Трагедията в Синай: И Египет отхвърли твърденията, че хора на ИДИЛ са свалили руския „Еърбъс“

Последна промяна на 01 ноември 2015 в 13:17 3342 2

Останки от самолет

Снимка ЕПА

На мястото на катастрофата работят египетски, руски и френски следователи и експерти.

Разследването продължава, след като руски пътнически самолет се разби на полуостров Синай в Египет и загинаха всичките 224 души на борда, съобщи Би Би Си. Седем души е бил екипажът, а сред 217-те пътници 25 са били деца на възраст от 2 до 17 години.

Египетският министър-председател каза, че техническа неизправност е най-вероятната причина и отхвърли твърденията на „Ислямска държава“, че "войници на халифата" са предизвикали катастрофата.

Мохамед Самир, говорител на египетската армия, цитиран от „Гардиън“, също го оспори: „Те могат да пускат каквито декларации искат, но към този момент няма доказателства терористи да са отговорни за тази самолетна катастрофа.“

Москва опроверга съобщението, пуснато в Туитър от името на терористите.

Руския транспортен министър Максим Соколов е заявил през агенция Интерфакс, че съобщенията за отговорността на ИДИЛ „не могат да бъдат смятани за достоверни“.

Все пак вече три авиокомпании – Емирейтс (Emirates), Ер Франс - КЛМ и Луфтханза – решиха засега да спрат полетите си над Синай, преди да е събрана повече информация.

Самолетът „Еърбъс 321“ на компания „Когалимавия“, потеглил за Санкт Петербург, изчезна от радарите 23 минути след като в събота сутринта излетя от Шарм ел-Шейх, курортен град на Червено море.

Установено е, че е бил на височина 9450 метра към момента на изчезването според данни на египетското министерство на гражданска авиация.

Експерти, цитирани от Би Би Си, са казали, че самолет на тази височина би бил недосегаем за изстрелваните от рамо ракети „земя – въздух“, с каквито разполагат терористите, действащи в Синай.

В Русия днес е ден на траур след най-тежката катастрофа в гражданската й авиация. Властите в Санкт-Петербург са решили да продължат траура и на 2 и 3 ноември, е съобщил губернаторът на града Георгий Полтавченко, цитиран от агенция Интерфакс. 

Египетският министър на гражданската авиация Хосам Камал е казал, че не са били забелязани признаци за проблеми на борда на „Еърбъс“-а. Това опровергава предишните съобщения, че пилотът е поискал спешно извънредно кацане.

Черните кутии на самолета са били намерени и пратени за анализ. Днес следобяд международна комисия е започнала да изследва едната, съобщи ТАСС.

Експерти от Египет, Русия и Франция работят в Кайро, в сграда на египетското министерство на гражданската авиация. Те първо са се заели с устройството, което се е намирало в пилотската кабина.

Руски и френски експерти участват и в цялостното разследване, започнато от египетски екип. В Египет ги е довел министър Соколов. От Русия са пристигнали и над 100 спасители, които издирват части от самолета и останки на загинали.

Кореспондент на Би Би Си предава от Кайро, че катастрофата е и тежък удар за туристическата индустрия в Египет, която бездруго е в криза. Според него властите в страната полагат големи усилия да ускорят разследването.

Вторият пилот на самолета Сергей Трухачов преди полета е изразил недоволство от техническото състояние на самолета, съобщи снощи РИА Новости. Неговата бивша съпруга е разказала това в интервю за НТВ.

„По-голямата ми дъщеря е говорила с него по телефона, преди той да замине. Оплакал ѝ се, че от техническото състояние на самолета може да се желае повече“, е казала тя.

Същият А321 през 2001 г. е получил сериозна повреда, съобщи пък по Си Ен Ен журналистът Ричард Квест без да обяви източника си. Тогава лайнерът принадлежал на друга компания. При кацане след полет от Бейрут за Кайро, той закачил пистата с опашната си част.

Квест припомня, че последиците от такива повреди - ако ремонтът не е добър – могат да се проявят и след години. „От друга страна, А321 е много надежден самолет, е добавил той.

В Русия Федералната служба по надзор в областта на транспорта е забранила временно на компанията „Когалимавия“ да експлоатира самолети А321. Мярката ще бъде в сила „до оценката на факторите, причинили авиопроизшествието“ и до вземането на мерки за „приемливо равнище на безопасност на полетите“.

На компанията е даден срок до края на деня на 2 ноември (утре), за да направи всичко необходимо.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

01.11 2015 в 22:17

"Същият А321 през 2001 г. е получил сериозна повреда, съобщи пък по Си Ен Ен журналистът Ричард Квест без да обяви източника си. Тогава лайнерът принадлежал на друга компания. При кацане след полет от Бейрут за Кайро, той закачил пистата с опашната си част."

Поради такова закачане на пистата с опашката и последвал мърляшки ремонт 7 години по-късно става най-голямата катастрофа с участие на един самолет и втората най-голяма досега:

https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Airlines_Flight_123

01.11 2015 в 13:37

Може да е дружески огън, некои народи имат опит в свалянето на пътнически айроплани.