установи дали се спазват изискванията за опазване на околната среда. Подобно устройство е открито при автомобили "Фолксваген" и "Ауди", произведени между 2009 и 2015 г. - приблизително общо 11 млн. коли по света.

В отговора на транспортния министър на въпрос на Зелените действително не се споменава Volkswagen, но въпросът на депутатите намеква за концерна.

„Правителството ни каза през юли, че знае за този софтуер, който е бил използван в САЩ. Ясно е, че са знаели за широката му употреба“, коментира зам.-председателят на Зелените Оливер Крисчер.

Скандалът с Volkswagen е резултат от политика, в която защитата на околната среда и потребителите няма значение и всяка измама се приема с намигване, допълва той.

Транспортният министър веднага отрече обвиненията на Зелените, като ги нарече „неверни и непочтени“.

В същото време The Guardian съобщи, че правителствата на Великобритания, Франция и Германия са лобирали пред ЕК за оставяне на вратичка при тестовете на автомобили, които ще увеличат действителните емисии на въглероден диоксид с 14% над представените. Британската медия допълва, че твърденията са на базата на документи, с които разполага.

Недопустимо е, че правителствата, които настояват ЕС да разследва екоизмамата на Volkswagen, задкулисно са лобирали за скриване на реалните нива на замърсяването с въглероден диоксид, коментира екозащитникът Грег Арчър.

До 2021 г. всички автомобили в ЕС трябва да отговарят на изискването за 95 грама въглероден диоксид на километър, което означава, че точното измерване на вредните емисии ще е от решаващо значение.

Вратичката в закона обаче не само увеличава количеството вредни емисии до 110 грама въглероден диоксид на километър, но увеличава и сметките за гориво на шофьорите с 140 евро на година.

В същото време Алиансът на автомобилните производители, базиран във Вашингтон, беше обвинен в скриването на данни, доказващи, че американските автомобили са по-малко безопасни от европейските, за да не се пречи на Трансатлантическото търговско споразумение (TTIP).

Алиансът е изготвил доклад, който обаче е бил оттеглен, въпреки че според проучването откритите факти могат да застрашат човешки животи, както в САЩ, така и в ЕС, ако одобрени в Щатите автомобили се продават в Европа и обратно.

Алиансът искал да използва откритието си, за да помогне на преговорите за TTIP с цел да се създадат еднакви регулации в ЕС и САЩ.

Експерти обаче обявили, че няма достатъчно анализи за стандартите за безопасност в САЩ и ЕС и затова на този етап би било безотговорно темата да се включи в TTIP.

Reuters пък пише, че дъщерната компания на Volkswagen в САЩ е предупредила за екоизмамата още през април. Компанията е изпратила писма на собствениците на дизелови автомобили Audi и Volkswagen, с които ги предупреждава, че има проблем с устройството, измерващо нивата на вредните емисии. Собствениците трябвало да закарат колите си на ремонт, за да бъде поправен този проблем. 

Компанията предупреждава, че автомобилите им може да не издържат теста за количество вредни емисии.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

24.09 2015 в 18:13

Начина по който ЪНкъл Сам раздава правосъдие , само аз ли си представям Хюсейн Обама как разтрива саламандъра и гледа лукаво . Леля Меркел се ос*а до ушите .
Не знам за вас пичове , ама аз отивам за пуканки ........

24.09 2015 в 18:10

САЩ се опитват да свалят Мути от власт, защото тя отрезвя за бежанската криза и забрави любовта си към мургавите мюслита.

24.09 2015 в 16:13

Каролев,къде си лебеде мой да ми обясниш това онова за честния частник капиталист?Нали всичко частно беше почтено, неолиберасти,за пари ще продадете и майките си.

24.09 2015 в 15:59

Вижте нещата логично - говорим за стотици милиарди неспиращи потоци от пари всеки месец - там някъде животът на хората губи смисъл. Всички управляващи биват избирани с медийна манипулация на някои места като в Бг и с фалшификация, защото контролът няма как да се даде на хора, които биха пречили на системата. Такива са правилата - обикновените хора са само консуматори пълнещи хазната - нищо повече.

24.09 2015 в 15:19

Това не могат да го компенсират дори 5-те гола на Левандовски... :(

24.09 2015 в 14:46

Польожението е ясно като бял ден!
Германия се заиграва с русия за сметка на целия ЕС.
300 долара за 1000 кубика газ е сериозно предимство за конкурентноспособността на немските фирми,ама що требе да става за сметка на другите нации?!
Меркел и Оланд ходиха на крака при путин в Минск и имитираха преговори за Украйна,но всяко нещо си има край!
За справка вижте как свърши Берлускони,ей това я чака и баба ви Меркел,ако продължава да се дупи още на партийния си другар в Кремъл.

24.09 2015 в 14:22

Ако пък обонговците решат да пуснат малко записи от подслушания и телефон...
Цирка ще е пълен.

24.09 2015 в 14:10

На Меркел вече й казват Лицемеркел. Почнаха да й се трупат необичайни гафове тази година.

24.09 2015 в 13:43

Приемам залагания колко още ще издеяни Леля.
Месеци?Година?

Тая е ходещ политически труп.