Шефът на „Фолксваген" подаде официално оставка

Последна промяна на 23 септември 2015 в 20:35 4205 16

Мартин Винтеркорн.

Изпълнителният директор на „Фолксваген" Мартин Винтеркорн подаде официално оставка заради скандала с измамата на тестовете за вредни емисии на коли на фирмата, предадоха световните медии.

Информацията за подаването на оставката му излезе по някои медии още вчера, но днес тя бе потвърдена от фирмата и от бившия директор. Винтеркорн поема лично отговорност за това, че в автомобили на компанията са намерени присбособления, които ограничават работата на системите за пречистване, карайки ги да работят с пълна мощност само при проверка на съответствието с изискванията за опазване на околната среда.

В следствие на това САЩ поиска фирмата да изтегли от пазара 482 000 автомобила "Фолксваген" и "Ауди", които са произведени между 2009 и 2015 г., както и да заплати глоба до 18 милиарда долара.

Самата измама засяга близо 11 милиона леки коли в световен мащаб.

По непотвърдена информация мястото на Мартин Винтеркорн ще бъде заето от директора на "Порше" - Матиас Мюлер.

Междувременно, Ангела Меркел призова "Фолксваген" да осигури "пълна прозрачност" около скандала с тестовете за замърсяване.

След разкриването на измамата преференциалните акции на компанията поевтиняха с 20% до 130,3 евро на акция, а обикновените акции – с 18,7% до 131,15 евро на акция.

Германското правителство нареди проверки на всички дизелови модели „Фолксваген” от независими експерти.

Концернът обяви, че спира до ново зареждане продажбата на 4-цилиндровите дизелови модели от марките "Фолксваген" и "Ауди" в САЩ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

24.09 2015 в 17:34

Пиша от София. Металик са интересен казус ама нямам общо с тях. Нещо не разбра какво съм писал за машиностроенето.

Както и да е. Не съм наемен работник, ама ти нощна смяна ли си, че днес е работен ден, пък киснеш тук?

Както казах, немците тепърва ще бъдат разобличени.

24.09 2015 в 15:50

Та от къде каза, че пишеш?

Вземи зборния чертеж от университета и виж, дали пише за разликата между машиностроене, метални конструкции и енергетика.

Заради всезнайковци като тебе, държавата ни е на това дередже. Не си излизал от Стара Загора , ма знаеш всичко от Америка, през Германия та до Китай и си специалисти по няколко области едновременно.

А това с гастарбайтера, не си интересен.

Разликата между мен и теб, че сме гастарбайтери и двамата, ама в различни държави и за различни заплати.

24.09 2015 в 13:37

Ало, гастарбайтерът, пишещ згради пак се обади. Такива навремето в университета пишеха зборен чертеж.

Темата е изчерпана. Гледай вече какво става с този скандал и че всички до правителствено ниво включително са вътре. Немците ги хвали на някой бачкер, който живее с илюзии от едно време. Американците сега криви ще ги направят и ще им напомнят за статута им на окупирана държава.

24.09 2015 в 11:26

до Един друг

До колкото разбирам ти с машина не си рабтил и не си и поддържал. Не съм сигурен дали и от офис си излизал, ма говориш сякаш машините са ти бял ден. Я ми кажи като влезеш по постанциите, прекъсвачите и трансформаторите какви са? Или ще си говорим за жици и стълбове и керемиди и згради. Правилш ли разлика между машиностроене, енергетика и метални конструлции или всичко ти е на едно?

И да прав си, като се огледам около мен само азиатци и гастарбайтери, а 80 милиона немци въртят синджирите и пият кафе по цял ден.

Ти някога в немски завод влизал ли си?

Я ми кажи Мерцедесите като са с електроника произведена в китай, немски ли са или китайски. И понеже мерцедеса е разработен от азиатци и гастарбайтери за това е скапана кола, а не като Опела? А тези роботизираните машини дето сглобяват колите в заводите от бабите и дядовците на немците ли са направени или пък от такива като теб.

Виж за БГ съм съгласен. Нашите баби и дядовци са изградили много. Имали сме и много добри инженери някога, отдадени на науката и прогреса. Вече няма такива в БГ. Но пък е пълно с всезнайковци.

24.09 2015 в 10:25

Че, енергетиката е до голяма степен машиностроене, бе! Или ти си мислиш, че е само долекопроводи и кабели.

Аз машини не правя, ама детайли и възли за машини - да. При това познай за кой пазар. Та, детайлите на немските машини се правят или в страни от Източна Европа или се правят в Германия от специалисти дошли от тук. При немските ми партньори почти всички инженери и работници не са местни. Балканци, украинци, поляци, че и азиатци, ама немци - само в ръводството. Ако има някой немец бачкер, я е имал проблеми със закона, я някаква друга драма. Само че бачкерите пряват това, което им спуснат по проект немците, а там е леш. Да ти обяснавам ли колко пъти коригираме чертежи и проекти, щото идват с грешки, които чак ние хващаме?! Ама не хващаме всички, та се сещай какво става с крайните изделия.

На Блаканите има един легендарен 800 MWh ТЕЦ. Вярно, не е немски а на Алстом, ама то е хвани едните, удари другите. Объркани сметки още на проектния етап и не може да работи на номинална мощност, като се налага в понижен режим с всички произтичащи от това екологични, икономически и технологични последствия. Познай как е приет - с огромни рушвети. Познай кой ги е давал. Че е имало кой да ги вземе е ясно, ама за тези неща трябват двама. Понеже немците, с които работя не са по халетата на заводите, имам много добра представа как изобщо не се свенят да говорят за проценти и комисионни, извън онези регламентираните.

Не знам дали знаеш в областта на енергетиката - машиностроене и метални конструкции, кои са водещите изпълнители в Европа. На изток от Полша няма никой, а присъствието на Балканите е много силно, особено тук в Ст. Загора, колкото и невероятно да ви звучи на гастарбайтерчетата.

24.09 2015 в 09:55

До Един друг:

Бате ти не си в ред. Като правят сега Немците боклуци, прави БГ машини и ги продавай в Германия на смешковците. Ти си бати и експерта и от енергетика и от машиностроене разбираш едновременно. От многознайковците си явно дето машините само от страни ци е гледал. Ела в завода в Германия, дето работя и произвеждаме машини да видиш как се произвеждат, пък после ти ще ме разведеш в някой от твоите области да ми отвориш очите. Сменил съм доста фирмички в БГ и съм работил с различни по народност машини. И да винаги имахме проблем с Немските! Ма знаеш ли какъв? Че ни беше скъпо да купуваме части от тях и никога не спазвахме препоръките за поддръжка на машините. Все гледахме от някъде по евтинки части да купим и проблемите никога не свършваха. И немските машини бяха от най/добрите. Винаги изпипани до детайлност, винаги предлагаха обновяване с подобрение.

24.09 2015 в 09:55

До Един друг:

Бате ти не си в ред. Като правят сега Немците боклуци, прави БГ машини и ги продавай в Германия на смешковците. Ти си бати и експерта и от енергетика и от машиностроене разбираш едновременно. От многознайковците си явно дето машините само от страни ци е гледал. Ела в завода в Германия, дето работя и произвеждаме машини да видиш как се произвеждат, пък после ти ще ме разведеш в някой от твоите области да ми отвориш очите. Сменил съм доста фирмички в БГ и съм работил с различни по народност машини. И да винаги имахме проблем с Немските! Ма знаеш ли какъв? Че ни беше скъпо да купуваме части от тях и никога не спазвахме препоръките за поддръжка на машините. Все гледахме от някъде по евтинки части да купим и проблемите никога не свършваха. И немските машини бяха от най/добрите. Винаги изпипани до детайлност, винаги предлагаха обновяване с подобрение.

24.09 2015 в 09:43

Май не си наясно със значението на думата корупция. Всички съвременни корпорации повече или по-малко строят бизнес стратегията си около нея, начело със световния водаче в корупционните практики - Сименс.

За да си обогатиш техническата и общата култура, прегледай историята на упадъка на английското автомобилостроене и на възхода на немското. Ще видиш, че каквото е било, вече го няма. Сега идеята не е да се продават резервни части, а да се изстиска докрай западащата репутация на немските производители и да се нагушат бонусите от такива като Винтеркорн, пък след тях и потоп. Всичко е измама, ама потребителите все още не са се усетили изцяло, но започват да проглеждат. На мен като на машинен инженер ми е изключително противно програмираното/планирано остаряване, което вече е навсякъде в потребителсите стоки - от телефони и перални до леки коли. Приказките, че това стимулирало икономиката и изваждало от обръщение морално остаряли продукти са пълни глупости. Щом като предварително не уведомяват потребителя, че ресурсът на стоката е проектно заложен еди колко си, измамата е налице. Ще кажеш, че срокът общо взето е известен и се определя от гаранционното покритие. Определя се - чушки. По време на гаранцията сума съвременни боклуци се скапват вече по няколко пъти, а стоки извън гаранционнен срок ще имат все по-мижава остатъчна стойност. Хубаво, ама гаранционните срокове са твърде кратки, за да оправдаят инвестицията. Повечето съвременни немски кошници тръгват от 50, та до 200 хиляди лв. и като сложиш обезценката в експлоатационните разходи и сметките не излизат. Преди известно време, като отново имаше вой за безобразното качество на Мерцедес, един от борда на директорите се изцепи, че техният бизнес бил да продават нови коли, на не втора употреба. Егати наглеца. Добре, че са арабите и циганите в Европа и заблудените американци все още да им купуват боклуците.

Понеже не можеш да повярваш, че в Германия имало корупция, вече ти дадох индикация да се поинтересуваш от новото летище на Берлин. Последно гърми скандал,че изпълнетилят на противопожарната инсталация си е оставил ръцете и не могат да минат тестовете, но за сметка на това тече отвсякъде, само че са му намерили цаката - яко рушвети на надзорниците. Ама са ги хванали. Това е третия борд, който сменят за корупция или груби издънки.

24.09 2015 в 01:24

Хехехе, ФАЩ нещо са се объркали. Те си мислят, че оправят Фолксваген, докато отзад ги чака Тойота. Който си дава парите за немско качество, ще ги даде и за японско.

А немците ще ги намразят за това още повече. Не че сега ги обичат особено де. Антипиндоската коалиция се формира по естествен начин. Четвъртия хилядолетен райх сам си подлива вода. Вместо да търсят съюзници в Европа, американосите се заяждат.

Омерзен съм. Всъщност, не - изобщо не съм омерзен.

24.09 2015 в 01:23

Не знам какви са ти наблюденията, но истината е само една, няма как да се произвеждат автомобили със схеми и корупция. Ако говорим за качество и сравнение с производството преди 30 години, това е нелепо. Сега има съвсем друга политика на производство и нещата не се правят, за да издържат по 50+ години. В днешно време определящи не са инженерите, а мениджърите. В днешно време парите не се изкарват от продажбите на коли, парите се изкарват от резервните части за тези коли. Това е политика, която е много по-различна от политиката преди 50 години. Тук няма значение дали са немци, французи, англичани, испанци, руснаци или американци. За да си конкурентен трябва да проповядваш тази политика. Това, което са направили VW e чист пример, за това как една автомобилна компания е спестила няколко милиона или милиарда от производство заради мениджърско решение, което сега ще им излезе през носа.