Volkswagen крили 4 г., че "еко" колите им изхвърлят отрови много над нормите

Подалият оставка изпълнителен директор вземал 16 млн. евро годишна заплата

Последна промяна на 28 септември 2015 в 12:20 6805 11

Персоналът на германския автомобилен производител Volkswagen и един от доставчиците му са били предупредени преди 4 години за софтуера, който прикрива истинските нива на изхвърляните вредни емисии, пишат два германски вестника в неделя.

Най-големият производител на автомобили в Европа преживява най-големия скандал в 78-годишната си история, след като призна констатациите от разследване в САЩ, че на дизелови автомобили "Volkswagen" и "Audi" е инсталиран въпросният софтуер.

Редица държави започнаха собствени разследвания, след като компанията призна, че е манипулирала тестовете на автомобилите в САЩ. Общо софтуерът е бил инсталиран на около 11 млн. автомобила, повечето от които са били продадени в Европа.

В. "The Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung" твърди, че бордът на директорите е получил вътрешен доклад на заседание, който е показал, че още през 2011 г. техниците на VW са били предупредени за нелегалните практики по отношение на прикриването на истинските данни за вредните емисии. Няма обяснение защо нищо не е последвало от това.

Отделно от това, в. "Bild am Sonntag" обяви, че през 2007 г. Bosh предупреждават за възможна незаконна употреба на доставена от тях софтуерна технология. Вестникът не цитира източника си, а от Volkswagen отказаха коментар на информацията с мотива, че се води серозно разследване и че когато има достоверни факти, ще могат да се дадат и отговори на поставените въпроси. 

Говорител на Bosch пък каза, че отношенията с VW са били конфиденциални.

Според "Bild" подалият оставка заради скандала изпълнителен директор Мартин Винтеркорн е поискал да му бъде изплатена оставащата част от заплатата му до края на следващата година, съгласно договора, но бордът не се е съгласил. Изданието отново не цитира източниците си. Винтеркорн е получил 16 млн. евро годишна заплата през миналата година.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

30.09 2015 в 08:37

Дълбока тайна ще да е било:)))) Във всеки сервиз за 1 минута се измерват количествата на замърсителите.
А че щатските норми за замърсяване са далеч по-строги е още едно доказателство, че са столетия напред!

30.09 2015 в 08:33

А как бе Фифо, сливо червена се става богат? С лежанье и краденье, по комунистически, нали:))))))

29.09 2015 в 08:21

Не бе, не разбивайте мита за успешния капитализъм. Труд, труд и пак труд, честен и почтен. Взел една ябълка,поизтъркал я, продал я и ... Да бе да.

29.09 2015 в 00:33

Тъпак нулев, цел живот да караш лада и да държиш парите си в рубли.

29.09 2015 в 00:29

След първосигналната реакция на възмущение от така раздуханата новина е добре да поразсъждаваме малко повече.
ВАГ цапали и мамели. ОК, ами останалите ? Прокрадва се информация, че 2-3 други производителя са били глобявани за подобни провинения в последните години. БМВ също имали такива проблеми. Но се раздухва истерия около ВАГ. И тя тръгна от САЩ. Защо ?
Случайно ли е това, че в последните години повечето производители са в криза, а ВАГ устойчиво увеличава пазарен дял и в момента е номер 2 в света, измествайки GM и настигайки Тойота ?
Случайно ли е това, че в САЩ почти не се ползват дизели, но този пазар расте и ВАГ са лидер ?
Преди да заклеймяваме "мошениците" ВАГ, докторе и всички други, е добре да видим цялата картинка, а не само няколко пиксела от нея.
А иначе мойто мнение за ВАГ, като човек интересуващ се от автомобили и работещ в сферата е, че колите на ВАГ са с отлично съотношение цена-качество и възходът им в последните години изобщо не е случаен.
А дали конкурентите им очевидно неспособни да ги конкурират с пзарни средства не прибягват до други средства ???

28.09 2015 в 15:34

Ако някой не знае или се съмнява, че дизела е в пъти по-вреден за човека отколкото бензина, значи е пълен дебил. То се вижда по самите автомобили, на какво заприличва задницата ако не се мие често... Ей тая чернилка (дизелови сажди) остава и по белите ни дробове!

28.09 2015 в 14:47

И не само немците, всички дизели: http://www.bbc.com/news/science-environment-34347873

Просто тях първи ги хванаха, а и много самоуверено поведение в САЩ... ще плащат.Много.

28.09 2015 в 14:18

Немците се осраха тотално.
Германия изнуди преди няколко години ЕК да прикрие далаверите на производителите и на автомобили, като не позволи по-строги регулации и по-стриктни тестове. Обчаче си го вкараха сами, като станаха нагли и решиха, че номера ще мине при чичо Сам.
Сега опциите са няколко:
1. Да клекнат за трансатлантическото споразумение и да им се размине с лека глоба.
2. Немският данакоплатец да плати глобите и да се национализира народната кола. А глобите ще са сериозни, на база на брой продадени коли и факта че повече от година са лъгали в писмена форма американските регулатори, само глобата може да е до 18 милиарда долара. И това без адвокатски хонорарри, разходи по дела от акционери и клиенти и т.н.
3. Вариант 2, само че без да се национализира, демек да спасим пионерите на капитализма. Този вариант ми се струва доста реален.

28.09 2015 в 14:05

Фрунзе, желязото от зад, сигурно дава диагностика на съветската Лада. Много правилно си избрал никнейма си.
Скандалът е мащабен. Това, което ФА Груп и Бош са сътворили,е тежка, умишлена, с цел свръх печалба, измама. Която, води до щети за обществото .
Сега, да си плащат от дебело по - дебело за гадните лъжи и номера. "Ах,колко били морални и честни германците"!Бум на този мит.
Изцяло са ми паднали в очите.
Мошеници.

28.09 2015 в 13:11



Чакаме дебелият Минджев, зализаният Минджев, "експертите" Василев и Филипов и политологът Гълъбов да се произнесат върху тези честни и демократични практики на един от колосите на пазарната икономика.

Според мен- това е едно незначително отклонение,те иначе не искат само да берат кеш по снимки възможни начини.

Соросоиди-цел живот да карате Фолксваген и сметките ви да са в Лемън Брадърс;)