Прокурори започнаха разследване срещу бившия шеф на Volkswagen

Последна промяна на 28 септември 2015 в 15:53 1138 2

Снимка EPA

Германски прокурори започнаха разследване срещу бившия изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн.

Ще бъдат проучени твърденията за измама при продажбите на автомобили, като са били манипулирани данните за вредните емисии.

Винтеркорн напусна миналата седмица след близо 9-годишно управление във Volkswagen, кавзайки, че не е знаел за манипулирането на резултатите от тестовете за вредните емисии.

То бе открито от регулаторния орган на САЩ, който откри софтуер, който занижава истинските нива на вредните емисии при приблизително 11 млн. дизелови автомобила Volkswagen и Audi по време на провеждането на тестове.

Винтеркорн, чиято годишна заплата за миналата година е 16 млн. евро, бе заменен от Матиас Мюлер (Porshe).

Volkswagen се извиниха за манипулирането на тестовете  за вредните емисии.

В понеделник притежаваната от VW Audi обявиха, че на 2.1 милиона техни коли в Западна Европа също е инсталиран този софтуер. Такъв има в моделите A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 и Q5.

Акциите на Volkswagen се сринаха с около 35% от изтичането на информацията за извършената измама при тестовете в САЩ. Компанията е изправена пред разследване. Възможно е да бъде глобена с 18 млрд. долара.

Италия, Франция и Южна Корея започнаха свои разследвания. Швейцария временно забрани продажбата на дизеловите модели на Volkswagen.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

29.09 2015 в 00:37

След първосигналната реакция на възмущение от така раздуханата новина е добре да поразсъждаваме малко повече.
ВАГ цапали и мамели. ОК, ами останалите ? Прокрадва се информация, че 2-3 други производителя са били глобявани за подобни провинения в последните години. БМВ също имали такива проблеми. Но се раздухва истерия около ВАГ. И тя тръгна от САЩ. Защо ?
Случайно ли е това, че в последните години повечето производители са в криза, а ВАГ устойчиво увеличава пазарен дял и в момента е номер 2 в света, измествайки GM и настигайки Тойота ?
Случайно ли е това, че в САЩ почти не се ползват дизели, но този пазар расте и ВАГ са лидер ?
Преди да заклеймяваме ВАГ, е добре да видим цялата картинка, а не само няколко пиксела от нея.
А иначе мойто мнение за ВАГ, като човек интересуващ се от автомобили и работещ в сферата е, че ВАГ са автомобили с отлично съотношение цена - качество и възходът им в последните години изобщо не е случаен. Дали конкурентите им очевидно неспособни да ги конкурират с пзарни средства не прибягват до други средства ???

28.09 2015 в 17:40

Май пиндосите така и не се примириха, че Германия винаги са произвеждали най-добрите МПС в света. Иначе големият печеливш от тоя скандал са Toyota.

Най-големият завод на Volkswagen е в Мексико. Как пък не откриха нарушение там, ами чак в Европа? Интересно защо са ровили във софтуера и какво са търсили? Под вола теле?

Омерзен съм.